Biurowy dress code
Jeżeli pracujesz w biurze, dobranie odpowiedniej garderoby może stanowić dla Ciebie nie lada wyzwanie. Dress code, który tam obowiązuje wyznacza pewne reguły i normy. W gronie przyjaciół możesz czuć się swobodnie, ponieważ wasze relacje opierają się na przyjaźni. W pracy natomiast, profesjonalizm i szacunek dla klienta wyrażasz poprzez swoją prezencję.
04.08.2009 | aktual.: 21.06.2010 13:19
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeżeli pracujesz w biurze, dobranie odpowiedniej garderoby może stanowić dla Ciebie nie lada wyzwanie. Dress code, który tam obowiązuje wyznacza pewne reguły i normy. W gronie przyjaciół możesz czuć się swobodnie, ponieważ wasze relacje opierają się na przyjaźni. W pracy natomiast, profesjonalizm i szacunek dla klienta wyrażasz poprzez swoją prezencję. Pierwsze wrażenie może decydować o przebiegu spotkania. Miej na uwadze, że Twoim zamierzeniem jest zainteresowanie odbiorcy elokwencją i profesjonalizmem, a nie długimi nogami bądź ponętnym biustem.
Na odpowiedni ubiór do pracy składa się schludna garderoba, niepretensjonalne dodatki, zadbane włosy, cera i paznokcie. Kolory, które zestawiamy są sygnałem komunikacji interpersonalnej, czerwony symbolizuje agresywność, ciemny granat – solidność, szary – skromność, a czarny – elegancję. Dopuszczalne są również pastelowe barwy takie jak błękit, liliowy, pudrowy róż i beże. Zrozumiałe jest, że bazą naszego stroju jest kostium w konserwatywnych barwach. Aby przełamać monotonność ubioru dopuszcza się skromne dodatki we wspomnianych kolorach.
Jeżeli zajmujemy wysoko postawione stanowisko z pewnością możemy pozwolić sobie na doskonale skrojone kreacje od znanych projektantów. Taka opcja wydaje się idealnym rozwiązaniem, ale w biurze panują inne reguły niż w świecie mody. Jeżeli chcesz godnie reprezentować swoją firmę postaw na skromność i dbałość o detal, odrzuć indywidualizm i niepohamowaną ekspresję. Dopuszczalna, a nawet mile widziana jest malutka markowa torebka. Jednak afiszowanie się z logiem słynnego projektanta może wzbudzić niepożądane komentarze. Większość korporacji nie narzuca konkretnych restrykcji odnośnie ubioru, więc nie musisz być świadoma norm panujących w Twojej firmie. Najlepszym rozwiązaniem jest analiza stylu pracodawcy oraz współpracowników. Nie w każdym miejscu pracy dopuszczalne są rozpuszczone włosy, kolorowe paznokcie bądź zbyt obcisłe kostiumy. Z drugiej strony, jeżeli Twój szef pozwala sobie na założenie t-shirtu z Myszką Miki, aby zyskać jego aprobatę niekoniecznie musisz zakładać taką samą koszulkę z Goofym.
Pamiętaj, że nie możesz wyglądać zbyt seksownie. Unikaj minispódniczek nawet, jeżeli masz długie i zgrabne nogi. Nie na miejscu jest też podkreślanie dekoltu mocno wyciętymi bluzkami. Ostrożnie dobieraj biżuterię i dodatki. Mają stanowić tylko uzupełnienie twojego stroju. To samo tyczy się makijażu, powinien być naturalny i świeży.
Postaw na dobre, wygodne buty i pojemną torebkę, która nie będzie przypominała worka młodej nastolatki. Dopasowana spódnica odnajdzie się w parze z białą luźniejszą koszulą. Upięte włosy nie tylko wysmuklą Twoją szyję, ale także nie będą Ci przeszkadzały w pracy. Delikatna biżuteria doda Ci szyku a piękna cera i zadbane paznokcie zawsze zrobią dobre wrażenie na rozmówcy. Wierność tym zasadom pozwoli ci zbudować spójny i wiarygodny wizerunek firmy. Pewność siebie i wygoda ubioru sprawią, że z łatwością przebrniesz przez negocjacje i konferencje. Spróbuj odnaleźć siebie między kanonami biurowej etykiety, a tym, co w modzie innowacyjne i intrygujące.