Partnerka Kulczyka pod skrzydłami Lagerfelda
Kim jest polska projektantka, na którą zwróciła uwagę redakcja internetowej platformy brytyjskiego „Vogue'a”? To Joanna Przetakiewicz w Polsce znana głównie jako partnerka Jana Kulczyka. Przetakiewicz do niedawna zajmowała się dziedzinami biznesu raczej niemającymi szczególnie wiele wspólnego z modą, jak sieć klinik stomatologicznych czy restauracje.
21.02.2012 | aktual.: 22.02.2012 13:47
Kim jest polska projektantka, na którą zwróciła uwagę redakcja internetowej platformy brytyjskiego „Vogue'a”? To Joanna Przetakiewicz, w Polsce znana głównie jako partnerka Jana Kulczyka. Przetakiewicz do niedawna zajmowała się dziedzinami biznesu raczej niemającymi szczególnie wiele wspólnego z modą, jak sieć klinik stomatologicznych czy restauracje. Założona przez nią półtora roku temu „La Mania”, w której jest dyrektorem kreatywnym, aspiruje do miana pierwszej polskiej marki pret-a-porter na rynku europejskim. Ostatni pokaz „La Manii” odbył się podczas londyńskiego tygodnia mody.
O Przetakiewicz zrobiło się głośno, kiedy zaczęła się pojawiać u boku Jana Kulczyka. W pierwszym wywiadzie o życiu z najbogatszym Polakiem, którego pod koniec 2009 roku udzieliła „Vivie!” zaledwie wspomniała o swoim zauroczeniu Karlem Lagerfeldem – ekscentrycznym dyrektorem kreatywnym domu mody Chanel. Joanna Przetakiewicz, pytana o ulubionych zagranicznych projektantów, powiedziała: „Bez wątpienia Karl Lagerfeld, ale chyba głównie dlatego, że miałam ogromną przyjemność poznać go osobiście. Hipnotyzująca osobowość. Jestem z siebie szczególnie dumna, że udało mi się namówić go do współpracy, ale nic więcej na ten temat nie powiem”.
Wkrótce jednak na rynku pojawiła się marka „La Mania”, której Lagerfeld został „ojcem chrzestnym”. Bez wątpienia nie łatwo jest zdobyć uznanie mistrza, a dla promocji ma to kolosalne znaczenie. Nazwisko Lagerfelda padało więc z ust świeżo upieczonej projektantki w kontekście tkanin, czy chęci przyjazdu dyktatora mody do Polski. „Po prostu się w nim zakochałam” - mówi projektantka. W internecie można było zobaczyć również film, w którym Przetakiewicz przeprowadza z Lagerfeldem wywiad.
Czy „La Mania” rzeczywiście ma szansę stać się rozpoznawalną europejską marką? Sukces na London Fashion Week, czyli notatka na stronie „Vogue'a” może napawać optymizmem. Na pokazie pojawili się między innymi Prezydent Kwaśniewski i Anja Rubik – wcześniej również widziana w projektach La Manii. Karl Lagerfeld niestety nie mógł przyjechać – zatrzymały go inne obowiązki.
nmk/pho