Stella McCartney i Cara Delevingne na rzecz walki z rakiem piersi
Październik to miesiąc profilaktyki raka piersi. To właśnie w tym czasie poświęca się szczególną uwagę na informowanie o metodach zapobiegania chorobie - tym bardziej, że jest to najczęściej występujący nowotwór złośliwy u kobiet.
11.09.2015 | aktual.: 11.09.2015 13:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Październik to miesiąc profilaktyki raka piersi. To właśnie w tym czasie poświęca się szczególną uwagę na informowanie o metodach zapobiegania chorobie - tym bardziej, że jest to najczęściej występujący nowotwór złośliwy u kobiet.
Przy tej okazji organizowane są specjalne akcje mające zachęcać kobiety do regularnych badań. Wielu artystów angażuje się również w charytatywne projekty, z których dochód zostaje przeznaczony na fundacje wspierające walkę z tym złośliwym nowotworem. Wśród nich jest również Stella McCartney, która już drugi rok z rzędu, przy tej okazji, postanowiła stworzyć limitowaną kolekcję bielizny.
W kampanii prezentującej piękną różową bieliznę jej projektu wzięła udział brytyjska topmodelka Cara Delevingne, która stanęła przed obiektywem fotografa Seana Thomasa. Młoda gwiazda modelingu zastąpiła tym samym Kate Moss, główną bohaterkę tej samej akcji z zeszłego roku.
Cena powyższej kolekcji wynosi około 110 dolarów za stanik oraz 55 dolarów za majtki. Dochód ze sprzedaży bielizny zostanie przeznaczony na rzecz trzech organizacji wspierających walkę z chorobą: fundację Linda McCartney Centre w Liverpoolu oraz amerykańską i australijską National Breast Cancer Foundation.
Do sprzedaży trafi również zestaw bielizny Louise Listening, przeznaczony dla kobiet po mastektomii. Projekt wziął swoją nazwę od drugiego imienia matki Stelli, Lindy Louise McCartney, która zmarła na raka piersi w 1998 roku.
„Chcieliśmy przenieść coś pięknego i kobiecego na stanik, który jest swego rodzaju tabu. Stworzyć coś, co sprawi, że kobiety po mastektomii będą czuły się dumne, że będą posiadały coś, czego nie muszą się wstydzić” - wyznała projektantka.
Limitowane projekty będzie można zamówić na stronie Stelli McCartney i na Net-a-porter.com, jak również w domach towarowych Barneys, Bergdorf Goodman, Saks Fifth Avenue i Neiman Marcus w Stanach Zjednoczonych oraz w Harrodsie i Selfridges w Londynie.