Krótka historia klasyki zapachu
W 2013 roku twarzą Chanel No. 5, pierwszy raz w historii marki, został mężczyzna - sam Brad Pitt. Spot z gwiazdorem Hollywood w roli głównej nie spotkał się z aprobatą konsumentów i szybko stał się obiektem drwin.
Chanel uwielbiała od początku gwiazdy w reklamach. Sama obawiała się wprowadzenia zapachu, została namówiona przez swoją przyjaciółkę Misię Godebską, więc na początku rozpylała je w swoim butiku, żeby pobudzić kobiety do zainteresowania, a potem obdarowywała klientki intrygującymi flakonikami. Myśląc o nowym zapachu miała jeden cel, aby firmowane przez nią perfumy - pierwszy w historii perfum pod szyldem domu mody - pozostawiły wszystkie dotychczas wymyślone na drugim planie.
Jacques Polge, twórca zapachów Chanel, upatruje ponadczasowości Chanel No. 5 w ich wyjątkowej właściwości dopasowywania się do każdej kobiety.