ModaAleja Projektantów - esencja Fashion Week Poland

Aleja Projektantów - esencja Fashion Week Poland

Aleja Projektantów - esencja Fashion Week Poland

Aleja Projektantów to esencja FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Podczas trzydniowego maratonu pokazów swoje kolekcje na wiosnę-lato 2011 prezentuje czołówka polskich artystów projektowania ubioru oraz goście specjalni z zagranicy. Przegląd, skondensowany w jednym miejscu i czasie, tworzy niezwykły spektakl kreatywności oraz różnorodności w podejściu do mody. Pokazy podczas Alei Projektantów będzie można podziwiać w Centralnym Muzeum Włókiennictwa, Biała Fabryka, Łódź, ul. Piotrkowska 282

Aleja Projektantów to esencja FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Podczas trzydniowego maratonu pokazów swoje kolekcje na wiosnę-lato 2011 prezentuje czołówka polskich artystów projektowania ubioru oraz goście specjalni z zagranicy. Przegląd, skondensowany w jednym miejscu i czasie, tworzy niezwykły spektakl kreatywności oraz różnorodności w podejściu do mody. Pokazy podczas Alei Projektantów będzie można podziwiać w Centralnym Muzeum Włókiennictwa, Biała Fabryka, Łódź, ul. Piotrkowska 282

Plan pokazów
15.10 PIĄTEK: 14:00 „CENTRUM PROMOCJI MODY – KLASTER BRANŻY TEKSTYLNO – ODZIEŻOWEJ – ROZWÓJ” realizowanego przy łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego. 15:00 ANDRZEJ LISOWSKI – DELIKATESSEN. 16:00 ARYTON. 18:00 MONIKA PTASZEK. 19:00 ŁUKASZ JEMIOŁ. 20:00 THORBJORN ULDAM.

16.10 SOBOTA: 15:00 LANGNER. 16:00 PLICH. 17:00 MONNARI. 18:00 AGNIESZKA MACIEJAK. 19:00 MMC. 20:00 NATASHA PAVLUCHENKO. 21:00 PAPROCKI & BRZOZOWSKI. 22:00 MIGUEL VIEIRA.

17.10 NIEDZIELA: 16:00 NENUKKO. 17:00 MAGALI PASCAL. 18:00 MARCIN GIEBUŁTOWSKI I RINA COSSACK. 19:00 MICHAŁ SZULC. 20:00 AGATA WOJTKIEWICZ. 21:00 NATALIA JAROSZEWSKA. 22:00 DAWID TOMASZEWSKI.

1 / 19

LANGNER

Obraz
© Materiały prasowe

Autorka marki, Marta Jagiełło jest absolwentką Wydziału Projektowania Mody na Akademii Sztuk Wizualnych w Poznaniu. Pierwsze doświadczenie w branży modowej zdobyła w prywatnej pracowni sukien ślubnych i wieczorowych jako asystent głównego projektanta. Dużo czasu poświęca samodzielnemu wykonywaniu swoich kolekcji, interesuje ją dobry warsztat. W 2005 r. wygrała ogólnopolski konkurs dla grafików, fotografów, projektantów mody „Potencjał Roku”. Wtedy też stworzyła swoją pierwszą autorską kolekcję, którą nazwała „LANGNER”. Wszystkie sukienki szyła samodzielnie, wybierając materiały najwyższej jakości, kładąc szczególny nacisk na profesjonalne wykończenie.

Kolekcja wiosna-lato 2011 przedstawia funkcjonalny minimalizm: proste, zwiewne spódnice, topy i sukienki. Wariacje prostej, szykownej idei: kolorowe jedwabie w goemetrycznych formach. Cała kolekcja jest jak „powiew świeżego powietrza”.

2 / 19

Natalia Jaroszewska

Obraz
© Materiały prasowe

Absolwentka ASP w Łodzi. Od dziesięciu lat prowadzi atelier w Warszawie. W tym roku otworzyła tam dodatkowo butik z kolekcją pret-a-porter oraz nową pracownię, w której powstają projekty na zamówienie.

Jej styl określany jest jako "200 % kobiecości", a sama projektantka podkreśla, że najważniejsze jest dla niej dopasowanie kreacji do indywidualnych cech klientek. Modę traktuje kompleksowo – projektuje również biżuterię i jedwabne torebki. We wszystkich jej projektach uwagę przykuwają precyzyjne wykończenia i ręcznie wykonane detale. W 2009 roku projektantka stworzyła linię ślubną Jaroszewska Wedding (jej wizytówką stała się suknia ślubna Izy Miko z filmu „Kochaj i tańcz”).

Fascynuje ją historia mody, którą cytuje w swoich kolekcjach. Pod patronatem Muzeum Historii Polski wydała książkę "Chłopczyce, uwodzicielki, damy – polska moda Międzywojnia”. Stale współpracuje z magazynami "Bluszcz" i "Fashion Magazine", dla których nie tylko pisze, ale i ilustruje artykuły. Zasiada w jury licznych konkursów o tematyce modowej.

W kolekcji wiosna-lato 2011 dominują odcienie złota i bieli. Miękkie dzianiny zmysłowo opływają ciało w formie lekkich draperii. Przywodzą na myśl nutę retro lat 70. Zmysłowe sukienki z długim rękawem nadają się do noszenia przez cały dzień. Fasony bazują na miękkich formach. Motywy supłów i marszczeń nadają im nonszalancji. W kolekcji pojawiają się również odcienie metalizowanego lnu i tradycyjnie u projektantki – delikatne, zmysłowe koronki.

3 / 19

Andrzej Lisowski Delikatessen

Obraz
© Materiały prasowe

Mottem marki Delikatessen jest poszukiwanie, odkrywanie i doświadczanie tych emocji i wrażeń, które odchodzą w niepamięć (Traktat o Łuskaniu Fasoli).

Delikatessen świadomie wykorzystuje tradycyjne tkaniny – żakardy, muśliny bawełniane, popeliny. Każda tkanina w kolekcji jest delikatesem w swojej kategorii.

Kolekcja koszul na wiosnę-lato 2011zawiera wariacje na temat formy koszuli. W kolekcji pojawiają się pochodne koszuli: marynarko-koszule, płaszczo-koszule, pod-koszule.

Najbardziej charakterystyczna tkanina to przetworzone na collage klatki filmu, który Lisowski nakręcił w Sewilli. Jest to biało-czarny dokument pokazujący emocje osób biorących udział w procesji katolickiej. Kolekcja została wzbogacona o akcesoria – muchy i krawaty, wykonane ręcznie i nadające całości charakter neoklasyczny.

4 / 19

Aryton

Obraz
© Materiały prasowe

Polska marka, tworząca od 20 lat kolekcje dla nowoczesnych kobiet, ceniących sobie luksus, komfort oraz elegancję. Marka proponuje tzw. „total look” oferując szerokie kolekcje uzupełnione akcesoriami. Kolekcje Aryton wyróżniają się luksusowymi tkaninami oraz zastosowaniem nowoczesnych technologii oraz najmodniejszego wzornictwa.

5 / 19

AGNIESZKA MACIEJAK

Obraz
© Materiały prasowe

Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Grafiki. Jako projektantka mody i zarazem artystka z powodzeniem łączy obie te dziedziny w swej twórczości. Jedną z jej najsilniejszych inspiracji jest modernizm. Zakochana w harmonii matematycznych podziałów, geometrycznych cięć zderza je z prostym krojem kreacji. W projektowanych przez nią kolekcjach często używa mocno kontrastowych materiałów takich jak skóra i jedwab, winyl z szyfonem lub wełna i tiul. Jej kolekcje z jednej strony są surowe i nowoczesne, z drugiej zaś delikatne i kobiece.

Agnieszka Maciejak zadebiutowałą ostatnio jako reżyser, tworząc video art pt. „Caleidoscope”. Jego premiera miała miejsce podczas London Fashion Week 18 września 2010. W Łodzi projektantka zaprezentuje kolekcję pret-a-porter, dostępną w pełnej skali rozmiarowej.

6 / 19

PLICH

Obraz
© Materiały prasowe

Projektant mody tworzący w Krakowie. Zadebiutował w wieku 16 lat pokazem zorganizowanym w Zakopanem. Wybrał indywidualną drogę artystycznego rozwoju – uczył się malarstwa u profesor Jadwigi Król-Wilczek i wokalu u profesor Olgi Szwajgier. Te dwie kobiety miały duży wpływ na jego świadomość artystyczną, kreatywność i wrażliwość na piękno. Zdecydował się projektować modę. To ona dała mu możliwość twórczego spełnienia. Marka PLICH zaistniała na polskim rynku w 2002 roku. Plich projektuje nie tylko ubrania, ale także akcesoria, torebki, buty, paski, biżuterię, wnętrza, czasem meble.

7 / 19

Paprocki & Brzozowski

Obraz
© Materiały prasowe

Absolwenci Wydziału Tkaniny i Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Od 2000 roku tworzą duet paprocki&brzozowski. Po kolekcji dyplomowej w 2002 roku, zadebiutowali pierwszą autorską kolekcją w Warszawie, dzięki której zostali uznani „Projektantami Roku 2004” przez miesięcznik ELLE. Od tej pory ubiory z metką paprocki&brzozowski kojarzone są z oryginalnymi pomysłami, zaskakują niebanalną konstrukcją, detalem i tkaninami. Projektanci mają na swoim koncie również nagrodę Stowarzyszenia Promowania Młodych Europejskich Talentów „Prometa-Kraków”, Złotą Nitkę przyznaną w konkursie „Złota Nitka” w Łodzi, tytuł „Osobowość w Modzie i w Sztuce” zdobyty podczas piątej edycji gali „Moda i Sztuka” we Wrocławiu. W 2008 roku Marcin i Mariusz otrzymali Honorową Złotą Nitkę przyznaną przez Międzynarodowe Targi Łódzkie oraz ponowny tytuł „Projektantów Roku 2008” przyznany przez czytelniczki magazynu ELLE.

8 / 19

NENUKKO

Obraz
© Materiały prasowe

Grupa projektowa tworząca w duchu uniseksualnej prostoty i działająca według autorskiej zasady – bez nadinterpretacji, bez ograniczeń, z dala od konsumpcyjnego obłędu. Preferowanym materiałem jest dzianina, której techniczne właściwości pozwalają realizować podstawowe założenie ideowe: uniwersalizm seksualny. Celem twórców jest wynalazczość wizualna oraz przekroczenie klasycznych konwencji stylistycznych. Moda rozumiana jest przez nich jako wielowątkowy proces zmiany, w którego przebieg włączają się z zachowaniem wszelkich możliwych zasad ostrożności.

Najnowsza kolekcja nosi nazwę „Ishi” – co w języku Yahi znaczy: osoba, istota ludzka.

Główną ideą kolekcji jest próba zniesienia tradycyjnego podziału na ubiór damski i męski oraz dyskusja z potrzebą rozgraniczenia płciowego w plastycznym kreowaniu sylwetki. Projekty powstały z zamysłem przesunięcia ciężaru wizualnego z konwencji estetycznej na niezależność i innowacyjność formalną. Podstawową intencją jest zastąpienie kultury płci uniwersalną kulturą estetyki.

Podwójne zestawy ubrań opartych na tej samej konstrukcji zostały stworzone z myślą o człowieku, który nie jest już tylko reprezentantem określonej płci czy bytem biologicznym, ale odrębną jednostką psychiczną i intelektualną. Najważniejsze odwołanie stanowią w tym ujęciu cechy wspólne wszystkim istotom ludzkim – indywidualizm, aktywność poznawcza oraz potrzeba estetyczna. Jedyną różnicę między analogicznymi zestawami ubiorów stanowią kolor lub detal, które powiększając pole eksperymentu plastycznego pozostają jednocześnie neutralne w kontekście seksualnym.

9 / 19

Natasha Pavluchenko

Obraz
© Materiały prasowe

„Moda jest moją pasją, moim zawodem – moim życiem” mówi Natasha Pavluchenko. „Moda przemija, styl pozostaje...” – mówiła kiedyś Coco Chanel. Idąc dalej za tym powiedzeniem Pavluchenko stwierdza, że w życiu ważne jest, by kierować się nie tym, co niosą nowe trendy, bo one znudzą się w końcu wszystkim, ale tym, by ubierać się dla siebie...

Pavluchenko, to projektantka mody, która pochodzi z Białorusi (Mińsk), od 2002 roku na stałe związana z Polską. Obecnie mieszka i projektuję w Bielsku-Białej, gdzie prowadzi swoje autorskie atelier, pracownię i showroom. Absolwentka Institute of Modern Knowledge (fashion design), zdobywczyni „Oskara Mody New Look 2005” oraz wielu innych prestiżowych nagród dla projektantów mody.

Rocznie tworzy min. dwie kolekcje sezonowe. Współpracuje z firmą Marbet Style, dla której zaprojektowała ekskluzywne komplety mebli, inspirowane manekinami krawieckimi. Marka otrzymała wiele wyróżnień i nagród na światowych targach „Meuble Paris” w Paryżu w 2010 r.

Jest również pierwszą projektantką mody, która uruchomiła „wirtualny butik”, który jest w całości sygnowany jej nazwiskiem. Kolekcja Spiring – Summer 2010 dedykowana jest mężczyznom, a zainspirowana klimatem włoskiej elegancji, stylem i nastrojem nawiązuje do włoskiej Toskanii. Wesoły, lekko ironiczny charakter ubiorów wyrażony został w kontrastowej kolorystyce, luzackim podejściu do kompletowania ubrań. Kolekcja została wzbogacona o wzory dla kobiet. Ważnym elementem kolekcji są meble, powstałe dzięki współpracy z firmą Marbet Style.

10 / 19

Monnari

Obraz
© Materiały prasowe

Marka powstała w 1998 r. Jest liderem w produkcji i sprzedaży eleganckiej odzieży damskiej w Polsce.

Najnowsza wiosenna kolekcja Monnari zainspirowana została intensywnymi doznaniami zmysłowymi, powstającymi przy okazji obserwacji druków o intensywnych wzorach i kolorach. Pierwsze zetknięcie z takimi drukami budzi wrażenie abstrakcyjnych obrazów, które naśladują uchwyconą w ruchu wiązkę światła. Kolory wzbierają na sile, stają się intensywne, by za chwilę delikatnie się wyciszyć. W tym sezonie dominują odcienie oliwki, musztardy, szlachetny granat, pomarańcz. Barwami wyciszającymi jest gama beży i bieli, które nawiązując do klasyki, spajają całość kolekcji.

Kolor podkreśla dynamikę sylwetki a szlachetne tkaniny nadają jej kobiecej zmysłowości.

W sezonie lato 2011 tkaniny zyskują jeszcze większą, niż to było dotychczas, subtelność, lekkość i delikatność. Na szczególną uwagę zasługują jedwabie o miękkim, aksamitnym wykończeniu (satyny, szyfony i tkaniny z połyskującym wykończeniem hi-tech). Odrobinę nostalgii wprowadzają „odkurzone” babcine koronki. Swobodne formy tunik, zwiewnych spódnic i sukienek są nową definicją letniej elegancji. Dopełnieniem ubiorów jest bogata kolekcja futurystycznej biżuterii w rozmiarze XXL.

11 / 19

Monika Ptaszek

Obraz
© Materiały prasowe

Absolwentka Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Projektantka, stylistka, kolekcjonerka tatuaży. Zdecydowanie woli ubierać chłopaków, chociaż hasła Ptaszek for Men proponuje nie brać dosłownie. Każdą kolejną kolekcję projektuje w rytm bliżej niesprecyzowanej muzyki, zaś najbliżsi znajomi z niepokojem stwierdzają podobieństwo kolejnych modeli do wokalisty Faith No More.

12 / 19

Magali Pascal

Obraz
© Materiały prasowe

Magali Pascal ukończyła prestiżową Ecole Nationale Supérieure des Arts Décoratifs, a następnie doskonaliła swoje umiejętności u cenionych europejskich projektantów. Projektantka dzieli swój czas między Paryż i Bali, gdzie powstaje większość jej projektów. W Paryżu poszukuje pięknych tkanin i nowych pomysłów, jednak głównym źródłem inspiracji jest dla niej pełen swobody balijski styl życia. Jej styl ma w sobie nutę surrealizmu, jest w nim dużo prostoty przy często bogatych zdobieniach. Używa połyskliwych, mieniących się tkanin, przy zachowaniu stonowanych kolorów. Dopracowane w każdym szczególe kolekcje Magali to małe dzieła sztuki.

13 / 19

Agata Wojtkiewicz

Obraz
© Materiały prasowe

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi (dyplom w Katedrze Projektowania i Ubioru, 2004). Od 2005 r. prowadzi autorskie studio „Agata Wojtkiewicz Atelier”, w którym powstają unikatowe suknie wieczorowe, koktajlowe i ślubne. Projektantka wielokrotnie była wyróżniana w konkursach Złota Nitka MTŁ i Złota Fastryga MTP oraz nominowana do tytułów Damy Sukcesu (2005) oraz Projektanta Roku (2005, 2006).

Najnowsza kolekcja Agaty Wojtkiewicz pt. „Flow” to obraz podwodnego świata. Kolory, materiały i formy zainspirowane zostały wyglądem zwierząt zamieszkujących morskie i oceaniczne głębiny.

Szczególną uwagę zwraca lekkość kolekcji. Ubrania zdają się płynąć przez wybieg, głownie dzięki zastosowaniu bardzo delikatnych ramiączek, które podtrzymują długie i rozłożyste sukienki. Stroje skórzane są surowe, niewykończone, przestrzenne, jakby unoszące się w wodzie. Ciekawy efekt uzyskano również poprzez pokrycie bluzek i sukienek gęstą siecią misternie układanych frędzli, które reagują na najmniejszy ruch modelki. W kolekcji przeważają sukienki maxi z lejących tkanin, nie zabrakło również propozycji bardziej casualowych – zwężanych spodni, żakietów z odpinanymi rękawami i kurtek z nietypowymi konstrukcjami.

Barwy dominujące w kolekcji zdają się być oglądane pod wodą, są rozmyte, delikatne bardzo naturalne. Dominują beże w pełnej palecie odcieni – od wpadającego w róż, aż po mulisty, zmieszany z filoletem. Tę paletę ożywia i wzbogaca elektryzujący pomarańcz, który pojawia się w kolekcji tak błyszcząca pręga na ciele ryb. Półprzejrzyste, jedwabne żorżety i lejące cupro mają oddawać subtelny ruch meduz. Jedwabie pokryte siecią delikatnych nitek zdają się unosić pod wpływem ruchów wody, a połyskliwe kolorowe cekiny są jak bogactwo dna morskiego. Użyto także miękkich skór naturalnych.

14 / 19

MMC Studio Design

Obraz
© Materiały prasowe

Marka MMC Studio Design, którą tworzą Ilona Majer i Rafał Michalak, absolwenci Katedry Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. MMC to prostota i puryzm formy zamkniętej w ultranowoczesnej tkaninie. Na swoim koncie mają „Doskonałość Mody 2009”, tytuł „Projektantów Roku”.

Kolekcja na wiosnę-lato 2011 to ukłon w stronę designu lat siedemdziesiątych. Punktem wyjścia do zróżnicowanych stylistycznie form jest kwadrat i prostokąt. Jak zawsze w kolekcjach duetu mmc pojawią się doskonałej jakości dzianiny i tkaniny – jedwabie, bogactwo różnorodnych skór, ultra-cienkie i miękkie w dotyku dzianiny oraz ciężki, denimowy twill. Kolorystyka zamknięta została w odcieniach beżu, granatu, szarości i bieli.

15 / 19

Miguel Vieira

Obraz
© Materiały prasowe

Jeden z najważniejszych portugalskich projektantów, od przeszło 20 lat guru mody nie tylko krańca Europy. Wytworna, estetyczna wrażliwość i niemal romantyczny szyk nadaje nastrój kolekcji, którym jest wschodzące i zachodzące słońce. Migdałowe drzewa obsypane kwiatami – symbol kobiecego piękna i odwagi samurajów. W tym niezwykle uwodzicielskim otoczeniu oddajemy luksus kobiet Hitchcoka – tajemniczych i kobiecych, zachwytowi Dandysa, gracji Gejszy i odwadze Samuraja, japońskiej filozofii życia i estetyki opartej na prostocie, czystości i detalu. Mężczyźni i kobiety o urodzie zawartej w klasycznych kanonach, o intensywnej, ale niespotykanie pociągającej osobowości; silnie ze sobą kontrastujący element kobiecy i męski. Szyk odkryty na nowo. Rekonstrukcja klasyki przy użyciu form, które stylizują sylwetkę poprzez grę strategicznie rozmieszczonych detali. Proste, czyste linie współczesnej konstrukcji w subtelnym połączeniu klasyki, designu i specyficznego klimatu tworzą atmosferę tajemniczości, gdzie każdy
szczegół niesie swoją historię, w rezultacie błogosławiąc indywidualność i podkreślając osobowość. Balans pomiędzy minimalizmem, a klasyką oplata ciało i celebruje elegancję obecną w każdym detalu, w designie oraz w koncepcji.

16 / 19

MICHAŁ SZULC

Obraz
© Materiały prasowe

Projektant, grafik, ilustrator. Asystent w Pracowni Projektowania Ubioru na łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Jako purysta używa minimum środków plastycznych. Wyznaje zasadę "less is more". Debiutował kolekcją "Iapan" w 2005 roku. Wybrany jako jedyny polski projektant do kampanii Levi's Unbuttoned, prezentującej najciekawszych artystów Europy i USA.

Kolekcja „Worried about you” to linearny, kontrastowy detal i graficzne sitodruki na białych i jasnobeżowych aplach tkanin i dzianin. Luźne formy sukienek, t-shirtów i płaszczy zestawione są z krótkimi, dopasowanymi spódnicami i prostymi koszulami. Wśród surowców pojawią się takie, których dotychczas nie można było znaleźć u Szulca – bawełniane koronki i luźno rozrzucone na siatce cekiny.

17 / 19

Marcin Giebułtowski i Rina Cossack

Obraz
© Materiały prasowe

Marcin Giebułtowski to najbardziej znany polski projektant biżuterii modowej, znany z wyrafinowanego i oryginalnego stylu – i jedyny w Polsce projektant biżuterii tworzący duże kolekcje pokazowe. Jego biżuteria powstaje z kamieni półszlachetnych oraz kryształu, szkła i tworzyw sztucznych połączonych w wyrafinowane kompozycje kolorystyczne. Składa się z bardzo wielu ruchomych elementów, dzięki czemu nieustannie się zmienia, porusza, błyszczy i dźwięczy. Dodatkowym walorem są kontrasty kształtów, wielkości oraz wykończenia powierzchni. Naszyjniki, bransoletki i kolczyki Marcina Giebułtowskiego mają niepowtarzalny, charakterystyczny i rozpoznawalny styl, a jednocześnie uwzględniają światowe trendy w kolejnych sezonach. Najnowsza kolekcja inspirowana jest wodą, w jej różnych postaciach i formach – od statycznego i zimnego lodu, przez błyszczące strumienie, aż po kolorowe dno oceanu. Rina Cossack to luksusowa linia odzieżowa, stworzona przez Justynę Żmijewską, absolwentkę Wydziału Tkaniny i Ubioru Akademii Sztuk
Pięknych w Łodzi. W jej kolekcjach dominują kreacje pełne wysublimowanej elegancji, wykonane z najwyższej jakości tkanin – jedwabiu, wełny i kaszmiru. Kolekcję wiosna-lato 2011 tworzą sukienki z delikatnych, naturalnych tkanin w odcieniach szarości, beżu, czerwieni i chmurnego nieba, ozdobione przestrzennymi aplikacjami. – Nosząc moje ubrania kobieta musi czuć się jak w drugiej skórze. Otulając sylwetkę ukazują piękno kobiecego ciała – mówi Żmijewska.

18 / 19

ŁUKASZ JEMIOŁ

Obraz
© Materiały prasowe

Najnowsza kolekcja jest świeża, lekka, dedykowana kobietom, które lubią niepowtarzalne ubrania, w których mogą czuć się wyjątków i które dopasowują się do ciała, ruchu. Cechy rozpoznawcze kolekcji to sekretny luksus tkanin, pozorny brak konstrukcji, efekt ułożenia tkaniny na ciele, płynność, a także gra kontrastami lekkie/ciężkie, transparentne/zwarte, jasne/ciemne, połyskliwe/matowe, płynne/sztywne.

Motywem przewodnim jest sukienka, interpretowana i pokazana na różne sposoby. Materiały: jedwabie o różnej fakturze, grubości, mięsiste bawełny, lekkie, transparentne dżerseje. Kolory: bogactwo neutralnych odcieni szarości, beżu, pudrowego różu, granatu oraz wyraźne, mocne kolory róż, koral, pomarańcz, czerń. Detale: efekt niedopowiedzenia, asymetria, draperie, zakładki układające się na ciele, efekt jakby niedofarbowania, cieniowania, tie-dye.

19 / 19

Dawid Tomaszewski

Obraz
© Materiały prasowe

Tomaszewski studiował na Akademii Mody w Londynie, Berlińskiej Akademii Sztuk mając styczność m.in. z Vivienne Westwood i na ASP w Poznaniu. W 2000 roku pracował we Florencji dla Soni Rykiel i w 2003 dla Alexis Mobile.

W 2008 wziął udział w produkcji telewizyjnej „Next Fashion Talent”, przy okazji której m.in. zaprojektował torbę dla „Design Hotels”, prezentowaną następnie na London Fashion Week. Dodatkowo, podczas pobytu w Bostonie, zaprojektował specjalną kolekcję dla Reebok. Tego samego roku wydał charytatywny t-shirt dla Hallhuber. 2008 był rokiem, kiedy rozpoczął artystyczną kolaboracją z artystą-fotografem Michałem Martychowcem. Początek następnego roku rozpoczyna się konkursem „Designer for Tomorrow”, którego został finalistą. Dalsza część roku spędza w Paryżu, Londynie i Tokio pracując dla Comme des Garçons. Jednocześnie zrealizowane i prezentowane na małych wystawach zostały projekty wynikające ze współpracy z Michałem Martychowcem. Latem wspólnie z Rei Kawakubo zajmował się otwarciem nowego butiku Comme des Garçons. Pod koniec roku powrócił do Berlina i założył własną markę. Kolekcja zainspirowana artystami takimi jak Frank Gherry i Anish Kapoor odniosła wspaniały sukces. W styczniu roku 2010 został mianowany
zwycięzcą konkursu „Young Designer”, czego następstwem było zaprezentowanie kolekcji na targach mody „Premium” w Berlinie. Najnowsza kolekcja „Torqued Elipses”, zainspirowana sławnym artystą Richardem Serra, spowodowała ogromne zainteresowanie marką Dawid Tomaszewski. Kolekcja wiosna-lato 2011 prezentowana podczas Mercedes-Benz Fashion Week Berlin była bardzo pozytywnie komentowana przez Anne Wintour. Obecnie pracuje nad nową, nieco uproszczoną, drugą linią „Studio Dawid Tomaszewski”.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)