Pierwszy w Polsce modowy flash mob

Młodzi projektanci wiedzą jak zwrócić uwagę na swoją twórczość. Liczy się koncept, odwaga i dobra realizacja – właśnie to może być sposób, by z impetem trafić do świata wielkiej mody... z ulicy. Dosłownie.

Obraz
Źródło zdjęć: © 123RF

Młodzi projektanci wiedzą jak zwrócić uwagę na swoją twórczość. Liczy się koncept, odwaga i dobra realizacja – właśnie to może być sposób, by z impetem trafić do świata wielkiej mody... z ulicy. Dosłownie.

Projektanci z firmy I.Con pokaz swojej kolekcji postanowili zorganizować na ulicach Krakowa. Dziewięć modelek zaprezentowało stroje na krakowskim rynku. Nie była potrzebna specjalna scenografia – klimatyczna, dobrze rozpoznawalna krakowska architektura była doskonałym tłem dla modowych propozycji I.Con. Modelki weszły na rynek, zaprezentowały stroje na zaaranżowanym z czerwonego dywanu wybiegu, po czym udały się na przystanek i wsiadły do jednego z miejskich autobusów. Wszystko ku zaskoczeniu i radości mieszkańców Krakowa i turystów, którzy byli świadkami tego wydarzenia. Ważnego, bo był to pierwszy w Polsce modowy flash mob.

Nazwa I.Con powstała od inspiracji, jaką dla marki stanowią ikony filmu, muzyki i sztuki. Projektanci tworzą klasyczne stroje, które można jednak nosić w wielu – często odważnych i nowatorskich – wariantach. Ten sposób myślenia ilustruje również wybór sposobu promocji – ekstrawagancki pomysł w klasycznym miejscu.

Idea flash mobów narodziła się w Nowym Jorku. Zabawa polega na tym, by zorganizowana grupa osób, skrzyknięta za pomocą mediów społecznościowych, komunikatorów lub sms-ów zgromadziła się w umówionym wcześniej miejscu, by zrobić coś nietypowego i zaskakującego. Nowojorczycy oddawali pokłony pluszowemu dinozaurowi w jednym ze sklepów z zabawkami, a podczas uznawanego z jeden z pierwszych polskich flash mobów zachwalano smak bułek z serem.

Specjaliści od marketingu w zabawie szybko odnaleźli biznesowy potencjał, dlatego flash mobowe akcję podejmowało wiele marek. Ten sposób prezentowania swoich dokonań docenili również projektanci mody. Jeden z bardziej popularnych fashion flash mobów zorganizowała dwa lata temu w San Francisco marka H&M, która w ten sposób promowała swoją dziecięcą kolekcję ubrań. Pięćdziesięcioro pięcioro dzieci tańczyło i bawiło się na Union Square przed sklepem sieciówki – wszystkie oczywiście ubrane w kolekcje szwedzkiej marki. Podobne akcje organizuje się również podczas fashion weeków w dużych miastach.

(nmk/pho)

Wybrane dla Ciebie
Gwiazda t.A.T.u. szokuje metamorfozą. Operacje i nowy wizerunek
Gwiazda t.A.T.u. szokuje metamorfozą. Operacje i nowy wizerunek
Giuffre o Epsteinie: "Myślałam, że umrę jako niewolnica seksualna"
Giuffre o Epsteinie: "Myślałam, że umrę jako niewolnica seksualna"
"Zawiedliśmy". Dyrektorka Luwru chciała złożyć rezygnację
"Zawiedliśmy". Dyrektorka Luwru chciała złożyć rezygnację
Masz takie ślady po skarpetkach? Flebolog stawia sprawę jasno
Masz takie ślady po skarpetkach? Flebolog stawia sprawę jasno
"Żałuję" znała cała Polska. Potem Flinta zniknęła na lata
"Żałuję" znała cała Polska. Potem Flinta zniknęła na lata
Ciągle śpisz na lewym boku? Eksperci odkryli skutek uboczny
Ciągle śpisz na lewym boku? Eksperci odkryli skutek uboczny
Rosjanka weszła do Auchan w Polsce. "Pierwszy raz w życiu widziałam"
Rosjanka weszła do Auchan w Polsce. "Pierwszy raz w życiu widziałam"
Rozwiedli się w atmosferze skandalu. Aktorka przemówiła rok później
Rozwiedli się w atmosferze skandalu. Aktorka przemówiła rok później
Nie sposób się im oprzeć. Kobiety pokochały "vanilla glass nails"
Nie sposób się im oprzeć. Kobiety pokochały "vanilla glass nails"
Wsuń pod maskę auta. Dla kun nie ma gorszego zapachu
Wsuń pod maskę auta. Dla kun nie ma gorszego zapachu
Mówi wprost o walce z alkoholizmem. "To jest proces, męka, żałoba"
Mówi wprost o walce z alkoholizmem. "To jest proces, męka, żałoba"
Powstrzymaj się, zanim chwycisz za grabie. Oto powód
Powstrzymaj się, zanim chwycisz za grabie. Oto powód