86‑letnia zakonnica gwiazdą kampanii Nike
Dni spędza nie tylko na modlitwie. Górskie przejażdżki na rowerze, poranne bieganie i pływanie to również jej codzienność. Ta kobieta zdecydowanie łamie stereotypy dotyczące wieku.
19.08.2016 | aktual.: 21.09.2016 16:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zaczęło się od udziału w triathlonie Ironman na Hawajach w 1985 roku. Wówczas 65-letnia siostra zakonna Madonna Buder zadebiutowała w słynnych zawodach, które rozpoczęły jej wielką przygodę ze sportem. W wieku 75 lat zakonnica została najstarszą uczestniczką Ironmana. Obecnie jako 86-latka ma na swoim koncie aż czterdzieści triathlonowych wyścigów. Dziś nazywana jest „Żelazną Siostrą” („Iron Nun”).
- Był taki moment, kiedy nie chciałam patrzeć na parę butów sportowych, ale potem pojawił się triathlon. To było jak zbawienie – powiedziała staruszka.
Siostra Buder nie musiała długo czekać na popularność. Jej osobą zainteresowała się sportowa marka Nike, która uczyniła ją główną bohaterką klipu reklamowego „Unlimited Youth”. Projekt słynnego giganta ma z założenia motywować olimpijczyków. Stanowi on także wyraz uznania dla miłośników sportu – zarówno amatorów, jak i profesjonalistów.
- Były momenty, kiedy myślałam tylko o porażkach i tym, że nie osiągnęłam celów, które sobie założyłam. Potem doszłam do wniosku, że jedyną porażką jest zaprzestanie próbowania – dodała.
Zobaczcie film z udziałem Madonny Buder. Świetna kondycja fizyczna staruszki potrafi zawstydzić niejedną młodą osobę.
ZOBACZ TEŻ:
SKUTECZNA DIETA DLA CIEBIE!