Calvin Klein - jeansy "calviny"
Momentem przełomowym był przełom lat 70. i 80. W ofercie Calvina Kleina pojawiło się wiele nowych produktów, wśród nich legendarne jeansy. By zaistnieć w jeansowej branży, Calvin Klein wykorzystał skandal.
15-letnia Brookie Shields z rozpiętą bluzką odsłaniającą znaczną część jej ciała, ubrana jedynie w obcisłe jeansy Calvina Kleina wywołała międzynarodowy ferment, którego rozmiarów nie mógł się spodziewać nawet sam projektant.
- Czy wiecie, co może stanąć pomiędzy mną i moimi Calvinami? Nic… - tak brzmiał napis pod zdjęciem Richarda Avedona, które pojawiło się na plakatach i w magazynach w 1980 roku.
- To promowanie dziecięcej pornografii – pisały oburzone media, ale ich reakcja w żaden sposób nie zmniejszyła popularności jeansów CK. Przeciwnie, sprzedaż wąskich jeansów po skandalicznej reklamie znacznie wzrosła, osiągając wynik dwóch milionów par miesięcznie!