Usuń wszystko, co cię rozprasza
Choć może ci się wydawać, że dzwoniący telefon jest bardzo ważny albo że skończenie rozdziału książki sprawi, że poczujesz się lepiej, pamiętaj, że masz teraz do zrobienia ważniejsze rzeczy. Zadbaj o to, by w twoim otoczeniu nie było niczego, co cię rozprasza. Wycisz telefon, wyłącz radio, schowaj książki i gazety. I nie sprzątaj, to naprawdę może poczekać, w końcu zajmujesz się teraz czymś istotnym.
Jeśli masz problem z surfowaniem po sieci w czasie pracy, możesz skorzystać ze specjalnych aplikacji, które ograniczają korzystanie z internetu, np. poprzez blokowanie niektórych stron. Na czas pracy zamknij też pocztę (naprawdę nie musisz jej sprawdzać co 5 minut, każdy mail może przez godzinę poczekać na odpowiedź) i wyloguj się z portali społecznościowych. W przeciwnym razie co 2 minuty będziesz sprawdzać, co słychać u twoich znajomych, a przecież zdjęcie ich obiadu albo stwierdzenie "to już chyba wiosna" nie musi dotrzeć do ciebie od razu.