UrodaNajbardziej przełomowe reklamy urodowe

Najbardziej przełomowe reklamy urodowe

Najbardziej przełomowe reklamy urodowe

Większość marek, specjalizujących się w produkcji kosmetyków bądź produktów higienicznych, powiela utarte stereotypy.

Dekady temu modelki wcielały się w gospodynie domowe. Z czasem zaczęły grać seksapilem, onieśmielając swoją perfekcyjnością.

W historii marek kosmetycznych nie zabrakło jednak momentów przełomowych, kiedy to starano się pokazać nowe spojrzenie na piękno i - szokując lub rozbawiając do łez - przełamać stereotypy.

Co najmniej w kilku przypadkach reklamy marek kosmetycznych przerodziły się w kampanie społeczne nawołujące do nabrania pewności siebie.

Choć w ten sposób marketingowcy pracują przede wszystkim nad wizerunkiem zleceniodawców, reklamy zyskały sobie miano najbardziej przełomowych w świecie urody. Zobaczcie, co zelektryzowało świat kobiet w połowie ubiegłego wieku i w jaki sposób próbuje się zmieniać go dzisiaj.

MM/(MO)/WP Kobieta

1 / 8

Ding Dong, Avon Calling

Obraz
© mat. prasowy

Marka kosmetyczna Avon na ekran telewizyjny weszła z impetem - wprowadzona w 1954 roku kampania "Ding Dong, Avon Calling" trwała aż do 1967 roku i na dobre zrewolucjonizowała postrzeganie kobiet.
Była to pierwsza w historii reklama, w której uroda kojarzyła się z niezależnością. Kosmetyki przestały wówczas promować gospodynie domowe. W reklamie pojawiła się kobieta w garsonce, która uosabiała niezależność i rozwój kariery.

2 / 8

Revlon Charlie

Obraz
© mat. prasowy

Promocja wprowadzonego w 1973 roku zapachu Charlie wpisała się w czas rosnącej świadomości na temat równouprawnienia i samowystarczalności kobiet.

Reklamy z Shelley Hack i Charly Stember były pierwszymi, w których perfumy były prezentowane przez kobiety w spodniach.

Sam zapach Charlie w ciągu kilku lat stał się najlepiej sprzedającym na świecie, a reklamy - inspiracją dla nowego pokolenia młodych, pracujących kobiet.

3 / 8

Ruby, The Body Shop

Obraz
© mat. prasowy

Pod koniec ubiegłego wieku, kiedy rola kobiet w społeczeństwie już diametralnie się zmieniła, pojawiły się pierwsze sygnały rewolucji plus size. W 1997 roku marka The Body Shop "zaangażowała" nagą lalkę Ruby o krągłych kształtach.

Choć Ruby nie pobiła popularnością Barbie, jej pojawienie się na plakacie stanowiło przełom. Była to w końcu jedna z pierwszych reklam zwracająca uwagę na promowanie osiągalnych ideałów.

Wizerunkowi lalki towarzyszył ponadto sugestywny podpis, jawnie podkreślający, że wśród trzech miliardów kobiet tylko osiem ma figurę supermodelki.

4 / 8

Real Beauty, Dove

Obraz
© mat. prasowy

Dobrze kojarzona przez większość kampania Dove na rzecz prawdziwego piękna prowadzona jest już od 2004 roku. Reklamy z cyklu "Real Beauty" poszerzają definicję piękna i dodają kobietom pewności siebie.

Zaadresowane są właściwie do większości mieszkanek USA i Europy, które według badań mają ogromne problemy z samoakceptacją. "Prawdziwe piękno nie zależy od kształtu, wieku, koloru ani rozmiaru" - przekonuje je marka Dove.

Z całą pewnością udało jej się sprowokować publiczną debatę, czego efektem po części są ostatnie kampanie z modelkami plus size.

5 / 8

Generation Know, U by Kotex

Obraz
© mat. prasowy

U by Kotex, marka oferująca podpaski, tampony i wkładki higieniczne, w 2013 roku podjęła działania mające na celu przełamanie tabu dotyczącego miesiączki i zdrowia intymnego kobiet.

Kampania przebiegała pod hasłem Generation Know (Pokolenie wiem) i była zaadresowana do młodych kobiet, które jak wykazały badania, nie tylko boją się rozmawiać na temat miesiączki, ale i mają wiele wątpliwości nt. spraw intymnych.

By zainicjować dyskusję, U by Kotex, prowadziło działania w internecie. Obalającym mity spotom reklamowym towarzyszył stylizowany na społecznościowy serwis, gdzie nastolatki mogły się m.in. dowiedzieć, czy używając tamponów można stracić dziewictwo i jak to jest z kobiecą płodnością podczas miesiączki.

6 / 8

#ShineStrong, Pantene

Obraz
© mat. prasowy

Rok temu do nabrania pewności siebie nakłaniała marka Pantene. W ramach kampanii #ShineStrong przekonywano kobiety, że nadużywają słowa "przepraszam", tj. przepraszają za zachowania, które wcale tego nie wymagają.

Spot "Not Sorry" zachęcał, by zamiast nieustannie za coś przepraszać, pokazywać swoją siłę i blask. Jak można się było tego spodziewać, film wywołał gorącą dyskusję, w której zwrócono uwagę, że nieustanne przepraszanie przeczy wykorzystywaniu swoich możliwości i umniejsza wartość kobiet.

7 / 8

#LikeAGirl, Always

Obraz
© mat. prasowy

W 2014 roku swój początek miała także głośna kampania Always, która przełamywała negatywne stereotypy na temat umiejętności i zachowań dziewcząt i nadawała kłam przekonaniu, że być dziewczyną oznacza być nieporadną i słabą.

Robić coś jak dziewczyna, to dać z siebie wszystko - tak przynajmniej sądzą najmłodsze bohaterki kampanii #LikeAGirl. Te starsze, w wieku nastoletnim, uległy już stereotypom. Reklama pokazuje, że okres dojrzewania, którego nieodzownym elementem wśród dziewcząt jest menstruacja, odbiera młodym kobietom pewność siebie.

8 / 8

Be You, Make Up For Ever

Obraz
© mat. prasowy

Przełomem jest także tegoroczna kampania marki Make Up For Ever. Andreja Pejić, pierwsza transseksualna modelka w reklamie kosmetyków do makijażu, przesuwając granice pokazuje, że podstawą w byciu piękną jest akceptacja samej siebie.

Zaangażowanie transseksualnej modelki z pewnością pomaga przedefiniować tradycyjne standardy piękna, a przynajmniej nakłania, by żyć odważnie i - jak głosi hasło reklamowe - "być sobą".

MM/(MO)/WP Kobieta

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)