Calvin Klein - unisex
Calvin Klein swoimi reklamami nie tylko rozpalał zmysły, ale też promował androgeniczność. Jeszcze w latach 80. zaprezentował modelki w męskich bokserkach, promując nowy kanon piękna. Sprzedawał t-shirty, które mogły nosić zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Jednak prawdziwy przełom nastąpił w latach 90. Jego wybiegi i reklamy zdominowały przesadnie chude kobiety o męskich rysach twarzy i ciałach małych dziewczynek. Wiele słynnych top modelek właśnie Calvinowi Kleinowi zawdzięcza sławę. Wśród m.in. wspomniana Kate Moss, ale też Natalia Vodianova, Lara Stone czy Coco Rocha.
Zwieńczeniem stylu unisex okazały się perfumy. To Calvin Klein wykreował modę na uniwersalne zapachy, których mogli używać zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Wydane w 1994 roku CK One okazały się hitem i już w trzy miesiące po debiucie przyniosły firmie 60 milionów dolarów dochodu. Dwa lata później na rynku pojawił się kolejny kultowy zapach unisex – CK Be.