IT’S LIKE MILK BUT MADE FOR HUMANS – Oatly zachęca Polaków do przemyślenia swoich nawyków żywieniowych

IT’S LIKE MILK BUT MADE FOR HUMANS – Oatly zachęca Polaków do przemyślenia swoich nawyków żywieniowych

Źródło zdjęć: © materiały partnera
08.03.2024 11:24

Po udanym wejściu na polski rynek pod koniec 2023 roku Oatly, oryginalna i największa na świecie firma specjalizująca się w produkcji napojów owsianych startuje ze swoją pierwszą, dużą kampanią w Polsce. Slogan "It’s like milk but made for humans" ma zachęcić Polaków do przejścia na bardziej zrównoważoną i świadomą dietę. Produkty Oatly są dostępne w sklepach Frisco, Selgros i Netto na terenie całego kraju.

Produkcja żywności w niepokojąco dużym stopniu przyczynia się do emisji gazów cieplarnianych: światowy system żywnościowy generuje ponad jedną trzecią wszystkich emisji gazów cieplarnianych (z czego połowa generowana jest przez sektor hodowli zwierząt)[1]. Mamy jednak możliwości redukowania tych emisji poprzez przechodzenie na bardziej przyjazne środowisku produkty spożywcze - napoje owsiane stanowią jeden z przykładów. Badania potwierdzają, że ich produkcja ma mniejszy wpływ na klimat niż produkcja mleka krowiego[2].

"W Oatly dążymy do tego, aby ułatwić ludziom wprowadzanie małych zmian w ich diecie, za czym idzie tworzenie produktów, które nie wymagają żadnych kompromisów pod względem smaku, wydajności czy wartości odżywczych. Stworzyliśmy więc napój, który ma takie samo zastosowanie jak krowie mleko, z tym wyjątkiem, że uprawiamy owies z przeznaczeniem do bezpośredniego spożycia przez ludzi, zamiast przetwarzać go, wykorzystując krowy. Dla nas jest to po prostu logiczne! Zależy nam na napędzaniu zmian w kierunku bardziej roślinnego systemu żywnościowego, a robimy to poprzez nawiązywanie współprac ze sprzedawcami detalicznymi i kawiarniami na terenie całej Polski, tak aby produkty Oatly były szeroko dostępne." – mówi Svenja Fritz, Dyrektorka Generalna Oatly dla regionu DACH i Polski.

© materiały partnera

Produkty Oatly dostępne są w sieciach Selgros, Bidfood Farutex, Transgourmet, Coffeedesk, Urban Vegan, Frisco i Netto.

Ambasadorką marki w Polsce została Areta Szpura, aktywistka, autorka książek oraz eko-influencerka, która od dawna promuje istotę diety skoncentrowanej na produktach roślinnych. Po decyzji o rezygnacji z kariery w modzie, z racji mało ekologicznego charakteru branży, brała czynny udział w ruchu "Tu pijesz bez słomki", napisała książkę "Jak uratować świat" i rozpoczęła studia z zakresu rolnictwa ekologicznego. Na swoim Instagramie nieustannie inspiruje swoich obserwatorów treściami o tematyce zrównoważonego rozwoju i ekologii.

‘Mleko przestałam pić w wieku 12 lat, zanim jeszcze poznałam znaczenie słowa ekologia. Dopiero dużo później zdałam sobie sprawę, że zmiana diety może być dobra nie tylko dla zdrowia, ale i dla Planety. Każdy z nas kilka razy dziennie podejmuje decyzję co zjeść i mimo że coraz więcej mówi się o kryzysie klimatycznym, to jeszcze zadziwiająco mało łączymy ten temat z jedzeniem, a ma ono niemały wpływ, bo stanowi jedną trzecią emisji gazów cieplarnianych! Dlatego też idąc na studia, postanowiłam sama bardziej zgłębić temat rolnictwa ekologicznego, żeby z pierwszej ręki dowiedzieć się, jak to wszystko działa i co możemy zrobić, żeby było lepiej.’ – mówi Areta.

Kampania ‘It’s like milk but made for humans’ była w przeszłości emitowana w kilku krajach europejskich, w tym w Szwecji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Irlandii i Niemczech.

© materiały partnera

O Oatly: 

Jesteśmy oryginalną i największą na świecie firmą specjalizującą się w produkcji napojów owsianych. Od ponad 25 lat rozwijamy wiedzę na temat owsa: super-rośliny, której właściwości są idealne dla zrównoważonego rozwoju i zdrowia człowieka. Nasza pasja do owsa zaowocowała kluczowymi osiągnięciami technicznymi, które umożliwiły nam odkrycie pełnej gamy alternatyw dla produktów mlecznych, obejmującej napoje, lody, alternatywy do jogurtu, kremy do gotowania, pasty do smarowania i napoje chłodzone. Nasza siedziba mieści się w Malmö, w Szwecji, a marka Oatly jest dostępna w ponad 20 krajach na całym świecie.

[1] Crippa, M., Solazzo, E., Guizzardi, D., Monforti-Ferrario, F., Tubiello, F. N., & Leip, A. J. N. F. (2021). Food systems are responsible for a third of global anthropogenic GHG emissions. Nature Food, 2(3), 198-209. https://doi.org/10.1038/s43016-021-00225-9

[2] Poore, J., & Nemecek, T. (2018). Reducing food’s environmental impacts through producers and consumers. Science, 360(6392), 987-992.