Polskie modelki niżej w rankingach
Słowiańska uroda od kilku sezonów cieszyła się ogromną popularnością, świadczyła o tym obecność Polek na wybiegach u najlepszych światowych projektantów oraz ich nazwiska w zestawieniach najbardziej popularnych i najlepiej zarabiających gwiazd mody
05.09.2012 | aktual.: 05.09.2012 14:57
Słynna platforma modowa, models.com odświeżyła swoje rankingi – niestety, nie jest to najlepsza informacja dla fanów polskich modelek. Słowiańska uroda od kilku sezonów cieszyła się ogromną popularnością, świadczyła o tym obecność Polek na wybiegach u najlepszych światowych projektantów oraz ich nazwiska w zestawieniach najbardziej popularnych i najlepiej zarabiających gwiazd mody.
Tym razem w rankingu top modelek, na założonym przez Wayne'a Sterlinga, portalu zabrakło dla nas miejsca na podium. Za to Anja Rubik, która dotąd zajmowała trzecie miejsce, trafiła do zestawienia ikon mody, gdzie funkcjonuje wśród takich nazwisk jak Lara Stone, Alessandra Ambrosio, czy nasza Małgosia Bela.
Jury portalu okazało się mniej łaskawe dla pozostałych Polek, które dotąd figurowały w czołówce zestawienia. W pierwszej dziesiątce znalazła się Constance Jablonski, Francuzka polskiego pochodzenia, inne polskie nazwiska otwierają dopiero drugą piętnastkę. Na miejscu szesnastym znalazła się Kasia Struss, tuż za nią Monika Jac Jagaciak. Miejsca 23. i 26. zajęły kolejno Magdalena Frąckowiak i Zuzanna Bijoch.
W rankingach zabrakło od dawna spodziewanych, nowych polskich twarzy – między innymi świetnej Dagi Ziober, czy Patrycji Gardygajło. Dziewczyny spokojnie zasłużyły na miejsce przynajmniej w nowym rankingu „gorącej listy” – obiecujących modelek, które dopiero stawiają pierwsze kroki w biznesie.
Jak zatem układa się nowe zestawienie najbardziej pożądanych nazwisk w świecie mody? Miejsca na podium wśród najlepszej pięćdziesiątki zajęły kolejno: Joan Smalls, Karlie Kloss i Arizona Muse. O pierwszej w rankingu dwudziestoczteroletniej modelce urodzonej w Puerto Rico Joan Smalls portal napisał: „Z jej wrodzoną elegancją i multikulturowym pięknem stała się definicją twarzy współczesnego luksusu. Jej unikalna mieszanka siły i elegancji urzekła wszystkich od Karla Lagerfelda przez Stevena Meisela, po Carine Roitfeld. […] Nie ma okładki ani kampanii, której nie mogłaby zdobyć.”. W ten o to sposób znalazła się na samym szczycie, być może wyznaczając nowe trendy na światowych wybiegach.
(nmk/pho)