ModaKto w przyszłości zostanie gwiazdą modelingu?

Kto w przyszłości zostanie gwiazdą modelingu?

09.09.2015 11:38, aktualizacja: 19.06.2018 13:40

Czy w modzie można prognozować tylko trendy w ubiorze? Jak się okazuje, przewidywanie najbliższej przyszłości nie musi ograniczać się do tego, co w następnym sezonie znajdzie się w naszej garderobie.

Czy w modzie można prognozować tylko trendy w ubiorze? Jak się okazuje, przewidywanie najbliższej przyszłości nie musi ograniczać się do tego, co w następnym sezonie znajdzie się w naszej garderobie.

Otóż naukowcy z Uniwersytetu w Indianie opracowali algorytm, na podstawie którego są w stanie ustalić, jakie modelki za kilka sezonów będą święcić triumfy na wybiegach. Co stanowi punkt wyjścia do ich badań?

Przedmiotem ich analizy okazało się czterysta modelek z internetowej bazy Fashion Model Directory. Uwaga naukowców skoncentrowała się na kolorze włosów, oczu, wzroście, wymiarach, rozmiarze obuwia oraz ubrań. Kluczowe w ich badaniach były również marki, z którymi dana dziewczyna podjęła współpracę oraz agencja modelek, do której należy.

Jak się okazuje, wysoki wzrost, ciekawa uroda i szczupła sylwetka to nie wszystko, bo o przyszłych sukcesach modelki decyduje przede wszystkim Instagram. Do takich wniosków doszli naukowcy po analizie ich profili, w oparciu o liczbę komentarzy, polubień oraz obserwujących użytkowników. Ważnym odniesieniem była również regularność w publikowaniu zdjęć.

Świetne wyniki na Instagramie przekładają się na liczbę zleceń. Dziewczyny, które cieszą się największą popularnością w social media częściej pojawiają się na wybiegach oraz w kampaniach znanych marek odzieżowych.

„Social media diametralnie zmieniły reguły gry” – komentuje powyższe wyniki naukowiec Giovanni Luca Ciampaglia.

„Przyjęło się, że modelki nie wchodzą w interakcje z publiką, jednak obecnie wszystkie aktywności online wpływają znacząco na popularność i ostateczny sukces” – dodał.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także