Prostota form i skromność detalu
Nową kolekcję NENUKKO cechuje prostota form i skromność detalu. Linie są proste i klarowne, bryły czytelne i pozbawione dekoracji. Swoboda fasonów wyraża potrzebę autonomii, otwartość i autentyzm.
27.10.2014 | aktual.: 27.10.2014 16:09
Zespół kreatywny NENUKKO - od lat wierny swojej metodzie twórczej - realizuje kolekcje w oparciu o diagnozę wartości, potrzeb i oczekiwań współczesnego człowieka. Najnowszy sezon jest kolejną odsłoną poszukiwań marki, której projektanci wrażliwie badają i interpretują otaczającą rzeczywistość. Projekty z kolekcji "I'm not then" są plastycznym komentarzem odnoszącym się do głębokiego rozczarowania kulturą masową, znużenia konsumpcją i tęsknotą za autentycznymi więziami międzyludzkimi.
Jest to dziewiąta kolekcja w dorobku marki - cyfrę 9 można odnieść do symboliki Karty Pustelnika, która w systemie Tarota symbolizuje podążanie za swoim wewnętrznym głosem, samotność i ascezę. Odkrywanie drogi do samego siebie staje się wewnętrznym nakazem, który skłania do przejścia do trybu off-line. Powrót do korzeni, obcowanie z naturą i porzucenie życia społecznego są odkrytymi na nowo narzędziami duchowego rozwoju. Kontekst pór roku pogłębia sens tej refleksji - wiosna oznacza przebudzenie, a lato symbolizuje rozkwit i dojrzałość.
Kolekcję cechuje prostota form i skromność detalu. Linie są proste i klarowne, bryły czytelne i pozbawione dekoracji. Swoboda fasonów wyraża potrzebę autonomii, otwartość i autentyzm. Zastosowane surowce to przede wszystkim materiały naturalne - len i bawełna w neutralnej gamie kolorystycznej. Wszystkie zaprojektowane formy dążą do pierwotnej biologicznej harmonii - unikają prowokacji i dramatyzmu. NENUKKO pisze kolejny rozdział swojej historii używając minimum środków, ale maksimum twórczej ekspresji.
W stylizacji sylwetek do pokazu "I'm not then" użyte zostaną premierowe modele kapeluszy marki HatHat - fasony Kanotier oraz Kinia, stworzone specjalnie z myślą o sezonie 2015. Wykonane z naturalnej słomy ryżowej, których charakterystyczny kształt doskonale wpisuje się w linię estetyczną kolekcji NENUKKO. Umieszczenie kapeluszy w mocnym pochyleniu na czoło ma podkreślać introwersję bohatera kolekcji, podobnie jak okulary RayBan - zastosowane w przypadku męskich stylizacji - które sugerują niedostępność i wyobcowanie. Damskie obuwie do pokazu zapewni marka Vagabond - fasony, które zostaną zaprezentowane w Łodzi są idealnym połączeniem sportowej formy z miejską estetyką, czyli tym co kluczowe dla stylu NENUKKO. Buty męskie to propozycja marki Puma - model Trinomic Disc Rugged łączy stylistykę lat 90-tych ze współczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. To fason, w którym zastosowano unikalne rozwiązanie - technologię Disc czyli niestandardowy system zapinania. Nowoczesność i tradycja spotykają się tu dokładnie
na tej samej zasadzie, co w dotychczasowych kolekcjach NENUKKO.
Stylizacją fryzur do pokazu zajmie się niezawodna Jaga Hupało ze swoim zespołem kreatywnym Born To Create. Będzie to autorska interpretacja wizji współczesnego samotnika łącząca surową graficzność typową dla Jaga Hupało Hair Design z tematyką zaproponowaną przez projektantów NENUKKO. Biżuterię zapewni warszawska marka Beller słynąca z minimalistycznego wzornictwa realizowanego w kruszcach najwyższej klasy - takich jak złoto, srebro oraz kamienie szlachetne. Poste formy i czyste linie tych ręcznie wykonanych propozycji będą akcentem dopełniającym pokaz w najdrobniejszym detalu.
Przygotowaniem oprawy muzycznej zajął się Wojciech Traczyk - kontrabasista i kompozytor, autor płyty "Dziękuję, dobrze". W trakcie pokazu usłyszymy jego kompozycję połączoną z czytaniem tekstu "Not I" Samuela Beckett'a w interpretacji Gaby Kulki. Utwór został przygotowany specjalnie do pokazu NENUKKO.