Potencjał reklamowy
Koszulki z powodzeniem stawały się nośnikiem różnych haseł i manifestem protestu czy poparcia dla danej idei. Jako pierwszy siłę tę dostrzegł i docenił kandydat na prezydenta Thomas Dewey w 1948 roku. Wówczas na T-shircie pojawiło się hasło zachęcające do zagłosowania i coraz więcej firm zaczęło zwracać uwagę na jego marketingowy potencjał.
Koszulki były doskonałą przestrzenią do nadrukowywania napisów związanych z filozofią marki, umieszczania loga, a dodatkowo kojarzyły się one z autentycznością – w końcu nosili je ludzie z własnego wyboru. Jedną z pierwszych marek, która doskonale wykorzystała potencjał tego masowego i taniego medium, był Budweiser. Rozdawał on darmowe T-shirty związane ze swoim produktem, a wiele ludzi zakładało je bezrefleksyjnie i nie zwracało uwagi na znajdujące się na nich hasła. Tak stawali się darmowymi i bardzo skutecznymi billboardami reklamowymi.