Kobiety nie potrafią wyobrazić sobie życia bez telefonu komórkowego
87 procent Amerykanek nie potrafi wyobrazić sobie życia bez telefonu komórkowego. Jest on pierwszą rzeczą, na którą patrzą zaraz po przebudzeniu (78 proc.) i ostatnią przed pójściem spać (73 proc).
87 procent Amerykanek nie potrafi wyobrazić sobie życia bez telefonu komórkowego. Jest on pierwszą rzeczą, na którą patrzą zaraz po przebudzeniu (78 proc.) i ostatnią przed pójściem spać (73 proc).
Tak wynika z badania przeprowadzonego w USA na zlecenie Time Inc. Ponadto, 98 proc. kobiet ma komórkę zawsze przy sobie. 64 proc. czuje się od niej uzależnionych.
Badanie wskazuje również, że najnowocześniejsze telefony, czyli smartfony, wpłynęły na nasze zwyczaje zakupowe. Obie płcie używają jednak smartfonów w różny sposób.
88 proc. badanych kobiet twierdzi, że smartfon jest dla nich gwarancją robienia czegoś ciekawego w wolnym czasie, a więc np. podczas oczekiwania w kolejce w banku, na spotkanie czy na dzieci przy odbieraniu ich ze szkoły bądź zajęć dodatkowych. Średnio kobiety spędzają w ten sposób 92 minuty w ciągu dnia.
Kobiety zaznaczają też, że czas z spędzony komórką daje im emocjonalną przyjemność. 72 proc. z nich korzysta za pomocą smartfona z mediów społecznościowych (w porównaniu do 64 proc. mężczyzn), 88 proc. wysyła sms-y (80 proc.mężczyzn), a 55 proc. robi zakupy (46 proc. mężczyzn).
Dzięki smartfonom zarówno kobiety, jak i mężczyźni robią zakupy w Internecie częściej niż kiedykolwiek wcześniej. Zastosowanie smartfonów różni się jednak w zależności od płci właściciela.
Mężczyźni koncentrują się na samym celu. Używają smartfonów do znalezienia najbliższego sklepu (58 proc.), wyszukania odpowiadającego im produktu (50 proc.) lub do zamówienia go (41 proc.). Chętniej też skanują kody QR (50 proc w stosunku do 38 proc. kobiet).
Kobiety lubią natomiast sam proces robienia zakupów. Smartfony służą im do tworzenia list wymarzonych produktów, do zbierania kuponów zniżkowych w procesie planowania zakupów oraz do tworzenia list zakupowych.
Chętniej niż mężczyźni zamieszczają też zdjęcia kupionych produktów na profilach społecznościowych. Prawie połowa kobiet deklaruje także, że raczej użyje telefonu do szukania informacji o towarze niż zada pytanie sprzedawcy.
Z badania wynika, że 41% kobiet zgodzi się dostawać reklamy na smartfona, pod warunkiem że zostaną o to zapytane. Z kolei 52% badanych kobiet deklaruje zainteresowanie reklamami pojawiającymi się obok przeglądanych właśnie treści.
41 proc. kobiet lubi reklamy z ofertą, z której mogą skorzystać od razu, w miejscu, w którym się w danej chwili znajdują.
PAP life