Nowa energia
Koncepcja grupy Spice Girls była prosta. Przyszłe gwiazdy brytyjskiej sceny pop z założenia miały różnić się od siebie stylem i temperamentem. Nie przez przypadek każdej z dziewcząt nadano pseudonim idealnie opisujący jej charakter. Posh Spice (Victoria Adams, ob. Beckham) była dystyngowaną snobką, Sporty Spice (Mel C)- żywą reklamą ubrań Nike’a i Adidasa, Baby Spice (Emma Bunton) wyglądała jak infantylna dwudziestolatka, Scary Spice (Mel B) była znana z dzikiego temperamentu, a Ginger Spice (Geri Halliwell)- ostra i charakterna.
- Doskonale pamiętam, jak wpadły do mojego biura. Miały w sobie tyle energii i determinacji, wszystkie mówiły do mnie jednocześnie i były bardzo zabawne. Zdecydowanie różniły się od chłopców z boysbandów, którzy dominowali na ówczesnych listach przebojów. Miały wyjątkową osobowość- już wtedy wiedziałem, że razem możemy osiągnąć bardzo wiele – wspominał w jednym z wywiadów Simon Fuller, ówczesny menadżer zespołu.