Reebok - historia, buty, gwiazdy
Reebok zwerbował nawet Victorię Beckham!
Reebok – buty z długą historią
W 1890 roku biegacz Joseph William Foster stworzył pionierskie buty do bieganie, uwieńczone kolcami. 5 lat później razem z ojcem otworzył w Bolton w Wielkiej Brytanii firmę J.W. Foster and Sons Limited. Ręcznie robione buty Fosterów na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu w 1924 roku nosili bohaterowie filmu ”Rydwany ognia”, lekkoatleci Harold Abrahams i Eric Liddell. Wnukowie Josepha Williama Fostera założyli w 1958 roku firmę Mercury Sports, której nazwę zmieniono po 2 latach na Reebok (od gatunku antylopy – ridboka szarego w pisowni południowoafrykańskiej). Od tej pory obuwie powstawały już jako Reebok.
Eksport produktów marki do Ameryki Północnej rozpoczął się od momentu dostrzeżenia egzemplarza butów Reeboka przez dystrybutora Paula Firemana w 1979 roku na wystawie. Sprzedawano tak 3 najdroższe modele po 60 dolarów. 3 lata potem wprowadzono damskie buty Reebok Freestyle, ogromny hit. Reebok był ojcem rewolucji w damskiej modzie: obuwie sportowe zaczęto nosić także poza boiskami sportowymi, kobiety zainteresowały się aktywnością, rozpropagowano supermodny aerobik. Wspomniany Paul Fireman przejął Reeboka z inwestorami z amerykańskiego Pentland Industries w 1984 roku, co było początkiem holdingu Reebok International Limited. Już rok później zobaczyliśmy go na giełdzie.
Buty Reebok damskie i męskie – klasyka mody sportowej
Reebok zmienił się w latach 90. To już nie tylko aerobik czy fitness, ale przede wszystkim ”prawdziwy sport” były kojarzone z marką. Rozpoczęła się produkcja butów, ubrań i akcesoriów sportowych do piłki nożnej, koszykówki, golfa, [rugby]https://sportowefakty.wp.pl/rugby), baseballa. Wprowadzano innowacyjne rozwiązania, zatrudniano znanych sportowców. W 1994 roku Reebok wypuścił kampanię z bezsznurówkowymi tenisówkami (kosztowały 130 dolarów), pompowanymi dwutlenkiem węgla, które zostały hitem sprzedaży. Nawiązano współpracę z National Football League, NBA, NHL, projektowano linie mody ulicznej, np. kolekcję Rbk Reebok, propagowano kampanie typu ”Jestem tym, kim jestem”. Marka stała się globalną, znaną dosłownie każdemu.
Najnowsze kolekcje Reeboka to:
- CrossFit Games Reebok.
- Classic Leather Reebok.
- Reebok Nano 7.
- Les Mills Reebok.
- Lifter Reebok.
- Freestyle Reebok.
- Gigi Hadid Reebok.
Reebok – gwiazdy i ambasadorowie marki
Twarze Reeboka z początku XX w to raperzy Jay-Z i 50 Cent, których kolekcje marki sprzedawały się świetnie. Kolejno Reeboka promowali w kampaniach społecznych Daddy Yankee, Iker Casillas, Allen Iverson, Curt Schilling, Lucy Liu czy John Leguizamo. Obecnie Reebok wybiera do współpracy najgłośniejsze nazwiska w branży modowej, jak np. supermodelka Gigi Hadid.
W listopadzie 2017 roku ogłoszono długo oczekiwaną współpracę marki Reebok z ikoną stylu i projektantką mody kobiecej, Victorią Beckham, byłą członkinią formacji Spice Girls i żoną piłkarza, Davida Beckhama. Co ciekawe, inspirująca celebrytka rzadko bywa widywana w płaskim obuwiu czy sportowych ubraniach. Wyniki tej kolaboracji są więc tym bardziej tak oczekiwane przez kobiety na całym świecie.