Lily James w świątecznej kampanii Burberry
Jakie wydarzenia stały się podstawą krótkiego scenariusza? Czym dokładnie zapisał się w historii mody główny bohater?
Wszystko zaczęło się w Basingstoke, w angielskim hrabstwie Hampshire w 1856 roku, kiedy 21-letni Thomas Burberry otworzył sklep z męską garderobą. Z biegiem czasu skromny sklepik przy Winchester Street był odwiedzany przez coraz większą liczbę klientów i szybko zamienił się w ogromny magazyn z konfekcją dla panów.
Pierwszym przełomem w historii brytyjskiej marki było wynalezienie gabardyny. Wełniany materiał błyskawicznie zyskał uznanie dzięki swoim niezastąpionym właściwościom – nie dość, że był nieprzemakalny i trwały, to jeszcze pozwalał ciału oddychać. Takie zalety dostrzegli nie tylko mieszkańcy deszczowej Wielkiej Brytanii. Ubrania z tego materiału pokochali lotnicy, rybacy, alpiniści, polarnicy, jak również brytyjscy żołnierze, którzy podczas drugiej wojny burskiej zaopatrywali się w gabardynowe płaszcze Tielocken, będące pierwowzorem słynnego trenczu Burberry.
Oprócz wspomnianego wynalazku, z charakterem brytyjskiej marki nierozerwalnie związana jest również słynna beżowa krata Haymarket Check, z czasem pojawiająca się nie tylko na podszewkach płaszczy, ale również będąca rozpoznawalnym wzorem na innych ubraniach i akcesoriach.