Puchówki Moncler na ulicach Mediolanu
Brytyjscy modsi nie wyobrażali sobie swojej garderoby bez wojskowych parek, punkrockowcy pokochali ramoneski, a mediolańscy chłopcy z subkultury zwanej Paninaro z dumą kroczyli po włoskich uliczkach w krótkich kurtkach puchowych. W swoim codziennym uniformie akceptowali dżinsy marki Levi’s modelu 501, buty Timberland i Vans, skarpety Burlington, skórzane kurtki Schott i ciepłe puchówki Moncler. Młodzi reprezentanci średniej i wyższej klasy uwielbiali spędzać czas w małych restauracjach z fast foodem i barach kanapkowych (nazwa Paninaro pochodzi od włoskiego słowa panino, określającego bułkę/kanapkę –przyp.red.).
Reprezentanci subkultury manifestowali idee kosmopolitycznego stylu życia, w którym ważną rolę odgrywa odpowiednia metka na ubraniu oraz muzyka Pet Shop Boys, Duran Duran czy Wham! Włoski ruch młodzieżowy zainteresował oczywiście media, które jeszcze bardziej przyczyniły się do popularności Włochów w puchówkach oraz ubrań marki Moncler.