Anty-glamour
W latach 80. jeszcze nikt nie przypuszczał, że kilka dekad później na czerwonym dywanie pojawi się śmietanka zagranicznej branży, by uczestniczyć w wydarzeniu poświęconemu osobie Rei Kawakubo. Charakter mody japońskiej kreatorki nie ma nic wspólnego z luksusem i przepychem francuskich domów mody, a sama marka raczej nie kojarzy się z błyskiem fleszy i tłumem celebrytów.
Comme des Garcons *(po francusku „Jak chłopcy”), która w 1981 roku wywołała skandal na paryskich salonach, dziś należy do grona najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Anty-luksusowa i nieoczywista moda, której wcześniej nikt nie rozumiał, stała się inspiracją dla wielu współczesnych artystów. I pomyśleć, że w momencie debiutu Rei Kawakubo na zachodniej scenie, znany amerykański dziennik *„The Christian Science Monitor” zasugerował Japonce zmianę nazwy na „Comme des clochards” (Jak kloszardzi).