WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Pierwszy w Polsce modowy flash mob

Młodzi projektanci wiedzą jak zwrócić uwagę na swoją twórczość. Liczy się koncept, odwaga i dobra realizacja – właśnie to może być sposób, by z impetem trafić do świata wielkiej mody... z ulicy. Dosłownie.

Obraz
Źródło zdjęć: © 123RF

Młodzi projektanci wiedzą jak zwrócić uwagę na swoją twórczość. Liczy się koncept, odwaga i dobra realizacja – właśnie to może być sposób, by z impetem trafić do świata wielkiej mody... z ulicy. Dosłownie.

Projektanci z firmy I.Con pokaz swojej kolekcji postanowili zorganizować na ulicach Krakowa. Dziewięć modelek zaprezentowało stroje na krakowskim rynku. Nie była potrzebna specjalna scenografia – klimatyczna, dobrze rozpoznawalna krakowska architektura była doskonałym tłem dla modowych propozycji I.Con. Modelki weszły na rynek, zaprezentowały stroje na zaaranżowanym z czerwonego dywanu wybiegu, po czym udały się na przystanek i wsiadły do jednego z miejskich autobusów. Wszystko ku zaskoczeniu i radości mieszkańców Krakowa i turystów, którzy byli świadkami tego wydarzenia. Ważnego, bo był to pierwszy w Polsce modowy flash mob.

Nazwa I.Con powstała od inspiracji, jaką dla marki stanowią ikony filmu, muzyki i sztuki. Projektanci tworzą klasyczne stroje, które można jednak nosić w wielu – często odważnych i nowatorskich – wariantach. Ten sposób myślenia ilustruje również wybór sposobu promocji – ekstrawagancki pomysł w klasycznym miejscu.

Idea flash mobów narodziła się w Nowym Jorku. Zabawa polega na tym, by zorganizowana grupa osób, skrzyknięta za pomocą mediów społecznościowych, komunikatorów lub sms-ów zgromadziła się w umówionym wcześniej miejscu, by zrobić coś nietypowego i zaskakującego. Nowojorczycy oddawali pokłony pluszowemu dinozaurowi w jednym ze sklepów z zabawkami, a podczas uznawanego z jeden z pierwszych polskich flash mobów zachwalano smak bułek z serem.

Specjaliści od marketingu w zabawie szybko odnaleźli biznesowy potencjał, dlatego flash mobowe akcję podejmowało wiele marek. Ten sposób prezentowania swoich dokonań docenili również projektanci mody. Jeden z bardziej popularnych fashion flash mobów zorganizowała dwa lata temu w San Francisco marka H&M, która w ten sposób promowała swoją dziecięcą kolekcję ubrań. Pięćdziesięcioro pięcioro dzieci tańczyło i bawiło się na Union Square przed sklepem sieciówki – wszystkie oczywiście ubrane w kolekcje szwedzkiej marki. Podobne akcje organizuje się również podczas fashion weeków w dużych miastach.

(nmk/pho)

Wybrane dla Ciebie

Jesienią pchają się do domu na potęgę. Przyciąga je jedno
Jesienią pchają się do domu na potęgę. Przyciąga je jedno
Rozwiedli się po dwóch latach. "Zaciskałam zęby w nocy"
Rozwiedli się po dwóch latach. "Zaciskałam zęby w nocy"
Szwedzka ministra zemdlała na konferencji. Przyczyna już jest znana
Szwedzka ministra zemdlała na konferencji. Przyczyna już jest znana
Zmienił wizerunek. Stylistka: "To nie przypadek"
Zmienił wizerunek. Stylistka: "To nie przypadek"
Postawił matce ultimatum. "Zrobiła mi najpiękniejszy prezent w życiu"
Postawił matce ultimatum. "Zrobiła mi najpiękniejszy prezent w życiu"
Postaw na balkonie. Zapomnisz o uciążliwych gołębiach
Postaw na balkonie. Zapomnisz o uciążliwych gołębiach
Krytykują nawet biust jej synowej. Dowbor nie ukrywa, co o tym myśli
Krytykują nawet biust jej synowej. Dowbor nie ukrywa, co o tym myśli
Straciła znajomych, gdy przestała udawać. "Całe życie oszukiwałam"
Straciła znajomych, gdy przestała udawać. "Całe życie oszukiwałam"
W takim stroju poszła na randkę z mężem. Są zdjęcia
W takim stroju poszła na randkę z mężem. Są zdjęcia
Połóż na poddaszu. Kuny szybko się wyniosą
Połóż na poddaszu. Kuny szybko się wyniosą
Tak pies wysyła "ostatnie ostrzeżenie". Lepiej nie lekceważ
Tak pies wysyła "ostatnie ostrzeżenie". Lepiej nie lekceważ
Nastolatka o "szon patrolach". Mówi, do czego są zdolni
Nastolatka o "szon patrolach". Mówi, do czego są zdolni