ModaJane Birkin bojkotuje kultową torebkę marki Hermès

Jane Birkin bojkotuje kultową torebkę marki Hermès

Jane Birkin bojkotuje kultową torebkę marki Hermès
Źródło zdjęć: © SPL/East News
Kamila Żyźniewska
29.07.2015 14:08, aktualizacja: 30.07.2015 11:27

Słynna torebka marki Hermès, znana powszechnie jako „Birkin bag”, należy do najbardziej rozpoznawalnych akcesoriów mody luksusowej. Od momentu, kiedy pojawiła się na rynku minęło już 31 lat i mimo zmieniających się trendów, produkt Hermès cały czas święci triumfy popularności wśród eleganckich kobiet.

Modnych klientek nie odstrasza nawet cena kultowej torebki , która waha się w granicach od 10 500 do 150 000 dolarów. A jednak, po ostatnich doniesieniach organizacji PETA, jej pozycja na rynku dóbr luksusowych może ulec zmianie.

Wszystko za sprawą informacji o złych warunkach, w jakich przetrzymywane są krokodyle hodowane na potrzeby produkcji skórzanych torebek francuskiej marki. Zwierzęta zabijane są w pełnym stanie świadomości, a do stworzenia jednego modnego dodatku od Hermès potrzeba skór nawet z trzech krokodyli.

Wiadomość o niehumanitarnym traktowaniu zwierząt na hodowli w Teksasie dotarła do aktorki i piosenkarki Jane Birkin, której nazwisko nosi kultowa torebka marki Hermès. Gwiazda zareagowała natychmiastowo:

„Otrzymałam informacje o okrutnych praktykach stosowanych na krokodylach, z których skór produkuje się torebki Hermès. Z tego względu poprosiłam Grupę Hermès o usunięcie nazwy Birkin do momentu, kiedy nie zostaną wprowadzone praktyki odpowiadające normom międzynarodowym umożliwiającym produkcję tych toreb”.

Marka zaprzecza oskarżeniom PETA i zapewnia, że ich produkty powstają w nienagannych warunkach:

„Jane Birkin wyraziła swoje obawy w zakresie praktyk dotyczących uboju krokodyli. Jej uwagi w żaden sposób nie wpłynęły na naszą przyjaźń i zaufanie, którymi darzymy się przez wiele lat. Marka Hermès szanuje i podziela jej emocje i jest również zszokowana obrazami, które do nas dotarły”.

Dochodzenie obecnie jest w toku. Czy mimo rozwiązania powyższego sporu, kontrowersyjna sytuacja zaszkodzi sprzedaży i wpłynie na prestiż kultowego produktu? Poczekamy, zobaczymy.

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (6)
Zobacz także