Blisko ludzi"Miejsce kobiety jest w kuchni". Kontrowersyjna reklama w "Wysokich Obcasach"

"Miejsce kobiety jest w kuchni". Kontrowersyjna reklama w "Wysokich Obcasach"

"Miejsce kobiety jest w kuchni". Kontrowersyjna reklama w "Wysokich Obcasach"
Źródło zdjęć: © Archiwum prywatne | WP Kobieta
Anna Podlaska
22.02.2020 10:36, aktualizacja: 22.02.2020 11:45

Kampania pod hasłem "Otwórz się na siebie" narobiła w Polsce szumu. Użyto w niej sloganów, które odnoszą się do stereotypowych zachowań. Nie przeszkodziło to tygodnikowi "Wysokie Obcasy" sięgnąć po reklamy i umieścić je na jednych z pierwszych stron weekendowego wydania.

Instagramerka Lara Gessler, aktorka Magdalena Różdżka i dziennikarka Gabi Drzewiecka wzięły udział w kampanii reklamowej "Otwórz się na siebie". Reklamują drzwi popularnego producenta. Na plakatach z wizerunkiem gwiazd pojawiły się hasła w stylu: "Miejsce kobiet jest w kuchni", "Kobiety ciągle gadają i gadają" i "Kobiety są przewrażliwione na punkcie dzieci".

Po premierze kampanii reklamowej w sieci zawrzało. Pojawiły się opinie ekspertów, jak i dziennikarzy czy artystów, że te stereotypowe hasła mogą urazić kobiety. M.in. Paulina Młynarska zaapelowała na swoim Instagramie, żeby nie przechodzić obojętnie obok tego typu działań.

"Wysokie Obcasy" i stereotypowe reklamy Porta

Teraz po reklamę sięgnęło czasopismo "Wysokie Obcasy". Na jednej z pierwszych stron sobotniego wydania, widnieje postać Magdaleny Różdżki, która delikatnie uśmiecha się, firmując hasło: "Kobiety są przewrażliwione na punkcie dzieci".

Z kolei obok równie roześmianej dziennikarki, Gabi Drzewieckiej, której przypadł slogan: "Kobiety ciągle gadają i gadają", opublikowano wywiad z Glorią Steinem, ikoną feminizmu, która tłumaczy w rozmowie z Pauliną Reiter (redaktor naczelną "Wysokich Obcasów" – red.), że "zwrot w stronę patriarchatu – który kontroluje ciała kobiet, traktując je jako środek reprodukcji – to pierwszy krok każdej dyktatury". "Do tego dochodzi rasizm czy system kastowy, bo kobiece ciała muszą być kontrolowane w celu zachowania tych podziałów" – tłumaczy dalej Gloria Steinem. Wspomniana reklama oraz wywiad ze znaną feministką umieszczone obok siebie, delikatnie mówiąc, gryzą się ze sobą.

Obraz
© WP Kobieta | WP Kobieta

Na łamach pisma, które sięga po trudne tematy, jak przemoc domowa, dyskryminacja, kobieca seksualność czy granice kobiecego poświecenia, opublikowano reklamę, która przez opinię publiczną została uznana jako krzywdząca, właśnie dla kobiet. To na łamach "WO" Weronika Rosati odważyła się opowiedzieć, w rozmowie z Magdaleną Środą, o tym, że była ofiarą przemocy domowej ze strony swojego partnera Roberta Śmigielskiego. Czasopismo firmowało również głośną akcję Aborcyjnego Dream Teamu, czyli grupy kobiet, które wspierały inne kobiety w temacie niechcianej ciąży.

"Wysokie Obcasy", które podkreślają nierówności w traktowaniu kobiet i mężczyzn, same przyklejają łatki kobietom, poprzez tego typu reklamy. Kampania "Otwórz się na siebie" potrwa do 15 marca.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl