Grażyna Szapołowska
Znakomita aktorka zaliczyła jedną z najbardziej spektakularnych klap biznesowych w polskim show-biznesie. Gwiazda zainwestowała blisko 4 mln zł w firmę, która miała zawojować rynek kosmetykami marki „Sza”. „Nie boję się konkurencji z Diorem, bo odkryłam tajemnicę dzikiego ryżu” – przekonywała Grażyna Szapołowska, kiedy rozpoczynała się sprzedaż produktów sygnowanych pierwszą sylabą jej nazwiska.
Jednak drogie kosmetyki na bazie ryżu nie urzekły klientek. „Zamożne Polki za tę samą cenę wolały wypróbowane marki Clarins, Yves Saint Laurent czy Christian Dior. To za nimi, a nie za Szapołowską stała wieloletnia tradycja wytwarzania dóbr luksusowych, zaufanie i najlepsze światowe laboratoria. Nie pomogło nawet tourne Szapołowskiej po perfumeriach i aptekach w Polsce, podczas którego aktorka zachwalała kremy i fotografowała się z fanami” – pisał „Wprost”.
Firma została zlikwidowana, a aktorka straciła 4 mln zł.