"Jeden strzał wystarczy" - zwycięska kampania UNICEF Chile
Poczucie anonimowości w sieci dało niektórym złudne poczucie bezkarności. Internetowi oprawcy wychodzą z założenia, że mogą pozwolić sobie na znacznie więcej niż w rzeczywistości. Autorzy zwycięskiej kampanii "One shot is enough" ("Jeden strzał wystarczy") zwracają uwagę na niebezpieczeństwo cyberprzemocy, która jest najczęstszą przyczyną samobójstw i depresji wśród młodzieży.
Poczucie anonimowości w sieci dało niektórym złudne poczucie bezkarności. Internetowi oprawcy wychodzą z założenia, że mogą pozwolić sobie na znacznie więcej niż w rzeczywistości. Autorzy zwycięskiej kampanii „One shot is enough” („Jeden strzał wystarczy”) zwracają uwagę na niebezpieczeństwo cyberprzemocy, która jest najczęstszą przyczyną samobójstw i depresji wśród młodzieży.
"Jeden strzał wystarczy. Cyberprzemoc jest jedną z głównych przyczyn depresji i samobójstw wśród młodzieży szkolnej. Jeśli masz smartfona, używaj go z rozwagą. Nie zabijaj niczyjego poczucia własnej wartości” – brzmi hasło społecznej kampanii UNICEF Chile. Projekt "One shot is enough" prezentuje trzy zdjęcia: „Grubaska”, „Kujon” oraz „Słabeusz”. Na czarno-białych fotografiach zostały pokazane trzy egzekucje. Grupę napastników stanowią nastolatkowie, a ich ofiarami są rówieśnicy. Karabiny zastąpiły smartfony wycelowane w upokarzanych chłopców i dziewczynkę.
Kampania UNICEF, która wygrała konkurs na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności 2015 w Cannes, zwraca uwagę na problem przemocy i agresji w internecie. Za pomysł odpowiedzialna jest agencja Y&R z Chile.