ModaUbierasz się na czarno? Uchodzisz za pewnego siebie, atrakcyjnego i inteligentnego

Ubierasz się na czarno? Uchodzisz za pewnego siebie, atrakcyjnego i inteligentnego

Ubierasz się na czarno? Uchodzisz za pewnego siebie, atrakcyjnego i inteligentnego
Źródło zdjęć: © Getty Images
Paulina Ermel
23.09.2016 20:29, aktualizacja: 26.09.2016 13:22

Jeżeli tak jak ja lubisz czarny kolor, mam dla ciebie dobrą wiadomość. Z badań wynika, że ta mroczna i dla niektórych smutna barwa jest symbolem inteligencji oraz pewności siebie. Skąd takie wnioski?

Firma Buyshirtsonline przeprowadziła badania, z których wynika, że czarny kolor symbolizuje inteligencję oraz duży poziom pewności siebie. W eksperymencie wzięło udział 1000 respondentów. Aż 64 proc. mężczyzn i 66 proc. kobiet przyznało, że utożsamia czarny kolor z atrakcyjnością. Biorący udział w badaniu dodali też, że osoby ubierające się na czarno wydają się im bardziej seksowne. To zaskakujący wniosek – wcześniej seksapil kojarzony był z czerwienią.

Autorzy badania dodatkowo podkreślili, że decydujemy się na czerń, kiedy chcemy komuś zaimponować. Ubrani na czarno mają więcej zalet – darzymy ich większym zaufaniem i łatwiej powierzamy im swoje finanse.

Obraz
© Getty Images

Wnioski Buyshirtsonline pokrywają się z wynikami badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Karola w Pradze oraz Uniwersytet w Liverpoolu w 2010 roku. Wówczas uczestnicy mieli za zadanie wybrać jedno z dwóch zdjęć przedstawiających osobę płci przeciwnej – na jednym zdjęciu miała ona na sobie czarny strój, na drugim kolorowy. W efekcie mężczyźni w większości wybierali kobietę w czerni, natomiast kobiety mężczyznę w czerwonej koszulce.

Czerń od zawsze uznawana była za kolor szlachetny. Jest ponadczasowa, elegancka i, co najważniejsze, pasuje do wszystkiego. Nie bez powodu noszą ją znawcy mody, styliści czy kreatorzy, a liczba zwolenników facebook’owego profilu pt. „Ładni ludzie ubierają się na czarno” rośnie. W tej chwili polubiło ją już ponad 65 tysięcy osób. Dołączysz?

Get the look

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także