Chętniej wybieramy kawę niż alkohol czy seks?

Nie wyobrażacie sobie poranka bez ulubionej kawy? Dosłownie nie potraficie oprzeć się pokusie. Badania wykazały, że jesteśmy w stanie w pierwszej kolejności zrezygnować z miłosnych uniesień niż z kawy. Ponad połowa ankietowanych potrafi powiedzieć „Żegnam” dla seksu, alkoholu i mediów społecznościowych niż dla aromatycznej filiżanki kawy.

Chętniej wybieramy kawę niż alkohol czy seks?
Źródło zdjęć: © 123RF

Nie wyobrażacie sobie poranka bez ulubionej kawy? Dosłownie nie potraficie oprzeć się pokusie.Badania wykazały, że jesteśmy w stanie w pierwszej kolejności zrezygnować z miłosnych uniesień niż z kawy. Ponad połowa ankietowanych potrafi powiedzieć „Żegnam” dla seksu, alkoholu i mediów społecznościowych niż dla aromatycznej filiżanki kawy.

Sieć hoteli i kurortów Le Méridienujawniając wyniki badań na temat picia kawy i nawyków turystycznych w hotelach na całym świecie, wywołało niemałe zamieszanie i zaskoczyło wielu internautów. Okazało się, że smakosze kawy mogą zrezygnować nawet z seksu, aby tylko cieszyć podniebienie swoim ulubionym napojem. Kofeina potrafi w silny sposób uzależnić nasz organizm.

Czy rzeczywiście filiżanka kawy może zastąpić chwile intymności? Czy roczna abstynencja w ramach poświęcenia jest możliwa? Ponad połowa (53 proc.) respondentów przyznało, że dłużej wytrzymałoby bez seksu niż kawy. Badanie wykazało, że osoby pijące kawę są uzależnione od tego porannego rytuału. Aż 54 proc. ankietowanych nie wyobraża sobie rozpoczęcia dnia bez filiżanki kawy. Natomiast 78 proc. osób stwierdziło, że raczej zrezygnowałoby przez rok z alkoholu, mediów społecznościowych, czy seksu ze współmałżonkiem niż z kawy.

Miłe skojarzenia

Światowe badania pokazały, że ludzie podróżując do krajów, takich jak: z Indii do Stanów Zjednoczonych, czy Chin do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, chętnie sięgają po kolejną „dawkę kofeiny”. Podczas wycieczki smak kawy nierzadko odrywa ich od codziennej rutyny. Ankieta wykazała, że częściej delektujemy się kawą poza domem. Tradycja kawy i bogactwo smaków jest tak znane i charakterystyczne dla danego miejsca, że turyści nie potrafią oprzeć się pokusie. Ponad 53 proc. przyznaje, że doświadczyło pozytywnych uczuć w konkretnej miejscowości ze względu na aromat kawy, który budził w nich miłe skojarzenia.

Jakie są preferencje smakoszy? Większość osób (53 proc.) twierdzi, że kawa pomaga im się zrelaksować, podczas gdy 55 proc. ankietowanych spożywa ją ze względu na bogaty smak. Ponad 51 proc. deklaruje, że może wtrzymać dłużej bez seksu niż bez kawy.

Jakie są konsekwencje braku kawy w organizmie? Ponad jedna czwarta osób (28 proc) wykazuje się mniejszą kreatywnością, 22 proc. nie może bez niej wstać z łóżka, a 16 proc. twierdzi, że niedobór kofeiny utrudnia im komunikację z innymi osobami - nie potrafią normalnie funkcjonować. Zdecydowana większość osób (81 proc.) potrzebuje zastrzyku energii w postaci kofeiny podczas długich spotkań, natomiast jedynie 56 proc. zadowoli się wodą.

Okazuje się, że 73 proc. respondentów podczas pobytu w hotelu jest w stanie zrezygnować dla aromatycznej filiżanki kawy z telewizji i internetu. Poza tym większość z nich (63 proc) przy kawie zapomina o alkoholu. Niektórym osobom smak i aromat kawy kojarzy się z konkretnym miejscem, które wspominają z sentymentem. Podczas wielu podróży możemy eksperymentować z wieloma gatunkami.

Kawa i media

Era „coffee talk” (plotki przy kawie)? Szybkość przepływu informacji, łatwy dostęp do internetu oraz komfort sprawiają, że kawa i media są ze sobą ściśle związane. Międzynarodowe badania wykazały, że większość ankietowanych (64 proc.) korzysta podczas podróży i przy kawie z mediów społecznościowych. Piją kawę w drodze, w domu czy pracy, a także podczas voyage, czytania książki, gazety; rozmów na komunikatorach czy na spotkaniach ze znajomymi.

- Kawa nadal jest nieodłączną częścią podróży. Wychodząc naprzeciw światowym trendom parzenia kawy, postanowiliśmy zadbać o wysoki standard obsługi naszych gości – wyjaśnia Brian Povinelli – szef hoteli Le Méridien and Westin. Na podstawie kluczowych wniosków z naszych badań opracowaliśmy nowy program, który w przyszłości wpisze się w kwintesencję europejskiej kawiarni i śniadaniowej kultury w hotelach Le Méridien i kurortach na całym świecie – dodaje.

Le Méridien zatrudni ponad 100 baristów, czyli osób zawodowo zajmujących się wybieraniem, parzeniem oraz podawaniem kawy. Aby sprostać rosnącym wymaganiom miłośników kawy na całym świecie, Le Méridien wyszło z inicjatywą tzw. baristów (barista pochodzi od włoskiego słowa „barman”). Staną się oni głównymi ambasadorami kawy. Będą prezentowali różne techniki przyrządzania kawy, pogłębiali bogactwo „lokalnego” smaku kawy, a także przedstawiali aktualne trendy.

„Kawa jest istotnym elementem kulturowego i podróżniczego krajobrazu. Wierzę, że grupa baristów w hotelach Le Méridien na całym świecie umocni świadomość istnienia wielu międzynarodowych gatunków kawy – wyjaśnia ekspert Storm.

Warto dodać, że Le Meridien Hotels & Resorts powstało w Paryżu i jest obecnie reprezentowane przez prawie 100 obiektów w ponad 40 krajach na całym świecie. Badania opierały się na telefonicznej ankiecie przeprowadzonej przez STUDYLOGIC LLC (w okresie od 10 do 25 lipca 2013 roku) z udziałem grupy 7455 osób pijących kawę z sześciu różnych krajów: Stanów Zjednoczonych, Dubaju, Chin, Francji, Niemiec i Indii. 55 proc. badanych stanowiły kobiety, natomiast 45 proc. – mężczyźni.

Na podst. businesswire.com/(ms/gabi), kobieta.wp.pl

POLECAMY:

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)