To straszne słowo na „a”

Magdalena Andrzejczyk / 19.10.2011
wp.pl>
 AAA
To straszne słowo na „a”
Wiem, że ta rubryka ma być głównie o macierzyństwie, matkowaniu, mamusiowych lękach i maminych bolączkach. Ale mama też człowiek i czasami szlag ją trafia, kiedy usłyszy coś durnego. A polska rzeczywistość to prawdziwa fabryka głupot, szczególnie jeśli chodzi o problematykę kobiecą. Zresztą czego spodziewać się po kraju, w którym słowo „feministka” to wciąż wielka obelga, a politycy bez żenady opowiadają farmazony, jak to brzydkie panie odstraszają wyborców?
Co ciekawe, ta zasada działa tylko w przypadku jednej płci. I całe szczęście, inaczej frekwencja wyborcza już dawno poleciałaby u nas na łeb na szyję. Ostatnio „szlag” rąbnął mnie w łeb, kiedy usłyszałam fragment rozmowy Moniki Olejnik z posłanką PO Julią Piterą. Chodziło o oparcie dla Wandy Nowickiej na stanowisko marszałka Sejmu.
Dla niezorientowanych: Nowicka to współzałożycielka i przewodnicząca Federacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny. Julia Pitera zastanawia się czy Nowicka, jako działaczka feministyczna, nie wprowadziłaby do Sejmu znów tego okropnego słowa na „a”. Bo jej organizację otacza „proaborcyjny szum”. A przecież tak ciężko wypracowany konsensus w postaci istniejącej ustawy świetnie się spisuje.

Rzeczywiście. Aborcje jak były, tak są, tylko teraz kobiety robią je w warunkach zagrażających ich życiu lub (te, które na to stać) w zagranicznych klinikach. No, ale wszyscy zaklinają rzeczywistość i wmawiają nam, że dobrze jest jak jest (to ta stonowana opcja), chociaż przypadki Alicji Tysiąc i Agaty Lamczak pokazują, że prawa kobiet (nawet te mizerne) respektowane nie są.

Jest też grupa oburzona, która uważa, że poluzowanie więzów i zezwolenie na aborcję doprowadzi do tego, że będziemy latać na zabiegi regularnie i bezwstydnie, wciskając je w harmonogram dnia pomiędzy wizytą u manikiurzystki a dentysty. To irytujące z wielu powodów i złość, sprzeciw oraz obrona przed takimi zarzutami są usprawiedliwione.

Mamuśki z horroru rodem

Sporty ekstremalne, czyli mama w mieście

Przyjemność: słowo klucz

Uwolnij się od stresu!

POLECAMY: Lekarz trafi do więzienia na 309 lat?

1 2 z 2 następna
oceń
30
27
Podziel się



Polecamy w innych serwisach

Galerie

  • Skomentuj
  • WP.PL
Ocena: +20 [26]
~maksim [2011-10-19 13:14]

Mamy prawo decydować. Ja pewnie nigdy bym tego nie zrobiła ale chciałabym mieć ten komfort i móc sama zdecydować o swoim ciele i życiu. Jestem matką ale rozumiem te kobiety które się na to decydują z naprawdę ważnych powodów. Nie chodzi tu o aborcję raz w miesiącu bo zapomniało się zabezpieczyć chodzi o wybór a nie o kaprys. A poza tym kobiety które tak ostro krytykują są głupie do granic bo to mężczyźni decydują o naszych ciałach i życiu pozwalacie chłopom decydować o waszym losie czyli dalej żyjecie w średniowieczu... to po pierwsze. A po drugie co byście zrobiły wy usunęły czy nie??? Popieram "samotną" A teraz przykład zostałyście zgwałcone brutalnie okaleczone itd. A po drugie co byście zrobiły wy usunęły czy nie??? Okazuje się że jesteście w ciąży. Samo wspomnienie gwałtu wywołuje w was lęk, strach i wszystko co najgorsze... A teraz ręce w górę która urodzi dziecko w takiej sytuacji. O takie i podobne sytuacje chodzi w możliwości dokonywania wyborów nie o widzimisię. Ja nie urodziłabym... mimo że uważam że narodziny to cud.

odpowiedz

pokaż 7 ukrytych odpowiedzi

Ocena: -4 [8]
~BANIA [2011-10-19 14:09]

Jestem pewna, iż gdyby zapytać te nienarodzone dzieci czy chcą żyć czy umrzeć! Odpowiedziałyby - ŻYCIE!!!! Dlaczego matka ma prawo decydowania o jego życiu!!! Jeżeli nie chce dziecka nich tylko urodzi a znajdzie się ktoś kto go POKOCHA i da szansę życia!!!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: -1 [3]
~golin14 [2011-10-19 14:15]

Ciemnogrodem Polska nie jest. Mamy jedną z najlepszych ustaw regulujących sprawę aborcji, wiadomo idealna nie jest, bo jak tu idealnie rozwiązać taką sprawę (czy płód jest zdrowy, czy nie, czy dana choroba jest letalna, czy nie, czy będzie w stanie żyć samodzielnie, czy nie, a jak tak to jak długo, itd.). Dążenie do pełnej legalizacji jest błędem, za którym nie wiadomo, kto stoi, czy ewentualne kliniki, które mogą zarabiać na tym olbrzymie pieniądze, czy kobiety dążące do "pełnego wyzwolenia", czy też jakieś bliżej nie określone zło. Tak czy owak musimy się zgodzić, że zmiana ustawy jeżeli kiedykolwiek byłaby dokonana, to aby nie łamała podstawowych zasad etyki, mogła by być tylko zaostrzona, poprzez wykluczenie, kilku obecnie dopuszczonych przypadków. Musimy sobie przy tym zdawać sprawę, że argument mówiący, że kobieta ma prawo decydować o swoim ciele, jest tutaj całkowicie nie na miejscu. Po pierwsze to nie jest jej ciało, a nowe życie, które tylko dzięki kobiecie ma możliwość się rozwinąć (niesamowita sprawa prawda). Po drugie tak naprawdę, każda kobieta ma prawo decydować o swoim ciele, ale nie ma prawa zmuszać innych do wykonywania jej decyzji (np.żaden lekarz nie usunie, człowiekowi ręki, ani nawet palca, tylko dlatego bo temu człowiekowi ten palec przeszkadza (oczywiście pomijając, niektóre bardzo ciężkie przypadki chorób prawdopodobnie psychicznych)), a ustawa regulująca aborcję po prostu nie dopuszcza do tego. Czyli kobieta ma pełne prawo nie chcieć dziecka, które w sobie nosi, ale nikt nie ma prawa dokonać w tym przypadku zabiegu aborcyjnego. Czy to jest dobre? A niech ktoś znajdzie jakieś idealne prawo ludzkie.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: +29 [65]
~samotna [2011-10-19 12:51]

jestem matka samotnie wychowującą dzieci ( Ania i Adam) ... mają po 3 i 5 lat.. moj mąż nie żyje... i dlaczego tak jak w przypadku pani A.Tysiąc jakiś głupi ginekolog może mi odmówić usunięcia ciązy ... powiedzmy ze umieram przy porodzie( a były względy medyczne do jej usunięcia ) kolejnego dziecka i kto wtedy się zajmie moimi maleństwami ? chciałybysmy miec wybór nie jako karys ale jako rozsadne działanie ...

odpowiedz

pokaż 11 ukrytych odpowiedzi

Ocena: +1 [3]
~malaMI [2011-10-19 16:23]

PIERWSZE TO WITAJCIE , A MOZE BY TAK ZAMIAST LEGALNEJ ABORCJI NA PIERWSZYM MIEJSCU POMYSLEC O BEZPLATNEJ DARMOWEJ ANTYKONCEPCJI .... NAPEWNO BYLOBY LEPIEJ !!!! A PO DRUGIE WSPOMINA SIE TYLE BOGA I PRAWO , NIE KAZDY JEJT CHRZESCJANINEM LUB WIERZACYM TO RAZ , DRUGIE RELIGIA NIE ZAGWARANTUJESZ UTRZYMANIA DZIECKA I BIBLI CZY KORANU NIE DASZ MU NA SNIADANIE , I OSTATNIE NAJWAZNIEJSZE TO ZADNE PRAWO NIE POWINNO DECYDOWAC O TYM CO MA ZROBIC KOBIETA W CIAZY , TYLKO ONA MA PRAWO DO TEGO WYBORU , I ZE SWOJA DECYZJA ODPOWIE PRZED SWOIM SUMIENIAM I BOGIEM !!!! KAZDY JEST SWIETY I KAZDY UMIE KRYTYKOWAC DRUGIEGO - NIECH OSADZA TEN CO JEST BEZ GRZECHU - A O ILE MI WIADOMO TAKI NIE ISTNIEJE . DLUGO BY MOZNA TAK ROZMAWIAC ALE RZECZA NAJWAZNIENSZA TO ZNALESC ROZWIAZANIE PROBLEMU - PROBLEM TO NIECHCIANA CIAZA - WIEC MY KOBIETY CHCEMY MIEC LEGALNA DARMOWA ANTYKONCEPCJE I NAPEWNO BEDZIE MNIEJ "PROBLEMU " ....

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [2]
~malaMI [2011-10-19 16:09]

WITAJCIE , A MOZE BY TAK ZAMIAST LEGALNEJ ABORCJI NA PIERWSZYM MIEJSCU POMYSLEC O BEZPLATNEJ DARMOWEJ ANTYKONCEPCJI ....

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: +2 [4]
~malaMI [2011-10-19 16:22]

PIERWSZE TO WITAJCIE , A MOZE BY TAK ZAMIAST LEGALNEJ ABORCJI NA PIERWSZYM MIEJSCU POMYSLEC O BEZPLATNEJ DARMOWEJ ANTYKONCEPCJI .... NAPEWNO BYLOBY LEPIEJ !!!! A PO DRUGIE WSPOMINA SIE TYLE BOGA I PRAWO , NIE KAZDY JEJT CHRZESCJANINEM LUB WIERZACYM TO RAZ , DRUGIE RELIGIA NIE ZAGWARANTUJESZ UTRZYMANIA DZIECKA I BIBLI CZY KORANU NIE DASZ MU NA SNIADANIE , I OSTATNIE NAJWAZNIEJSZE TO ZADNE PRAWO NIE POWINNO DECYDOWAC O TYM CO MA ZROBIC KOBIETA W CIAZY , TYLKO ONA MA PRAWO DO TEGO WYBORU , I ZE SWOJA DECYZJA ODPOWIE PRZED SWOIM SUMIENIAM I BOGIEM !!!! KAZDY JEST SWIETY I KAZDY UMIE KRYTYKOWAC DRUGIEGO - NIECH OSADZA TEN CO JEST BEZ GRZECHU - A O ILE MI WIADOMO TAKI NIE ISTNIEJE . DLUGO BY MOZNA TAK ROZMAWIAC ALE RZECZA NAJWAZNIENSZA TO ZNALESC ROZWIAZANIE PROBLEMU - PROBLEM TO NIECHCIANA CIAZA - WIEC MY KOBIETY CHCEMY MIEC LEGALNA DARMOWA ANTYKONCEPCJE I NAPEWNO BEDZIE MNIEJ "PROBLEMU " ....

odpowiedz

Ocena: +13 [51]
~Kat [2011-10-19 13:16]

W tym kraju absurd sięga absurdu: Aborcji NIE, antykoncepcji NIE może także powiedzmy NIE dla sexu? Konsekwencja konsekwencją tylko czemu w tym ograniczonym umysłowo kraju nadal uważa się, że to KOBIETA jest odpowiedzialna za ciążę? Przecież w tym biorą udział dwie strony...chyba, że coś uległo zmianie. A skoro już "obwiniacie" kobieta za niechcianą ciąże to może niech ona sama zadecyduje czy chce urodzić to dziecko.

odpowiedz

pokaż 14 ukrytych odpowiedzi

Ocena: -1 [1]
~lekarz [2011-10-19 16:00]

JA tam nie widzę żeby aborcji dokonywano w warunkach zagrażających życiu. W Polsce w każdym mieście powiatowym można znaleźć conajmniej jednego lakerza dokonującego zabiegu w warunkach bardzo dobrego prywatnego gabinetu. Oczywiście odpłatnie, bo nie wyobrażam sobie żeby w ramach ubezpieczenia zdrowotnego dokonywac aborcji.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~malaMI [2011-10-19 16:09]

WITAJCIE , A MOZE BY TAK ZAMIAST LEGALNEJ ABORCJI NA PIERWSZYM MIEJSCU POMYSLEC O BEZPLATNEJ DARMOWEJ ANTYKONCEPCJI ....

odpowiedz

Ocena: +2 [16]
~dona [2011-10-19 12:50]

znam osoby co przechodzily aborcje to straszny zabieg bo swiadomie ktos zabija dziecko choc niechciane to dziecko, psycha do konca zycia zjechana

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: +13 [45]
~kasiaaaaa [2011-10-19 12:42]

zgadzam sie!!!! bardzo bym chciała sama o tym decydowac a nie obcy mi ludzie, wszytsko jest dla ludzi z tym ze nie mozemy sami o tym decydowac traktuja nas jak dzieci wydaje mi sie to to brak tolerancji dla kobiet chca nam z gory narzucic swoja wole...... powinni słuchac ludu <kobiet>...nie mozna jakas petycje napisac...

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [14]
~bk [2011-10-19 13:05]

"My (bo się do nich zaliczam) chcemy tylko odzyskać prawo do podejmowania samodzielnie decyzji dotyczących własnego życia. " Przepraszam ale to Pani samodzielna decyzja, że idzie z kimś do łózka czy nie. Trochę świadomości o konsekwencjach nie zaszkodzi. A Dziecka poczętego jakoś nikt się nie pyta czy chce się urodzić czy nie. Ono nie ma wybory. Pani ma

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: -1 [61]
~ja [2011-10-19 12:41]

ale to kara smierci dla niewinnych dzieci ktore nie moge sie obronic przed ludzka glupota!

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [20]
~dixi [2011-10-19 13:17]

"My (bo się do nich zaliczam) chcemy tylko odzyskać prawo do podejmowania samodzielnie decyzji dotyczących własnego życia." Jeden mały szkopuł - decyzja o aborcji nie jest decyzją dotyczącą waszego własnego życia (taką decyzją byłaby np. decyzja o samobójstwie) ani waszego własnego ciała ("waszego brzucha", jak piszą niektórzy - bo nie chodzi o wycięcie własnej wątroby czy obcięcie sobie własnej ręki), tylko dotyczy życia drugiej osoby - czyli nienarodzonego dziecka. Inną kwestią jest ustawienie priorytetów (np. w sytuacji ratowania życia) i tu można dyskutować, ale proszę nie pisać oczywistych bzdur! Dziecko nie jest częścią ciała kobiety, a jak ktoś ma wątpliwości, proponuję powrót do szkoły na lekcje biologii...

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: -4 [32]
~baba [2011-10-19 13:16]

nowoczesne, światłe feministki czy jesteście za karą śmierci? Cóż uczyniło ci złego bezbronne dziecko?

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

Ocena: +14 [26]
~Aple [2011-10-19 13:20]

ja jestem za legalizacją aborcji, są przypadki, ze matka, czy też rodzina o ile ją sie ma nie jest wstanie zapewnić wymaganej opieki dziecku jeśli te cierpi na jakieś nieuleczalne schorzenia. To może doprowadzić do ciężkich konsekwencji psychicznych dla takiej matki i konsekwencji egzystencjalnych dla dziecka. Nie każdy potrafi kochać chorego, to trudne i bolesne, ale bywa i tak, nie powinno się nikomu nakazywać rodzenia dziecka, wbrew jego woli. Takie jest moje zdanie.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: +23 [47]
~maja [2011-10-19 13:07]

A już myślałam, że chodzi o artroskopię stawu np. kolanowego.To dopiero są poważne sprawy.A aborcja - no cóż, problem dawno prawnie powinien być rozwiązany w ten sposób, że w demokratycznym kraju obywatele sami decydują o swojej rozrodczości.Przeciwnik aborcji nie musi jej dokonywać.Ale nie może też innym ludziom narzucać swojego światopoglądu.

odpowiedz

pokaż 8 ukrytych odpowiedzi

Ocena: -1 [5]
~jakisktos [2011-10-19 14:05]

Nie wiem dlaczego autorka tak się upiera przy tym prawie do decydowaniu o swoim życiu kobiet, skoro również w wyniku aborcji giną kobiety, którym nie dajemy szansy, aby właśnie mogły decydować o swoim życiu! Co jest ważniejsze, prawo do życia czy prawo do decydowania o sobie?

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: -5 [9]
~vi [2011-10-19 14:02]

Aborcja była, jest i bedzie, tak jak były są i będą kradzieze, prostytucja i morderstwa- tylko dlaczego ma to sie odbywac w majestacie prawa. Odpowiedzialna osoba nie zajdzie w ciąże jesli nie chce. Prawdopodobieństwo, ze zajdzie sie w ciąże przy zabezpieczeniu jest naprawdę bardzo niskie. Wystarczy zacząc starac się o dziecko i wowczas mozna dojść do wniosku ze zaciążyc jest bardzo trudno

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Zobacz w innych serwisach

miejsce #24
Ewa Szabatin Tancerka