Spektakularne pokazy mody organizowane z prawdziwym rozmachem, efektowna bielizna i kostiumy kąpielowe prezentowane przez dziewczyny o niebotycznie długich nogach. Z kolorowych katalogów uśmiechają się do nas Aniołki, w których gronie znalazły się najsłynniejsze i najlepiej zarabiające modelki na świecie. Najwidoczniej nie wszystko wygląda tak pięknie jak na zdjęciach, bo znana bieliźniana marka właśnie potwierdziła, że oficjalnie kończy z modą plażową.
Słoneczna rajska plaża i egzotyczna roślinność stanowiły idealną scenerię reklamy kostiumów kąpielowych, ale już w kwietniu tego roku pojawiły się informacje, że bieliźniany gigant rezygnuje z produkcji słynnych albumów z wakacyjną modą.
Promowanie plażowych kolekcji nie należało do najtańszych inwestycji. Nie tylko wyjazdy do egzotycznych krajów, przy okazji produkcji takich sesji, pochłaniały sporą część budżetu marki. Z dużymi kosztami wiązały się również wydarzenia towarzyszące premierze nowych pomysłów Victoria’s Secret. Wszystkie działania marketingowe miały być trampoliną do jeszcze większego sukcesu firmy, a w rezultacie przyniosły jedynie straty.
Victoria's Secret rezygnuje z mody plażowej
Jak donosi serwis BuzzFeed, na początku zeszłego roku firma L Brands, do której należy Victoria’s Secret, ogłosiła, że sprzedaż kostiumów kąpielowych przynosi 6,5 % rocznych zysków, czyli sumę 500 milionów dolarów. W założeniu korporacji, moda plażowa miała wspierać dział bielizny i kosmetyków. Efekty okazały się jednak inne, bo już w sierpniu zanotowano spadek sprzedaży w powyższym segmencie.
Victoria's Secret rezygnuje z mody plażowej
Po miesiącach spekulacji, potwierdzono informację o rezygnacji z produkcji kostiumów kąpielowych i bikini.
- Postanowiliśmy skoncentrować się na podstawowych kategoriach naszych produktów i wyeliminować wszystkie dodatkowe działy, takie jak moda plażowa – brzmi oficjalne oświadczenie marki.
W rezultacie, Victoria’s Secret skoncentruje się przede wszystkim na produkcji bielizny i kosmetyków oraz rozwinie dział mody sportowej. Nie zrezygnuje również z promowania linii PINK, dedykowanej młodszym klientkom.
Victoria's Secret rezygnuje z mody plażowej
Czy rewolucyjne zmiany wyprowadzą firmę z kryzysu? O tym z pewnością dowiemy się z kolejnych raportów sprzedaży.