GotowaniePrzepisyNa to, że zamawiasz frytki zamiast sałatki, może mieć wpływ muzyka, którą słyszysz

Na to, że zamawiasz frytki zamiast sałatki, może mieć wpływ muzyka, którą słyszysz

Na to, że zamawiasz frytki zamiast sałatki, może mieć wpływ muzyka, którą słyszysz
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Aleksandra Hangel
27.05.2018 14:34, aktualizacja: 27.05.2018 15:49

Jak sugerują nowe badania, muzyka odtwarzana w restauracji, ma wpływ na rodzaj zamawianego jedzenia. Naukowcy sugerują, że sklepy i restauracje coraz częściej wykorzystują ten fakt przy manipulowaniu swoimi gośćmi.

Jeśli decydujesz się na cheeseburgera i frytki zamiast sałatki, twoje pragnienie tłustego jedzenia może nie być ku temu jedynym powodem. W rzeczywistości na twój wybór bezpośredni wpływ może mieć muzyka, którą słyszysz w lokalu.

Badanie opublikowane w czasopiśmie Springer ujawniło, że muzyka wpływa na wybory żywieniowe konsumentów, ponieważ ma bezpośredni wpływ na częstotliwość akcji serca i pobudzenie. W związku z tym, łagodniejsza muzyka ma działanie uspokajające i sprawia, że masz większą świadomość tego, co chcesz zamówisz. Głośniejsze otoczenie zwiększa stymulację i stres, nakłaniając gości do sięgania po niezdrowe opcje.

"Restauracje i supermarkety mogą strategicznie wykorzystywać muzykę ambientową, by wpływać na zachowania zakupowe konsumentów" - mówi autor badania, dr Dipayan Biswas z University of South Florida.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Kobieta