Firma Kylie Jenner pod lupą
Kardashianie to już dziś marka sama w sobie. Stworzyli niemałe imperium, a Kylie Jenner - podobnie jak reszta członków rodziny - ma smykałkę do interesów. Najmłodsza ze znanych sióstr znalazła swoją niszę w przemyśle kosmetycznym. Stworzyła trzy zestawy do makijażu ust, które okazały się spektakularnym sukcesem. Wyprzedały się w dosłownie minutę, a późniejsze zainteresowanie jej produktami wcale nie było mniejsze. Do momentu aż pojawiło się kilka niewygodnych dla nastolatki faktów, a intratny biznes został skrytykowany.
09.07.2016 | aktual.: 11.07.2016 15:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Amerykański odpowiednik Biura Praw Ochrony Konsumentów przyznał marce Kylie Cosmetics najgorszą ocenę z możliwych, czyli „F”. Powodem było ponad sto skarg skierowanych do biura przez niezadowolone osoby, które narzekały przede wszystkim na obsługę klienta i fatalny sposób dostawy zamówionych produktów. Jak czytamy na stronie, zdarzały się takie sytuacje, że zamówienia były wybrakowane, zupełnie puste i nie trafiały pod właściwy adres. Ponadto klienci narzekali też na bardzo wysokie koszty dostawy oraz fatalny kontakt w celu wyjaśnienia problemu. Marka za zaistniałą sytuację obwiniła złodziei przesyłek. Produkt stworzony przez Kylie był bowiem na tyle pożądany i rozpoznawalny, że łatwo było znaleźć rynek zbytu nawet dla kradzionych towarów.
Choć firma Kylie znalazła się pod ostrzałem krytyki, wciąż jej kosmetyki sprzedają się jak świeże bułeczki. Fani wspierają swoją idolkę, a ich starania o przywrócenie twarzy marce doprowadziły do tego, że na stronie Better Business Bureau zmieniono ocenę na neutralną, do momentu, aż sprawa nie zostanie wyjaśniona.
Firma zobowiązała się do wprowadzenia zmian, a sama Kylie wystosowała komunikat na Instagramie Kylie Cosmetics – „To właśnie wy jesteście powodem dla którego jestem zmotywowana do pracy nad Kosmetykami Kylie najlepiej jak tylko potrafię. Sprzedałam miliony błyszczków do ust, które zostały wysłane do klientów we właściwym czasie i pod właściwy adres. Jestem zmęczona negatywnymi komentarzami na temat mojego biznesu. Kocham swoją firmę i zrobię wszystko co w mojej mocy, aby ją chronić i ulepszać każdego dnia”.
Kylie Jenner z pewnością jest mistrzynią mediów społecznościowych i doskonale sobie radzi w roli influencerki. Swoją popularność przekuła w sukces i stworzyła dobrze się zapowiadającą firmę. Gorzej jednak z jej zarządzeniem i działaniami z zakresu public relations. To bowiem nie pierwsze problemy Kylie Cosmetics. W kwietniu wybuchła afera wokół warunków pracy, jakie panują w fabrykach, gdzie powstają kosmetyki. Pracownicy narzekali także na bardzo niskie pensje i zagrożenia zdrowotne wynikające z obcowania z chemikaliami