Zdążyć przed zamknięciem baru
Kolejna teoria nie jest zbyt pochlebna ani dla kobiet, ani dla mężczyzn. Ale może przydać się bardzo zdesperowanym. Pamiętajmy, że ma naukowe podstawy. Według niej im bliżej do zamknięcia knajpy, tym bardziej kobiety stają się atrakcyjne w oczach mężczyzn.
Wydaje się, że do wytłumaczenia tej dość smutnej prawdy nie potrzeba było pomocy naukowców. Alkohol potrafi przecież podkolorować rzeczywistość. Jednak nie tylko o procenty tutaj chodzi. Brian A. Gladue oraz H. Jean Delaney z Uniwersytetu w Północnej Dakocie, którzy podsumowali swoje obserwacje w 2010 r. w czasopiśmie "Basic and Applied Social Psychology", twierdzą, że może tu działać także presja czasu, która obniża oczekiwania.
Do podobnych wniosków doszli już wiele lat temu badacze z Uniwersytetu Virginia. W 1979 r. pojawiły się publikacje naukowe świadczące tym, że w osoby przy barze patrzą zdecydowanie przychylniej na płeć przeciwną, jeśli do godziny zero pozostało niewiele czasu.