Trwa ładowanie...
ycipk-2u1io7

Joga dla początkujących – od tego warto zacząć

Joga cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Jedni łączą ją z filozofią życia, relaksem oraz medytacją, inni upatrują w niej drogę do gibkiego i sprężystego ciała. Aby zacząć praktykować jogę potrzebujesz jedynie odpowiedniej maty, nieco dobrych chęci i podstawowej wiedzy. Spróbuj choć raz, a przekonasz się, że joga diametralnie wpływa na poprawę samopoczucia.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Rachel Brathen
Rachel Brathen (Facebook.com, Fot: Rachel Brathen)
ycipk-2u1io7

Korzyści z praktykowania jogi

Korzyści z praktykowania jogi dzielą się na te, których doświadczasz w trakcie ćwiczeń oraz tych odczuwalnych po latach. Już po półgodzinne sesji jogi doświadczysz efektów w postaci zmniejszenia napięcia i redukcji stresu, poczucia spokoju i jasności myślenia. Joga wpłynie na poprawę twojej odporności oraz wysmukli sylwetkę już po miesiącu regularnych ćwiczeń.

Po kilku miesiącach zauważysz efekty w postaci zwiększenia elastyczności mięśni, zapomnisz o bólu pleców, popraw się pojemność płuc oraz obniży się twoje ciśnienie. Ponadto na będziesz emanować spokojem oraz uważnością i zapomnisz o niepokojach. Joga jest więc świetnym rozwiązaniem, jeśli borykasz się z problemem nadmiernej nerwowości, nerwicy lub depresji. Po latach praktykowania jogi będziesz cieszyć się stabilną wagą oraz smukłą sylwetką, twoje kości staną się silniejsze i zmniejszysz prawdopodobieństwo chorób układu sercowo-naczyniowego.

Podstawowe informacje o praktykowaniu jogi

ycipk-2u1io7

Pozycje jogi zwane asanami są stworzone w taki sposób, że kurczą oraz rozciągają mięśnie ciała, co uwalnia od napięć oraz powoduje stan równowagi i spokoju. Najlepiej, aby każda początkująca osoba uczyła się poszczególnych asan od profesjonalnego nauczyciela jogi. W Polsce powstaje coraz więcej szkół dla miłośników tej praktyki. Niektórym nowicjuszom pomagają także instruktorzy, którzy decydują się nagrywać swoje sesje i dzielić się nimi w Internecie.
Rachel Brathen jest jedną z najpopularniejszych instruktorek jogi na świecie. Rachel ze swoej pasji uczyniła sposób na życie i od kilku lat motywuje przy pomocy mediów społecznościowych do ćwiczeń i medytacji. Swą wiedzę opisała w książce – „Yoga Girl”.

Niektóre osoby decydują się na praktykę jogi twarzy, która jest naturalnym sposobem na wieloletnie zachowanie młodego wyglądu. Regularnie wykonywane ćwiczenia poprawiają elastyczność skóry i owal twarzy, a także redukują zmarszczki. W twarzy znajdują się mięśnie, które możesz ćwiczyć i uelastyczniać podobnie jak pozostałe mięśnie ciała. Osoby ją praktykujące potwierdzają, że pierwsze efekty praktyk zauważalne są już po dwóch tygodniach.

ycipk-2u1io7

Istnieje kilkanaście odmian jogi, więc każdy może dobrać najodpowiedniejszy dla siebie styl. Możesz skorzystać z odmian jogi, takich jak: Ashtanga joga, Joga Iyengara, Joga Sivananda, Kundalini joga, Vinyasa joga. W ujęciu całościowym Joga to nie tylko ćwiczenia (asany), ale także odpowiedni oddech, relaksacja, dieta oraz pozytywne myślenie i medytacja. Najważniejsze, że jogę może praktykować każdy, niezależnie od wielu oraz płci, w dogodnym dla siebie miejscu i czasie.

Get the look

ycipk-2u1io7

Podziel się opinią

Share

Bądź z nami na bieżąco

tick Lubię to

na Facebooku


ycipk-2u1io7

ycipk-2u1io7
ycipk-2u1io7