NENUKKO
Grupa projektowa tworząca w duchu uniseksualnej prostoty i działająca według autorskiej zasady – bez nadinterpretacji, bez ograniczeń, z dala od konsumpcyjnego obłędu. Preferowanym materiałem jest dzianina, której techniczne właściwości pozwalają realizować podstawowe założenie ideowe: uniwersalizm seksualny. Celem twórców jest wynalazczość wizualna oraz przekroczenie klasycznych konwencji stylistycznych. Moda rozumiana jest przez nich jako wielowątkowy proces zmiany, w którego przebieg włączają się z zachowaniem wszelkich możliwych zasad ostrożności.
Najnowsza kolekcja nosi nazwę „Ishi” – co w języku Yahi znaczy: osoba, istota ludzka.
Główną ideą kolekcji jest próba zniesienia tradycyjnego podziału na ubiór damski i męski oraz dyskusja z potrzebą rozgraniczenia płciowego w plastycznym kreowaniu sylwetki. Projekty powstały z zamysłem przesunięcia ciężaru wizualnego z konwencji estetycznej na niezależność i innowacyjność formalną. Podstawową intencją jest zastąpienie kultury płci uniwersalną kulturą estetyki.
Podwójne zestawy ubrań opartych na tej samej konstrukcji zostały stworzone z myślą o człowieku, który nie jest już tylko reprezentantem określonej płci czy bytem biologicznym, ale odrębną jednostką psychiczną i intelektualną. Najważniejsze odwołanie stanowią w tym ujęciu cechy wspólne wszystkim istotom ludzkim – indywidualizm, aktywność poznawcza oraz potrzeba estetyczna. Jedyną różnicę między analogicznymi zestawami ubiorów stanowią kolor lub detal, które powiększając pole eksperymentu plastycznego pozostają jednocześnie neutralne w kontekście seksualnym.