Biedronka wypuściła "małpki" na walentynki. Lekarka załamuje ręce

Walentynki to szczególny dzień dla zakochanych. Sieć sklepów Biedronka przy tej okazji postanowiła promować małe (200 ml) napoje alkoholowe dla par. - Alkohol jest promowany w każdym momencie, kiedy zbliża się jakaś okazja do świętowania - mówi Julia Pankiewicz, rezydentka psychiatrii. I wskazuje, co za tym stoi.

Biedronka wypuściła "małpki" na walentynki. Lekarka załamuje ręceBiedronka promuje "małpki" dla zakochanych
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Aleksandra Lewandowska
94

Walentynki nadchodzą wielkimi krokami, a coraz więcej sklepów przygotowuje specjalne oferty dla świętujących zakochanych. Jednym z nich jest Biedronka. Choć pomysłów, jakie można by było wykorzystać w tym czasie, jest wiele, sieć postawiła na alkohol.

"Walentynki ze smakiem" - brzmi hasło na plakacie Biedronki, promującym napoje alkoholowe (o objętości 200 ml, tzw. małpki) w promocyjnych cenach.

Alkohol elementem świętowania

Zdaniem Julii Pankiewicz, lekarki-rezydentki psychiatrii, cel jest jeden. Popularne sieci sklepów, takie jak Biedronka, wiedzą, na czym i na kim mogą zarobić. W tym przypadku są to osoby, które często spożywają alkohol i dzięki niemu celebrują oraz uzależnione.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Alkohol nas zabija. Robert Rutkowski o tym, co dzieje się z mózgiem osoby pijącej

- Mam taką wątpliwość - czy sieci sklepów nie zdają sobie sprawy z problemu alkoholizmu w Polsce, który jest duży, czy właśnie zdają sobie sprawę i na nim żerują, bo chcą na tym zarobić. Moim zdaniem mają niestety świadomość, bo alkohol jest promowany w każdym momencie, kiedy zbliża się jakaś okazja do świętowania - czy to walentynki, święta, czy dłuższe weekendy - stwierdza Julia Pankiewicz w rozmowie z Wirtualną Polską.

- Alkohol stał się wręcz nieodzownym elementem świętowania. Czy to w parze, czy z grupą znajomych, czy z rodziną. To taki element spędzania czasu w towarzystwie. Tak nam się teraz kojarzy. Każda okazja staje się dobra, żeby napić się alkoholu - dodaje.

Dlaczego akurat alkohol?

Jak tłumaczy Julia Pankiewicz, istnieje kilka powodów, dla których sieci sklepów promują przy takich okazjach napoje alkoholowe.

- Z jednej strony alkohol kojarzy nam się ze wspomnianym świętowaniem, bo jednak bardzo często widzimy, że właśnie w takie dni, jak walentynki, jest on pakowany do koszyków przez klientów w okazalszych ilościach - mówi Julia Pankiewicz.

- Z drugiej, alkohol związany jest z luzem i relaksem. Spędzamy miły wieczór w towarzystwie ukochanej osoby, z którą można napić się alkoholu i zrelaksować. Jeszcze gdy ten alkohol jest z "wyższej półki cenowej", stwarzamy aurę luksusu. Możemy się w ten sposób nagrodzić, uczcić jakąś chwilę. To podnosi rangę sytuacji. Jest bardziej wykwintnie, romantycznie. Oczywiście pozornie, ale koncerny te pozory z powodzeniem podsycają. Chciałabym podkreślić, że nie zgadzam się z powyższym i to bardzo błędne postrzeganie alkoholu - podsumowuje w rozmowie z Wirtualną Polską.

Aleksandra Lewandowska, dziennikarka Wirtualnej Polski

Zapraszamy na grupę na Facebooku - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Źródło artykułu: WP Kobieta

Wybrane dla Ciebie

Ta maść działa jak plaster. Kupisz za kilka złotych
Ta maść działa jak plaster. Kupisz za kilka złotych
Szerokie spodnie poszły w odstawkę. Spójrzcie na strój Zawadzkiej
Szerokie spodnie poszły w odstawkę. Spójrzcie na strój Zawadzkiej
Mąż zdradzał ją z aktorką. "Jestem wdzięczna pani Komorowskiej"
Mąż zdradzał ją z aktorką. "Jestem wdzięczna pani Komorowskiej"
Jest drugą damą USA. Tak mówią o niej znajomi ze studiów
Jest drugą damą USA. Tak mówią o niej znajomi ze studiów
Córka Samusionek rozlicza się z przeszłością. Tak dziś mówi o matce
Córka Samusionek rozlicza się z przeszłością. Tak dziś mówi o matce
Joanna Moro włożyła obcisłą suknię. Rozcięcie zwraca uwagę
Joanna Moro włożyła obcisłą suknię. Rozcięcie zwraca uwagę
Nie ma żony i dzieci. Otwarcie mówi dlaczego
Nie ma żony i dzieci. Otwarcie mówi dlaczego
Polskie imię powoli umiera. Rok temu nadano je tylko 7 razy
Polskie imię powoli umiera. Rok temu nadano je tylko 7 razy
Zasadź w ogrodzie. Komary nawet się nie zbliżą
Zasadź w ogrodzie. Komary nawet się nie zbliżą
To ostatni dzwonek. Kto wysieje, ten podziękuje sobie latem
To ostatni dzwonek. Kto wysieje, ten podziękuje sobie latem
Jest wnuczką Szapołowskiej. Tak reaguje na zarzuty o nepotyzm
Jest wnuczką Szapołowskiej. Tak reaguje na zarzuty o nepotyzm
Obsyp bukszpan. Ćmy nawet się nie zbliżą
Obsyp bukszpan. Ćmy nawet się nie zbliżą