ModaZimowe czyszczenie szafy. Jak fotografować ubrania na sprzedaż?

Zimowe czyszczenie szafy. Jak fotografować ubrania na sprzedaż?

Chcesz stworzyć zdjęcia ubrań i dać im drugie życie? Potrzebujesz kilku rzeczy...
Chcesz stworzyć zdjęcia ubrań i dać im drugie życie? Potrzebujesz kilku rzeczy...
Źródło zdjęć: © Unsplash.com | Priscilla Du Preez

Sprzedawanie używanej odzieży i akcesoriów to coś więcej niż chwilowy trend. Wkrótce rynek mody vintage będzie dwukrotnie większy niż fast fashion. Chcesz stworzyć idealne zdjęcia ubrań i dać im drugie życie? Potrzebujesz kilku rzeczy: idealnego światła, pięknego kadru i oczywiście dobrego smartfona.

Obrót rzeczami, które mają już swoje lata, ma szansę odwrócić zmiany związane z kryzysem środowiskowym. Marki luksusowe tworzą własne outlety, a sieciówki zachęcają klientów do wypożyczania ubrań. Coraz większą popularność zdobywają cyfrowe platformy, na których można sprzedawać swoje stare lub nienoszone ubrania. Dając im drugie życie, ograniczamy konsumpcję, a tym samym negatywny wpływ łańcucha produkcji na kondycję naszej planety. Sprzedawanie w internecie nie jest jednak takie proste. Konkurencja jest spora, a przecież chodzio to, by nasze produkty wyróżniły się z tłumu. Jak robić zdjęcia ubrań, aby przyciągały uwagę kupujących? Z naszym lekkim poradnikiem i smartfonem Huawei nova 9 będzie to łatwiejsze, niż może się wydawać.

Outlet w obiektywie

Wszyscy albo prawie wszyscy wiemy, jak zrobić idealne selfie. Na ten temat powstało sporo poradników. A czy na pewno wiemy, jak dobrze fotografować ubrania? Fakt, niby można po prostu pstryknąć fotkę części garderoby leżącej na kanapie lub fotelu. Warto jednak podejść do tematu bardziej profesjonalnie. Na początek zadbajmy o to, aby wystawiana na aukcję odzież była czysta i bez widocznych zagnieceń – użyjmy żelazka lub parownicy, by wygładzić tkaninę. Taki materiał będzie wyglądał bardziej atrakcyjnie, przez co przyciągnie większą uwagę. Sprawdźmy też ubrania pod kątem ewentualnych wad, takich jak przetarcia, luźne nici czy brakujące guziki. Większość tego typu drobiazgów można naprawić samodzielnie. Nieocenionym gadżetem jest również wałek do tkanin, który usuwa kurz, włosy i kłaczki. Wbrew pozorom takie drobiazgi są widoczne na zdjęciu i działają odstraszająco. Pamiętajmy – skuteczna sprzedaż bazuje między innymi (lub przede wszystkim) na wrażeniach wizualnych, dlatego stwórzmy dobry kard.

Na sobie czy wieszaku?

Najpopularniejsze typy zdjęć to flatlay (z perspektywy lotu ptaka) oraz z wykorzystaniem wieszaka. Różnica między nimi polega na ułożeniu produktów i aranżacji – buty, torebki i biżuterię najlepiej fotografować z góry. Możemy dodać ciekawe akcesoria, np. kwiaty, które podkreślą charakter kompozycji. Pamiętajmy jednak, że powinny one stanowić delikatne uzupełnienie, a nie znajdować się w centralnym punkcie. Robiąc zdjęcie sukienki, zawieśmy na niej ozdobny naszyjnik, który wzmocni efekt wow! Zwróćmy też uwagę na wieszaki – używajmy tych w neutralnych kolorach, np. białych. W mediach społecznościowym króluje jeszcze jeden sposób fotografowania ubrań – na modelkach pozujących w plenerze. Tu trzeba jednak uważać, bo takie stylizacje często są prezentowane na idealnej sylwetce, a niekiedy nawet są poddawane retuszom. Kupujący z reguły patrzą na całość i od razu wyobrażają sobie, jak będą wyglądać w danym stroju. Dlatego jeśli uważamy, że nie mamy proporcjonalnej figury, lepiej nie fotografować sukienek czy obcisłych jeansów na sobie.

Najpopularniejsze typy zdjęć to flatlay oraz z wykorzystaniem wieszaka
Najpopularniejsze typy zdjęć to flatlay oraz z wykorzystaniem wieszaka © Unsplash.com | Shanna Camilleri

Oświetlenie i kolory

Światło dzienne stanowi dla nas najbardziej naturalne źródło oświetlenia, dlatego często nie zauważamy jego zmieniającego się charakteru. Jego temperatura o poranku lub późnym wieczorem powoduje, że zdjęcia mają ciepły, pomarańczowy ton. Natomiast fotografie wykonane w tym samym miejscu w południe są bardziej niebieskie, chłodne. Aby polepszyć jakość zdjęć, często stosuje się lampy fotograficzne, które dają idealne, białe światło. Jeśli sprzedajemy ubrania tylko okazjonalnie, nie musimy inwestować w dodatkowy sprzęt – wystarczy smartfon z dobrym aparatem. W nowym Huawei nova 9 zastosowano potężny system aparatów fotograficznych Ultra Vision wyposażony w cztery obiektywy, w tym główny z matrycą o rozdzielczości 50 MP. Zastosowanie w obiektywie dużego sensora o rozmiarze 1/1,56" oraz filtra w układzie RYYB umożliwia rejestrowanie o 40 proc. więcej światła w porównaniu do tradycyjnego filtra. Dzięki temu zdjęcia (i materiały wideo) wyróżniają się najwyższą jakością i liczbą detali, również w bardzo słabych warunkach oświetleniowych.

Idealne tło i ostrość

Nie ma nic gorszego niż porozrzucane rzeczy, kapcie i ogólny bałagan w tle. Unikajmy też wzorzystych tapet i obrazków, które mocno "mieszają" w kadrze. Ubrania najlepiej fotografować na białym lub jasnoszarym tle. Pomaga to zachować spójność oświetlenia i zapewnia dokładne uchwycenie kolorów. Możemy użyć ściany lub gładkiego kartonu. Dobrym rozwiązaniem jest użycie manekina, aby pokazać, jak ubranie będzie prezentowało się w całości na sylwetce. Jeżeli fotografujemy ubranie smartfonem, lepiej zrobić zdjęcie z dalszej odległości, a następnie wykadrować to, co chcemy pokazać. Model Huawei został wyposażony w technologię XD Fusion Engine, która gwarantuje ostrość obrazu, a inteligentna redukcja zniekształceń zapewnia wysokiej jakości zdjęcia wykonane z wykorzystaniem obiektywu ultraszerokokątnego o rozdzielczości 8 MP. Aparat główny nova 9 posiada także obiektyw makro oraz obiektyw do wykrywania głębi obrazu. Dodatkowym atutem tego fotograficznego smarfona jest też pierścieniowa konstrukcja modułu aparatów fotograficznych.

Doskonałe zdjęcia ubrań możemy uzyskać za pomocą smartfona Huawei nova 9
Doskonałe zdjęcia ubrań możemy uzyskać za pomocą smartfona Huawei nova 9 © Unsplash.com | Angela Bailey

Smartfon fotograficzny

Doskonałe zdjęcia ubrań to tylko jedna z rzeczy, jaką możemy uzyskać za pomocą smartfona Huawei nova 9 – model charakteryzuje się przede wszystkim minimalistycznym designem i ultrasmukłą konstrukcją o szerokości 7,77 mm oraz wadze zaledwie 175 gramów. Ekran został wyposażony w wysokiej jakości ekran OLED o częstotliwości odświeżania 120 Hz, który wyświetla ponad miliard kolorów. Oznacza to, że fotografia odzwierciedla te kolory, które widzimy w rzeczywistości. Dodatkowo smartfon został wyposażony w pojemną baterię umożliwiającą szybkie ładowanie (w ciągu jedynie 38 minut), energooszczędne algorytmy zwiększające wydajność oraz technologię ochrony wzroku i redukcji niebieskiego światła. Model dostępny jest w dwóch kolorach – błękitnym, opalizującym pod wpływem światła, oraz czarnym. Z takim sprzętem możemy mieć pewność, że zdjęcia wyjdą naprawdę profesjonalnie, a nienoszone przez nas ubrania trafią wkrótce do nowego domu.

Źródło artykułu:WP Kobieta