Blisko ludziPierwsze takie targi – dla pięknych w każdym rozmiarze

Pierwsze takie targi – dla pięknych w każdym rozmiarze

- Czegoś takiego jeszcze w Polsce nie było - zapewnia Agnieszka Czerwińska. A jest dobrze poinformowana. Jest jedną z najpopularniejszych polskich modelek size plus, założycielką profesjonalnej agencji dla osób w rozmiarze L i większym „Nobody's Perfect”. Teraz jej firma zajmuje się rekrutacją modelek do pierwszych w Polsce Targów Size Plus „Większy Wymiar Piękna”.

Pierwsze takie targi – dla pięknych w każdym rozmiarze
Źródło zdjęć: © Jarek Boczkowski

- Czegoś takiego jeszcze w Polsce nie było - zapewnia Agnieszka Czerwińska. A jest dobrze poinformowana. Jest jedną z najpopularniejszych polskich modelek size plus, założycielką profesjonalnej agencji dla osób w rozmiarze L i większym „Nobody's Perfect”. Teraz jej firma zajmuje się rekrutacją modelek do pierwszych w Polsce Targów Size Plus „Większy Wymiar Piękna”.

Impreza odbędzie się w dniach 12-13 maja w warszawskim Centrum MT Polska. Nie wiadomo jeszcze ilu będzie wystawców, negocjacje wciąż trwają, ale zainteresowanie jest duże. Do kogo kierowane są targi?

- „Większy Wymiar Piękna” to coś dla wszystkich, nie tylko kobiet – mówi Katarzyna Andrzejewska Szuba z firmy redNet Media, organizatora imprezy. - Będą też propozycje dla panów oraz oferta dla dzieci. Oprócz pokazów mody dla osób większych w rozmiarze od 40 wzwyż – bez ograniczeń - będą też porady trenerów, spotkania z wizażystami, fryzjerami, producentami sprzętu fitness. Nie chcemy promować otyłości, tylko pokazać, że można dbać o siebie, być zdrowym i wysportowanym i prezentować się atrakcyjnie nie będąc chudzielcem w rozmiarze „0”, ale nosząc rozmiar np. 44.

- Nie chcemy też nikogo odchudzać na siłę – dodaje Agnieszka Czerwińska. - Chcemy tylko zachęcić do zdrowego podejścia do życia, do siebie.

Ma być więc zdrowo, normalnie i pięknie, bo piękno – jak zaznaczają organizatorzy „nie ma przydzielonego odgórnie rozmiaru”. Ma być coś dla ciała i dla duszy, porady dietetyczne, także dla najmłodszych, bo realizatorzy przedsięwzięcia – chociaż chcą zachęcić do samoakceptacji osoby size plus - zauważają również rosnący problem otyłości, szczególnie wśród dzieci.

Ale oczywiście głównym elementem imprezy mają być pokazy mody w rozmiarze midi i maxi. Marki odzieżowe mają pokazać, że osoby o sylwetce L czy XL, a nawet większej, nie muszą chować się pod warstwami ubrań o uroku worka jutowego, ale mogą być eleganckie, seksowne, atrakcyjne. Takich ofert jest coraz więcej, chociaż jeszcze kilka lat temu był poważny problem – size plus kojarzył się z „babciną garsonką” ze sztywnych tkanin, wszystkie ubrania postarzały i jeszcze bardziej powiększały sylwetkę.

Ostatnio jednak producenci zaczynają zauważać, że kobiety chodzące po ulicach nie mają postury nastoletnich chłopców i zaczynają wprowadzać na rynek coraz więcej propozycji dla klientek (a ostatnio i klientów) size plus.

„Rynek skierował się na potrzeby zwykłych ludzi, a nie tych widocznych w reklamach telewizyjnych” czytamy w materiałach promocyjnych targów. Miejmy nadzieję, że ten trend się utrzyma.

(ma)

„Większy Wymiar Piękna. Targi Size Plus”, 12-13 maja 2012, Centrum MT Polska w Warszawie

POLECAMY:

* Size plus w polskim wydaniu**

**Czy sukces ma rozmiar S?
*

fitnesstargiAgnieszka Czerwińska

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)