Kobieta przedsiębiorcza chce więcej
Współczesne, świadome swoich potrzeb kobiety coraz częściej decydują się na założenie własnej firmy. Niejednokrotnie znużone siedzeniem w domu, nieprzynoszącą radości pracą i zaspokajaniem cudzych potrzeb, chcą sięgnąć po więcej – ale czy sięgają?
18.08.2011 | aktual.: 18.08.2011 16:40
Współczesne, świadome swoich potrzeb kobiety coraz częściej decydują się na założenie własnej firmy. Niejednokrotnie znużone siedzeniem w domu, nieprzynoszącą radości pracą i zaspokajaniem cudzych potrzeb, chcą sięgnąć po więcej – ale czy sięgają?
Wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Human Concept & SolutionsS, na grupie 30 kobiet planujących założyć własną firmę, wykazały szereg rozbieżności pomiędzy ich oczekiwaniami a rzeczywistością. Dla kobiet stojących przed wyzwaniem założenia własnej firmy stawianie dalszych kroków w realizacji zakładanego celu jest inwestycją niepewną, rodzącą obawy.
Czego pragną kobiety?
Komunikowane w badaniu pragnienia rozwinięcia w sobie zdolności przywódczych, pewności siebie, przebojowości, umiejętności kierowania zespołem i przedsiębiorczości rozumianej jako elastyczne dostosowanie się do aktualnej sytuacji, świadczy o silnej potrzebie osiągania sukcesów, samorealizacji. Znaczna część kobiet, pomimo tej świadomości, nawet przy nadarzających się okazjach nie decyduje się na zmiany. Przy czym niezaspokojone potrzeby są źródłem pogłębiającego się uczucia niezadowolenia.
Co powstrzymuje kobiety przed zmianą?
Najczęstszym hamulcem dla realizacji planów i marzeń jest tzw. „wewnętrzny krytyk”, który nie pozwala zaakceptować niedoskonałości w sobie i w otoczeniu, co blokuje możliwość wprowadzenia pozytywnej zmiany. Z przeprowadzonych ankiet wynika, że kobiety w warunkach idealnych chciałyby ograniczyć nadmierne krytykowanie, rozkazywanie, obniżanie wartości, karanie i kontrolę zarówno w stosunku do swojej osoby, jak i osób trzecich. Przedsiębiorcza kobieta bierze pod uwagę przede wszystkim swoje potrzeby, reakcje, zachowania – pozwala sobie na nie, nawet jeśli nie są spójne z wymaganiami otoczenia. Dzięki temu – świadoma swojej wartości – może podążać własną drogą i realizować wyznaczone cele.
Jak to zmienić?
- Ważnym elementem samorealizacji jest wytrwanie w podjętym działaniu – tłumaczy Monika Reszko, trener z firmy Human CS. – Ponieważ kobiety, ze względu na brak wiary w sukces i we własne możliwości, wykazują tendencję do porzucania rozpoczętych projektów, istotne jest uzyskanie wewnętrznej równowagi zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. To niezwykle skuteczna recepta na dobre samopoczucie osoby zarządzającej, a co za tym idzie – na prawidłowe funkcjonowanie firmy – dodaje Reszko.
POLECAMY:
Warto również położyć nacisk na zrozumienie działań i intencji, zarówno swoich, jak i osób z otoczenia. Prawidłowe odczytywanie emocji i kierowanego przekazu pozwala bowiem na wypracowanie zdrowych, nietoksycznych relacji z otoczeniem i życie w zgodzie z samym sobą. - Chęć bycia bardziej niezależną od wsparcia emocjonalnego okazywanego przez inne osoby, to przejaw prawdziwie dojrzałego myślenia o sobie względem innych, choć nie zawsze jest łatwo do tego samemu dotrzeć – uważa Monika Reszko.
Rozbudź w sobie przywódcę
Mimo złożoności tych zagadnień, dzięki dostępnym na rynku programom stworzonym specjalnie dla kobiet, droga do zrozumienia swoich potrzeb i realizacji zamierzonych celów staje się znacznie łatwiejsza. Warsztaty indywidualne i grupowe, łączące w sobie różnorodne formy zajęć, cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Jednym z dostępnych obecnie rozwiązań dla kobiet jest Akademia Przedsiębiorczej Kobiety. Kompleksowy program, który pozwala na pełniejsze zrozumienie swoich potrzeb i rozwój kompetencji niezbędnych do prowadzenia własnej firmy.
Zajęcia w Akademii prowadzone są przez wykwalifikowanych coach’ów, managerów, trenerów biznesu, którzy dzielą się praktyczną, niezbędną do optymalnego kierowania firmą wiedzą. Uczestniczki zyskują więc możliwość realnego zaplanowania strategii rozwoju firmy i pokierowania własną karierą, zdobywają umiejętność reagowania na nieprzewidziane sytuacje wewnątrz firmy, uczą się czym jest sprzedaż i jak budować relacje zewnętrzne w firmie. Dzięki warsztatom oraz indywidualnym sesjom z coachem, Akademia daje możliwość podniesienia poziomu satysfakcji z własnej pracy i czerpania większej radości z sukcesów i osiągnięć.
Kobieta przedsiębiorcza chce więcej i pewna siebie sięga po to, czego potrzebuje. Świadomość własnych zasobów, mocnych i słabych stron w połączeniu z jasno sprecyzowanym planem działania, prowadzi do zbudowania ścieżki pozytywnej zmiany, która pozwala przekuć niepewność w wiarę w siebie i osiągnąć sukces.
Zajęcia w Akademii Przedsiębiorczej Kobiety ruszają jesienią. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.akademiapk.pl.