ycipk-32qr6x

Trening P90X: zasady i efekty programu treningowego P90X

Trening P90X to domowy program fitness, który z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz większą rzeszę zwolenników. Celem treningu P90X jest wymodelowanie szczupłej sylwetki w 90 dni. Kto był pomysłodawcą programu treningowego P90X? Na czym polega trening i jakich efektów można się spodziewać po regularnych ćwiczeniach?
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Trening P90X to 90-dniowy plan treningowy obejmujący ćwiczenia siłowe i aerobowe.
Trening P90X to 90-dniowy plan treningowy obejmujący ćwiczenia siłowe i aerobowe. (iStock.com, Fot: Bojan89)
ycipk-32qr6x

Czym jest trening P90X?

P90X to program treningowy, który trwa 90 dni i składa się z 12 ćwiczeń o różnej intensywności. Przez 3 miesiące treningu P90X wykonuje się ćwiczenia siłowe i ćwiczenia aerobowe.

Podczas treningu P90X nasz organizm jest poddawany swoistej terapii szokowej, ponieważ ćwiczenia interwałowe z jednej strony rzeźbią mięśnie, a z drugiej weryfikują ich wytrzymałość.

ycipk-32qr6x

Kto stworzył program treningowy P90X?

Plan treningowy P90X został stworzony przez amerykańskiego guru fitnessu Tony’ego Hortona, a właściwie Anthony’ego Swayera Hortona Juniora. Domowy trening siłowy fitness P90X opracował on w latach 2002-2004. Tony Horton zaczynał swoją przygodę od pracy w jednej z amerykańskich siłowni, do której uczęszczał m.in. sam Arnold Schwarzenegger.

Horton, który był wszechstronnym trenerem, postawił na swój własny biznes i założył działalność o nazwie “ASH Fitness”. W swojej siłowni skupił się na wprowadzaniu własnych programów treningowych, przez co zyskał liczne grono klientów, a w tym celebrytów, zawodowych sportowców czy aktorów. Swoją nienaganną sylwetkę zawdzięczają mu np. Paul Ryan czy Pink.

Obecnie Tony Horton sam stał się celebrytą, jest częstym gościem programów emitowanych przez CNN i NBC, a popularne czasopisma z tematyki zdrowia i fitnessu poświęcają mu całe artykuły. Książka Hortona, zatytułowana “Bring it” stała się bestsellerem, nic więc dziwnego, że jego program treningowy P90X również zyskał ogólnoświatową popularność.

ycipk-32qr6x

Zasady treningu P90X

Trening P90X to intensywny 3-miesięczny program obejmujący ćwiczenia siłowe i aerobowe. Treningi wykonuje się 6 razy w tygodniu, a plan treningowy jest ułożony tak, że opuszczenie jednego dnia ćwiczeń nie pozostaje niezauważone. W treningu P90X to sam trenujący podejmuje decyzje, ile powtórzeń jest w stanie wykonać i jak szybko się podda. Osiągnięcia treningowe zapisuje się na specjalnej karcie tuż po wykonaniu serii.

Trening P90X jest zróżnicowany i obejmuje trzy dni ćwiczeń siłowych i 3 dni ćwiczeń na koordynację, szybkość i synchronizację ruchów. W treningu krzyżowym trenuje się sztuki walki, ćwiczenia z hantlami, jogę, stretching, gimnastykę zdrowotną czy ćwiczenia plyomteryczne.

Siódmy dzień treningu z założenia jest dniem wolnym. Jednak autor programu P90X daje trenującym wybór i proponuje wykonywać w tym dniu ćwiczenia rozciągające.

ycipk-32qr6x

P90X - efekty treningu

Trening P90X jest bardzo wymagający, ale korzyści z ćwiczeń również są bardzo imponujące. Osoby, które wytrwają w 90-dniowym planie treningowym, cieszą się sportową sylwetką, mocnym brzuchem, zwiększoną wytrzymałością i lepszą koordynacją ruchową. Ciało jest lepiej wygimnastykowane i elastyczne, a mięśnie odporne na rozciąganie i gotowe na wykonanie innych ćwiczeń.

Trening P90X kształtuje również charakter. System treningu bowiem pozwala rozwinąć samodycyplinę i wytrwałość w dążeniu do celu.

Polub WP Kobieta
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-32qr6x

ycipk-32qr6x
ycipk-32qr6x