Pierwszy w Polsce modowy flash mob

Młodzi projektanci wiedzą jak zwrócić uwagę na swoją twórczość. Liczy się koncept, odwaga i dobra realizacja – właśnie to może być sposób, by z impetem trafić do świata wielkiej mody... z ulicy. Dosłownie.

Obraz
Źródło zdjęć: © 123RF

Młodzi projektanci wiedzą jak zwrócić uwagę na swoją twórczość. Liczy się koncept, odwaga i dobra realizacja – właśnie to może być sposób, by z impetem trafić do świata wielkiej mody... z ulicy. Dosłownie.

Projektanci z firmy I.Con pokaz swojej kolekcji postanowili zorganizować na ulicach Krakowa. Dziewięć modelek zaprezentowało stroje na krakowskim rynku. Nie była potrzebna specjalna scenografia – klimatyczna, dobrze rozpoznawalna krakowska architektura była doskonałym tłem dla modowych propozycji I.Con. Modelki weszły na rynek, zaprezentowały stroje na zaaranżowanym z czerwonego dywanu wybiegu, po czym udały się na przystanek i wsiadły do jednego z miejskich autobusów. Wszystko ku zaskoczeniu i radości mieszkańców Krakowa i turystów, którzy byli świadkami tego wydarzenia. Ważnego, bo był to pierwszy w Polsce modowy flash mob.

Nazwa I.Con powstała od inspiracji, jaką dla marki stanowią ikony filmu, muzyki i sztuki. Projektanci tworzą klasyczne stroje, które można jednak nosić w wielu – często odważnych i nowatorskich – wariantach. Ten sposób myślenia ilustruje również wybór sposobu promocji – ekstrawagancki pomysł w klasycznym miejscu.

Idea flash mobów narodziła się w Nowym Jorku. Zabawa polega na tym, by zorganizowana grupa osób, skrzyknięta za pomocą mediów społecznościowych, komunikatorów lub sms-ów zgromadziła się w umówionym wcześniej miejscu, by zrobić coś nietypowego i zaskakującego. Nowojorczycy oddawali pokłony pluszowemu dinozaurowi w jednym ze sklepów z zabawkami, a podczas uznawanego z jeden z pierwszych polskich flash mobów zachwalano smak bułek z serem.

Specjaliści od marketingu w zabawie szybko odnaleźli biznesowy potencjał, dlatego flash mobowe akcję podejmowało wiele marek. Ten sposób prezentowania swoich dokonań docenili również projektanci mody. Jeden z bardziej popularnych fashion flash mobów zorganizowała dwa lata temu w San Francisco marka H&M, która w ten sposób promowała swoją dziecięcą kolekcję ubrań. Pięćdziesięcioro pięcioro dzieci tańczyło i bawiło się na Union Square przed sklepem sieciówki – wszystkie oczywiście ubrane w kolekcje szwedzkiej marki. Podobne akcje organizuje się również podczas fashion weeków w dużych miastach.

(nmk/pho)

Wybrane dla Ciebie
Połóż pod maską. Kuna nie odważy się podejść
Połóż pod maską. Kuna nie odważy się podejść
Ewa Skibińska wprost o walce z alkoholizmem. "Byłam pijana w pracy"
Ewa Skibińska wprost o walce z alkoholizmem. "Byłam pijana w pracy"
Powstrzymaj się, zanim chwycisz za grabie. Oto powód
Powstrzymaj się, zanim chwycisz za grabie. Oto powód
Syn umarł mu na rękach. Tak dziś mówi o tragedii sprzed lat
Syn umarł mu na rękach. Tak dziś mówi o tragedii sprzed lat
Został ekshumowany. Żona zabrała głos po decyzji rodziny
Został ekshumowany. Żona zabrała głos po decyzji rodziny
Jadwiga Barańska zmarła rok temu. "Odeszła z pogodą na twarzy"
Jadwiga Barańska zmarła rok temu. "Odeszła z pogodą na twarzy"
Jedna z najzdrowszych ryb. Jedz przynajmniej dwa razy w tygodniu
Jedna z najzdrowszych ryb. Jedz przynajmniej dwa razy w tygodniu
Jest ginekolożką. Mówi, jak reaguje na owłosienie pacjentek
Jest ginekolożką. Mówi, jak reaguje na owłosienie pacjentek
Rządzi popkulturą od lat. Dziś trudno wyliczyć jej wartość
Rządzi popkulturą od lat. Dziś trudno wyliczyć jej wartość
Był gwiazdą polskich seriali. Dziś nie ma stałego adresu
Był gwiazdą polskich seriali. Dziś nie ma stałego adresu
Tak wystroiła się do parku. Kiedyś to było szczytem kiczu
Tak wystroiła się do parku. Kiedyś to było szczytem kiczu
Nie rezygnuje z intymności po 80. Mówi, co robi partner
Nie rezygnuje z intymności po 80. Mówi, co robi partner