Demna Gvasalia na piedestale
Rozstań i debiutów było wiele, ale na pierwszym planie znalazł się tylko jeden bohater. Rok 2016 zdecydowanie należał do gruzińskiego projektanta Demny Gavasalii, obecnego dyrektora kreatywnego marki Balenciaga i założyciela paryskiego kolektywu Vetements.
Na gali British Fashion Awards został wyróżniony tytułem najlepszego projektanta ready-to-wear za kolekcje dla Balenciagi, jak również zwyciężył w kategorii „International Urban Luxury Brand”, którą doceniono Vetements.
Prestiżowy portal „Bussiness of Fashion” przyznał Gruzinowi tytuł „Człowieka Roku 2016”.
O Gvasalii mówi się jako o człowieku, który przewrócił modę do góry nogami i wyznaczył nowy kierunek jej rozwoju. Mariaż haute couture i streetwearu oraz estetyka „złego gustu” to cechy, które stały się rozpoznawalne dla stylu jego marki.
Kostiumy ze spandeksu, zdobione gotyckimi napisami bluzy z kapturem, kurtki z przeskalowanymi rękawami, patchworkowe dżinsy z nierównymi nogawkami oraz T-shirty z logo firmy przewozowej DHL (entuzjastom twórczości Gvasalii nie przeszkadzała nawet cena 195 funtów za zwyczajną żółtą koszulkę, bo ubrania rozeszły się w mgnieniu oka) to tylko część pomysłów, które opanowały ulice na całym świecie.
Trwa ładowanie wpisu: instagram