Szminka, która ratuje życie

Dwie gwiazdy – jedna, która królowała w latach 80. i druga, która obecnie święci triumfy na listach przebojów – połączyły siły, aby wypromować niezwykły produkt. Lady Gaga i dawno nie widziana Cyndi Lauper reklamują specjalną szminkę przypominającą o ryzyku zakażenia AIDS.

Szminka, która ratuje życie
Źródło zdjęć: © AFP

19.07.2010 | aktual.: 19.07.2010 13:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kto, jeśli nie one – powtarzają to zdanie jak mantrę gospodarze amerykańskich telewizji śniadaniowych. Dwie gwiazdy – jedna, która królowała w latach 80. i druga, która obecnie święci triumfy na listach przebojów – połączyły siły, aby wypromować niezwykły produkt. Lady Gaga i dawno nie widziana Cyndi Lauper reklamują specjalną szminkę przypominającą o ryzyku zakażenia AIDS.

Jest ósma rano, a one, jak na prawdziwe divy przystało, siedzą sobie w jedwabiach, silnym makijażu i piętrowych fryzurach. Czasem Cyndi – słynna w latach 80. piosenkarka – zakłada perukę, która „cieniuje” kolor jej włosów. Czasem Gaga ma kokardę zrobioną z własnych włosów. I obydwie, konsekwentnie, noszą szminki, które reklamują – Cyndi głęboką, koralową czerwień; Gaga, piękny, delikatny, blady róż. Opowiadają o kolorach i zachęcają do kupienia ich produktu za jedyne 14 dolarów…

To nie jest kolejny TV-Shop czy nachalna reklama produktu do pielęgnacji i upiększania. Lauper i Gaga są twarzami nowej kampanii kosmetycznej firmy MAC – VIVA GLAM M.A.C.- z której dochód zasila konto fundacji wałczącej z AIDS wśród kobiet.

– Całe 14 dolarów idzie właśnie na szczytny cel – przekonują gwiazdy. Ich twarze sprawiły, że, w Ameryce w pierwszych trzech dniach sprzedało się pół nakładu całej kolekcji… Upudrowane, w buduarowych kreacjach pozowały fotografce Ellen von Unverth do serii niezwykłych reklam, gdzie ich gwiazdy świecą na tych samych warunkach…

Mimo rekordowej sprzedaży, Lauper i Gaga nadal występują w telewizji i opowiadają z zaangażowaniem o alarmujących statystykach. Dlaczego akurat one dwie? Nie tylko dlatego, że są ikonami pewnych epok. Nie tylko dlatego, że dla różnych pokoleń słuchaczy spełniały podobną rolę – awangardowych idoli. Nie tylko dlatego, ze Gaga uważa Lauper za swoją przewodniczkę, kobietę, która przetarła szlaki oryginalnym kobietom w świecie muzyki. Przede wszystkim dlatego, że obydwie są w grupie ryzyka.

– Są tam albo kobiety w moim wieku, zbyt głupie, żeby założyć kondom, oraz te w wieku Cyndi, które zbyt ufają innym – mówi z zaangażowaniem Gaga pytając prowadzącego, czy jej słowa nie są przypadkiem zbyt mocne, jak na telewizje śniadaniową…

Zamiast bury spotyka się jednak ze słowami poparcia. Trudno się dziwić – szczególnie jej zaangażowanie jest tutaj ważne. Gaga pamięta statystyki, ale mówi prostymi słowami. Żeby idąc na imprezę i mając podpisaną przez gwiazdy szminkę, potraktować ją jak magiczny przypominacz: „nie rób nic głupiego, od tego zależy Twoje życie”. To przesłanie wraz z dwoma kolorowymi szminkami trafiło właśnie do torebek setek tysięcy kobiet na świecie.

Specjalnie dla serwisu kobieta.wp.pl prosto ze swoich podróży nasza korespondentka Agnieszka Kozak
Dziennikarka, zajmuje się lokalnymi odmianami globalnych trendów, seksem i seksualnością w kulturze popularnej czasem krytykuje sztukę i fotografię, ale głównie nałogowo kupuje buty…

Lady GaGaaidsszminka
Komentarze (4)