Panie w salonie sprzedaży samochodów – na co zwracają uwagę
Coraz więcej kobiet wybiera samochody dla siebie lub swoich rodzin. Dla płci pięknej liczy się, owszem, wygląd auta, ale na równi plasuje się bezpieczeństwo i funkcjonalność.
20.06.2018 | aktual.: 20.06.2018 12:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Głos kobiet w ważnych kwestiach społecznych jest zdecydowany i słyszalny na całym świecie. Schodząc ku tematom związanym z codziennym życiem – tu też jest podobnie. Panie chętnie decydują o zakupie samochodu, a około połowa z nich (44 proc. wg danych CEPiK z 2015 r.) to kierowcy na polskich drogach.
Według wielu badań konsumenckich, panie w 80 proc. przypadków pomagają podejmować decyzje o kupnie samochodów. Finalnie podejmują 60 proc. ostatecznych decyzji w tym temacie.
Liczy się wygląd i bezpieczeństwo
- Głównym czynnikiem decydującym o zakupie samochodu jest jego wygląd. Na drugim miejscu możemy uplasować funkcjonalność i ergonomię – tłumaczy Tomasz Zieliński z salonu sprzedaży Volkswagena Sobiesław Zasada.
Panie lubią spędzać czas w samochodach – zwracają uwagę na silnik i typ nadwozia. Wcale nie boją sią większych samochodów typu SUV czy crossover. Takie auta dają im poczucie bezpieczeństwa, są wygodne i funkcjonalne.
- Czują się w nich bezpiecznie i ma to wpływ na komfort jazdy czy pozycję za kierownicą – tłumaczy Tomasz Zieliński.
Podczas zakupu panie biorą pod uwagę takie cechy, jak niezawodność, większa ilość miejsca czy np. możliwość instalowania fotelików dla dzieci. Czyli znowu bezpieczeństwo będące nieodzownym atutem wymarzonego samochodu.
Kolor ma też tu znaczenie. Chętnie wybierają z całego wachlarza możliwości. Na przykład w modelu crossovera T-Roc, stworzonego przez Volkswagena, jest możliwość łączenia kolorów nadwozia z kolorem dachu, felg lub listew ozdobnych w środku. Takie zestawienia nadają samochodom wyrazisty charakter, co panie bardzo sobie cenią.
Dodatkowe opcje i gadżety
Kobiety chętnie korzystają z dodatkowych opcji, które oferują salony samochodowe w swoich autach. Inaczej postrzegają wyposażenie samochodu niż ich partnerzy czy koledzy. Samochód dla nich to nie ilość poduszek, kurtyn powietrznych czy bezawaryjność. Liczą się przede wszystkim systemy, które wspierają i chronią je na drodze. Są to np. asystenci, którzy podnoszą komfort jazdy miejskiej. W Volkswagenie T-Roc dostępna jest opcja "Front Assist" z funkcją awaryjnego hamowania. Oprócz tego jest też m.in. system wykrywający pieszych czy asysta parkowania. Dzięki temu m.in. trudniejsze manewry, które wielu spędzają sen z powiek, nie są wcale straszne.
- Jest to duże ułatwienie i zaleta przy wykonywaniu manewrów parkowania. W połączeniu z kamerą cofania dodaje pewności siebie i sprawia, że ta czynność nie jest już tak nielubiana – mówi Tomasz Zieliński z salonu Sobiesław Zasada.
Jak się okazuje, gadżety w samochodzie są równie ważne dla pań, jak i dla panów. Zestaw multimedialny, możliwość łączenia się z Internetem, nawigacja, wielofunkcyjna kierownica, lepsze wyposażenie – to przykuwa uwagę pań, które stawiają na praktyczne zastosowanie samochodu. Chętnie też śledzą nowinki związane z tematyką moto.
Przy wyborze samochodu oczywiście grają rolę pieniądze. Patrzą na auto perspektywicznie i wolą nie inwestować w samochody mocno używane.
Kobiety stawiają na bezpieczeństwo i funkcjonalność przy wyborze samochodu, ale równie chętnie zwracają uwagę na moc silnika, wygląd i niezawodność. To one w dużej mierze decydują o zakupie samochodu, czy to dla siebie, czy w ogóle jako auta np. rodzinnego. Coraz częściej stają się także designerami w koncernach samochodowych, co pokazuje ich rolę w przemyśle jeszcze niedawno uważanym za zdominowany przez mężczyzn.
Partnerem artykułu jest Volkswagen