Answear w drugiej odsłonie akcji ,,Zadbaj o to, co jest w środku’’ zwraca uwagę na bycie tu i teraz
Answear kontynuuje swoją akcję CSR-ową poruszającą temat dobrostanu psychicznego. Pod patronatem Polskiego Instytutu Mindfulness, marka koncentruje się tym razem praktyce uważności i rusza z projektem ,,Zadbaj o to, co jest w środku - Siła Uważności’’.
O korzyściach praktykowania mindfulness, czyli treningu uważności, w ostatnich latach mówi się coraz więcej. Według badania opublikowanego w lipcu 2019 w Scientific Report, już po 40-dniowym treningu uważności naukowcy zaobserwowali zmiany w strukturze mózgu u osób, które nie miały doświadczenia w medytacji. Systematyczna praktyka uważności może korzystnie wpływać na radzenie sobie ze stresem, lękiem i niepokojem.
O uważności
Mindfulness to termin, który często tłumaczony jest na język polski jako ,,uważność’’. Celem medytacji mindfulness jest świadome i intencjonalne zarządzanie uwagą. To umiejętność bycia tu i teraz i skupienie się na naszych myślach, uczuciach i doznaniach zmysłowych w bieżącej chwili, bez oceniania. Do praktyki mindfulness zalicza się skanowanie ciała, praktykę siedzącą czy uważny ruch inspirowany jogą. Ale uważność można też ćwiczyć poprzez codzienne czynności takie jak mycie zębów, porządki domowe czy jedzenie, które są wykonywane świadomie.
Zalety praktykowania uważności
O zaletach praktykowania uważności dzięki rozmaitym badaniom wiemy coraz więcej. Oprócz redukcji stresu i większej samoświadomości, możemy dzięki medytacji mindfulness poprawić jakość snu, zmniejszyć ból, polepszyć swoją koncentrację, a nawet poprawić funkcjonowanie układu odpornościowego.
Zadbaj o to, co jest w środku – Siła Uważności
Pierwsza odsłona akcji
W lutym 2023 roku marka Answear wspólnie z Fundacją Można Zwariować zrealizowała projekt CSR, którego celem było zwrócenie uwagi na dobrostan psychiczny konsumentów. Projekt został zainicjowany z okazji Światowego Dnia Depresji i umożliwiał odbiorcom skorzystanie z pomocy ekspertów.
Marka stworzyła wtedy dedykowaną platformę, na której pojawiły się filmy edukacyjne z rozmowami ze specjalistami na tematy dotyczące zdrowia psychicznego. W dniach 20-22 lutego do przesyłek zostały dołączone specjalne ,,Formularze zwrotu o pomoc’’ razem z edukacyjną książeczką stworzoną przez Fundację Można Zwariować. W ciągu zaledwie 3 dni 7500 paczek przełożyło się na 10 mln wyświetleń materiałów edukacyjnych od Można Zwariować oraz dało dostęp do darmowej pomocy psychologicznej, która przełożyła się na liczne ,,zwroty o pomoc’’. Teraz marka kontynuuje swoją akcję i w tej edycji skupia się na kwestii uważności, która również jest bardzo istotna w kontekście dbania o szeroko pojęty wellbeing. Answear podkreśla, że dbanie o siebie nie tylko na zewnątrz, ale również od środka, jest kluczowym zagadnieniem, które stanowi o naszym dobrostanie psychicznym.
W obecnych czasach coraz bardziej zwiększa się liczba osób borykająca się z problemami na tle psychicznym. W Polskim Instytucie Mindfulness, który certyfikuje nauczycieli MBSR - kursu redukcji stresu, uczymy, że uważność to nie tylko świecka praktyka medytacyjna, ale skuteczna metoda zarządzania stresem, pozwalająca dbać o umysł i ciało oraz swoje potrzeby. To holistyczne podejście do dobrostanu, które poprawia samoświadomość i jakość naszego życia.’ - mówi Bogna Gąsiorowska, była prezes Polskiego Instytutu Mindfulness.
Przesyłka nadana z uważnością
Answear w ramach rozwinięcia akcji ,,Zadbaj o to, co jest w środku - Siła Uważności’’ przygotował specjalną przesyłkę, która, tak jak przy poprzedniej edycji, dotrze do konsumentów marki. W środku znajdzie się ilustracja tematyczna i karta ćwiczeń z pierwszymi krokami do uważności. Za oprawę graficzną tego projektu odpowiedzialna jest ilustratorka Mary Zaleska.
Oprócz przesyłki, w ramach działań powstała także dedykowana strona internetowa akcji. Użytkownicy znajdą tam biblioteczkę z polecanymi książkami i medytacjami w nurcie mindfulness oraz ,,Praktyki uważności’’, czyli krótkie filmy wprowadzające krok po kroku w temat mindfulness. Dodatkowo, marka zrealizowała też wideo promujące akcję. Wystąpiły w nim Bogna Gąsiorowska z Polskiego Instytutu Mindfulness, a także Orina Krajewska i Marta Dyks, które opowiedziały o swoich doświadczeniach z praktyką uważności i jej wpływie na ich życie.
W ramach wsparcia akcji Answear również Małgorzata Ohme, psycholożka, prezenterka telewizyjna i współzałożycielka platformy zdrowia psychicznego Mindgram, nagrała dwa krótkie wykłady o uważności. Podzieliła się własną historią i rolą mindfulness w jej życiu oraz przygotowała angażujące ćwiczenie dla rodziców, aby zachęcić ich do kultywowania uważności w relacji z dzieckiem.
Nasz dobrostan psychiczny wpływa na to, jak myślimy, czujemy i działamy – jest integralną częścią naszego stanu zdrowia. Pomaga nam też określić, jak radzimy sobie ze stresem, jak odnosimy się do innych i w jaki sposób dokonujemy wyborów. Zdrowie psychiczne jest ważne na każdym etapie życia - i chcemy, żeby właśnie o tym był projekt "Zadbaj o to, co jest w środku", zarówno ta, jak i każda kolejna jego edycja. - dodaje Anna Szwec, Marketing Coordinator w answear.com
Akcja ,,Zadbaj o to, co jest w środku’’ na stałe wpisała się w strategię CSR marki Answear i będzie kontynuowana oraz rozwijana w przyszłości. Aby dowiedzieć się więcej na temat projektu, zapraszamy na stronę: zadbaj.answear.com
Link do badania: https://www.nature.com/articles/s41598-019-47470-4