Hillary Clinton ma ogromne szanse zostać kolejnym prezydentem USA
Wyników wyborów nie da się przewidzieć tylko na podstawie wyglądu kandydatów. Choć jest on szalenie ważnym czynnikiem w procesie decyzyjnym, ogromne znaczenie ma choćby ilość pieniędzy wydanych na kampanię, sprawowane wcześniej stanowiska czy ewentualne skandale z udziałem polityków. Nie da się jednak ukryć, że w XXI wieku, gdy wyborcy w krajach Zachodu zmagają się z nadmiarem informacji, rzeczy widoczne na pierwszy rzut oka nabierają ogromnego znaczenia. Psychologia kognitywna podkreśla rolę stereotypów i uproszczeń w procesie podejmowania decyzji, gdy dociera do nas za dużo informacji. Właśnie w ten sposób psychologowie tłumaczą, dlaczego chętniej (choć nieświadomie) oceniamy innych ludzi po wyglądzie. Ma to zastosowanie zarówno w przypadku nowopoznanego współpracownika czy potencjalnego przyszłego prezydenta. Okazuje się, że im więcej mamy wiedzy na temat kandydatów, tym trudniej podjąć nam decyzję. Może więc zdarzyć się tak, że 8 listopada 2016 roku Amerykanie wybiorą na prezydenta kandydata lub
kandydatkę z lepszą fryzurą.
Aleksandra Kisiel / Kobieta WP