Mariah Idriss przełamuje stereotypy
23-letnia modelka i właścicielka salonu tatuażu jest pierwszą kobietą w kampanii H&M ubraną w hidżab - tradycyjną muzułmańską chustę. Wideo, w którym występuje, jest częścią najnowszej kampanii marki, która zachęca klientów do oddawania swoich znoszonych ubrań do salonów sieci.
Idrissi, by wystąpić w reklamie, według zasad musiała zapytać o pozwolenie rodziców. Plan zdjęciowy musiał być przystosowany do reguł panujących w islamie. Ekipa składała się z większości z kobiet, a mężczyźni byli poinstruowani, że nie mogą jej dotykać. Zaaranżowano też dla niej osobną garderobę.
- Kobiety, które noszą hidżab, są na co dzień ignorowane przez świat mody. To wspaniałe, że tak duża marka stara się to zmienić - przyznaje modelka.
Obok Idrissi w kampanii pojawia się też grupa stylowych sikhów w turbanach, model z protezą nogi, arabski szejk i drag queen. Choć "Close the Loop" miało zachęcać do recyklingu, znacznie częściej mówi się o jej nietypowych modelach, nie przesłaniu. Dla wielu reklama jest krokiem do zaakceptowania mniejszości w świecie mody.