"Unphotoshop" - projekt, który psuje wygląd modelek na plakatach

Obraz
Źródło zdjęć: © Instagram.com
Paulina Ermel

/ 7Nowojorska inicjatywa

Obraz
© Instagram.com

„The Unphotoshop Project” to akcja, która ma na celu zepsucie wizerunków modelek na plakatach reklamowych. W jaki sposób? Poprzez doklejenie im pryszczy, rozstępów czy worków pod oczami. Po co? Aby odejść od promowania wyłącznie idealnego wizerunku.

/ 7Zdjęcia modelek są celowo "oszpecane"

Obraz
© Instagram.com

W Nowym Jorku powstała tajna inicjatywa o nazwie „The Unphotoshop Project”, która polega na celowym „oszpecaniu” modelek na plakatach reklamowych. Idealne wizerunki kobiet (a w niektórych przypadkach również mężczyzn) są „przyozdabiane” pryszczami, rozstępami, workami pod oczami oraz owłosieniem. W jakim celu?

/ 7Doklejane są tu pryszcze i worki pod oczami

Obraz
© Instagram.com

Wszystko po to, aby wyglądały one bardziej rzeczywiście i wiarygodnie. Chodzi o to, aby uświadomić odbiorcom, że defekty nie są niczym wstydliwym i dotyczą każdego z nas. Przecież nie każdy może pochwalić się idealną cerą i szczupłą sylwetką. „Skazy” są czymś zupełnie normalnym.

/ 7Kampania uświadamia, że prawdziwi ludzie wyglądają inaczej

Obraz
© Instagram.com

Twórcy projektu mówią, że najwyższy „czas powrócić do rzeczywistości”. Nawet największe gwiazdy chwilami buntują się wobec Photoshopa. Wyretuszowanych zdjęć nie akceptuje chociażby Beyonce – nie zgodziła się ona na retusz zdjęć, na których promuje kostiumy kąpielowe dla H&M, czy Lena Dunham – słynna sprawa z okładką „Glamour”, na której za wszelką cenę chciała zaprezentować cellulit.

/ 7Defekty są czymś naturalnym

Obraz
© Instagram.com

Naturalne ciało jest pokryte włosami, a twarz potrafi nosić ślady zmęczenia w postaci worków pod oczami czy poszarzałej cery. I właśnie do tego chcą przyzwyczajać autorzy kampanii „Unphotoshop”. Osoby zaangażowane w ten projekt „oszpecają” plakaty za pomocą naklejek. Doklejają defekty tak, aby uczynić z modelek normalne, a nie wyidealizowane postacie.

/ 7"Skazy" na plakatach

Obraz
© Instagram.com

„The Unphotoshop Project” to także walka ze zdjęciami pojawiającymi się w mediach społecznościowych. Dziewczyny wrzucają do sieci zdjęcia, które są odpowiednio wyretuszowane, przyozdobione atrakcyjnym filtrem. Kampania ma na celu uświadomienie, że nie jest to rzeczywisty wizerunek. Ludzie mają skazy. Działania członków tej inicjatywy można śledzić na Instagramie.

/ 7Na Instagramie kampanii pojawia się coraz więcej takich zdjęć

Obraz
© Instagram.com

Podoba wam się taka inicjatywa?

Wybrane dla Ciebie
Kobiety częściej tracą przy rozwodzie. Prawniczka mówi, dlaczego
Kobiety częściej tracą przy rozwodzie. Prawniczka mówi, dlaczego
Gałęzie od sąsiada "wchodzą" na posesję? Musisz to mieć na uwadze
Gałęzie od sąsiada "wchodzą" na posesję? Musisz to mieć na uwadze
Jerzy Cnota nigdy się nie ożenił. Tak mówił o kobietach
Jerzy Cnota nigdy się nie ożenił. Tak mówił o kobietach
Serialowy syn Fronczewskiego. Dziś Mikołaj Radwan łączy technologię z aktorstwem
Serialowy syn Fronczewskiego. Dziś Mikołaj Radwan łączy technologię z aktorstwem
Pracowała w sekstelefonie. Mówi o "najfajniejszym" kliencie
Pracowała w sekstelefonie. Mówi o "najfajniejszym" kliencie
Brosnan nie miał kontaktu z synem przez 20 lat. Teraz mu przebaczył
Brosnan nie miał kontaktu z synem przez 20 lat. Teraz mu przebaczył
Była "króliczkiem Playboya". Tak wygląda dziś
Była "króliczkiem Playboya". Tak wygląda dziś
Posmaruj tym fugi. "Wyżre" cały brud w 20 minut
Posmaruj tym fugi. "Wyżre" cały brud w 20 minut
Przeżyła śmierć kliniczną. Twierdzi, że widziała piekło
Przeżyła śmierć kliniczną. Twierdzi, że widziała piekło
Jest ojcem dwóch dziewczynek. Nie ukrywa, że się o nie boi
Jest ojcem dwóch dziewczynek. Nie ukrywa, że się o nie boi
Wylej na kostkę brukową. Zadziała jak myjka ciśnieniowa
Wylej na kostkę brukową. Zadziała jak myjka ciśnieniowa
35 lat temu zagrał Kevina. Mało kto wie, ile na nim zarobił
35 lat temu zagrał Kevina. Mało kto wie, ile na nim zarobił