Kobieta klientem drugiej kategorii?
Ważna jest też treść reklamy skierowanej do kobiet. Bo panie cenią inne wartości niż mężczyźni. Jak mówi Agnieszka Strzałka, psycholog specjalizująca się w komunikacji marketingowej i reklamach: „Jednym z warunków skuteczności przekazu reklamowego jest rozpoznanie potrzeb i specyfiki grupy jej odbiorców. Powodów do tworzenia odrębnych komunikatów reklamowych dla kobiet jest wiele. Jednym z nich są wykształcone na drodze ewolucji różnice w procesach myślowych kobiet. Są one bardziej całościowe, kompleksowe, ale także zorientowane na szczegóły. Kobiety mają większą zdolność do odbierania i nadawania bardziej złożonych komunikatów. Trafniej odczytują przekazy niewerbalne np. mimika, gesty o czym również świadczy wyższy poziom tzw. inteligencji emocjonalnej. Z uwarunkowań fizjologicznych wynika ogólny sposób funkcjonowania i przetwarzania informacji: u kobiet zorientowany głównie na ludzi i budowanie relacji z nimi oraz wczuwanie się w cudze położenie, u mężczyzn na przedmioty oraz konkretne działania. Zatem
reklama kierowana głównie do kobiet, przedstawiająca nową pralkę poprzez atuty jej budowy technicznej oraz prezentowaną przez samotnego indywidualistę może okazać się mało skuteczna.”