Kobiety to więcej niż tylko liczby

Kobiety często widziane są przez pryzmat liczb - wieku, wagi, liczby małżeństw czy rozwodów. A nawet tak prozaicznej sprawy jak rozmiar biustonosza. Amerykańska brafitterka postanowiła z tym walczyć.

Obraz
Źródło zdjęć: © 123RF.COM

Kiedy ostatnio zdarzyło ci się kłamać lub ściszać głos, kiedy mówisz o rozmiarze stanika? Kimmy Caldwell chce to zmienić. Nieważne, jak duże czy małe są twoje piersi, czy mieszczą się gdzieś w przedziale pośrodku. Kampania "More Than Just My Numbers”, czyli "Więcej niż tylko moje liczby" to seria filmików, które kształtują pozytywny obraz kobiecego ciała. Panie w różnym wieku, o różnych zawodach i doświadczeniach życiowych, mówią o tym, jaki noszą numer stanika - bez wstydu czy osądu. I bez emocji, tak samo, jak mówi się np. o rozmiarze butów.

Autorce projektu przyświecał jej jeden cel - by pokazać i udowodnić kobietom, że te rozmiary w żaden sposób ich nie definiują.

Kimmy Caldwell od 2005 r. jest brafitterką i w zawodzie pracowała praktycznie wszędzie - i w małych butikach w SoHo i dla uznanych marek jak La Perla. Przez ten czas zauważyła, że kobiety zawsze miały ten sam problem. - Kiedy rozmowa schodziła na temat rozmiaru, robiły kwaśne miny. Zdałam sobie sprawę, jak bardzo im to szkodzi - tłumaczy Caldwell.

Zdecydowała, że nadszedł najwyższy czas, aby rozpocząć otwartą i szczerą rozmowę o tych liczbach, a przede wszystkim o tym, jak bardzo są one nieistotne.

- Podzieliłam się swoim pomysłem z przyjaciółmi i znajomymi - mówi autorka projektu. - Wszyscy byli podekscytowani. Powiedziałam im, że chcę stworzyć kampanię zdjęć i filmów wideo, które zachęcają kobiety, by potraktowały rozmiar stanika jako punkt wyjściowy i nie pozwoliły, by rozmiary lub liczby – te czy jakiekolwiek inne - je definiowały. Bardzo spodobała im się ta inicjatywa.

Dzieląc się historiami, własnymi i innych kobiet, Caldwell ma nadzieję, że zainspiruje kobiety, by uwolniły się od piętna związanego z liczbami – czegokolwiek one będą dotyczyć, np. wagi czy wieku.

- Zaczynamy od biustonoszy - to pewien symbol, ale chodzi przecież o coś więcej - tłumaczy Caldwell. - O postrzeganie kobiet przez siebie same. Nikt nam w tym nie pomoże.

Oprócz tego, że na filmikach kobiety bez skrępowania opowiadają, jaki rozmiar bielizny noszą, to relacjonują także inne swoje "przygody" związane z numerami - w tym z liczbą małżeństw a nawet wynikami badań krwi.

Za realizację kampanii odpowiedzialne są same kobiety, a filmiki pozbawione są efektów specjalnych.

Źródło artykułu: WP Kobieta

Wybrane dla Ciebie

Ujawniła, jak schudła. "Byłam przykryta tym wszystkim"
Ujawniła, jak schudła. "Byłam przykryta tym wszystkim"
Zamiast wyrzucać, zakop w ogrodzie. Efekt na wagę złota
Zamiast wyrzucać, zakop w ogrodzie. Efekt na wagę złota
Pokazała stare zdjęcie. Zrobił je mąż
Pokazała stare zdjęcie. Zrobił je mąż
Zbudowała firmę wartą miliony. Na początku musiała zastawić dom
Zbudowała firmę wartą miliony. Na początku musiała zastawić dom
Nie ma modniejszej kurtki na jesień 2025. Lewandowska już się w niej pokazała
Nie ma modniejszej kurtki na jesień 2025. Lewandowska już się w niej pokazała
Usuń z ogrodu do 2027 roku. Kto się nie dostosuje, ten pożałuje
Usuń z ogrodu do 2027 roku. Kto się nie dostosuje, ten pożałuje
Osoby z niską inteligencją emocjonalną powtarzają je często. 4 zdania
Osoby z niską inteligencją emocjonalną powtarzają je często. 4 zdania
Ścięła większość włosów. Chwyciła za nożyczki i pokazała efekt
Ścięła większość włosów. Chwyciła za nożyczki i pokazała efekt
Tak Kasprzyk ubrała się na jubileusz "TzG". Spódniczka mini to dopiero początek
Tak Kasprzyk ubrała się na jubileusz "TzG". Spódniczka mini to dopiero początek
Niebezpieczne zdjęcia dzieci w sieci. Ostrzega rodziców
Niebezpieczne zdjęcia dzieci w sieci. Ostrzega rodziców
Tak zarabia na życie po zniknięciu z mediów. "Odkryłam nową drogę"
Tak zarabia na życie po zniknięciu z mediów. "Odkryłam nową drogę"
Żołnierki z Ukrainy mówią o molestowaniu. "Musiałam się oddać"
Żołnierki z Ukrainy mówią o molestowaniu. "Musiałam się oddać"