Bo tylko silna kobieta może wychować silnego człowieka – poruszająca kampania
Przed nami Igrzyska Olimpijskie Rio 2016. Z tej okazji firma Procter & Gamble, producent takich marek jak Vizir, Pampers czy Head&Shoulders, zainaugurowała kolejną edycję wielokrotnie nagradzanej kampanii „Dziękuję Ci Mamo”, prezentując najnowszy spot: „Strong”.
05.08.2016 | aktual.: 08.08.2016 12:52
Filmy nakręcone na potrzeby poprzednich kampanii P&G związanych z Igrzyskami Olimpijskimi, „Pick Them Back Up”, „Kids” i „Best Job”, zdobyły uznanie krytyków i należą do najczęściej oglądanych spotów olimpijskich w historii. „Strong” stanowi kontynuację tej formy narracji, ukazując z nowej perspektywy decydującą rolę, jaką mamy odgrywają w życiu swoich dzieci.
„Strong” zgłębia prostą ludzką prawdę: odwaga, którą matki wykazują się każdego dnia, objawia się w najważniejszych chwilach życia ich dzieci. Kamera towarzyszy czterem mamom i ich dzieciom w ich olimpijskiej przygodzie, pokazując momenty – zarówno te mniej, jak i bardziej doniosłe – w których siła mamy odgrywa decydującą rolę, aż do punktu kulminacyjnego, gdy ich dziecko zbiera całą odwagę i występuje na największej arenie świata – Igrzyskach Olimpijskich.
„Strong” został nakręcony przez hollywoodzkiego reżysera Jeffa Nicholsa, który niedawno wyreżyserował m.in. głośny film „Midnight Special”. Spot jest wyświetlany w pełnej, dwuminutowej, wersji cyfrowej oraz skróconym wariancie telewizyjnym, w ponad trzydziestu krajach.
Siła i rola matki jest bardzo ważnym elementem w życiu ambasadorów polskiej edycji kampanii „Dziękuję Ci Mamo”: Mai Włoszczowskiej, srebrnej medalistki Igrzysk Olimpijskich Pekin 2008, wielokrotnej mistrzyni i wicemistrzyni Europy w kolarstwie górskim, oraz jej mamy Ewy Włoszczowskiej.
„Ogromnie ważne jest dla mnie wsparcie mojej mamy i cieszę się, że będzie mi ona towarzyszyć w trakcie zmagań o medal na Igrzyskach Olimpijskich Rio 2016. Kiedy cztery lata temu, uległam kontuzji to mama dała mi wsparcie i pomogła znaleźć siłę do jeszcze cięższej pracy nad sobą i swoimi słabościami. Pomogła mi zrozumieć, że wszystko, co przytrafia nam się w życiu ma jakiś cel, a świat nie kończy się na jednej porażce. Dzięki temu teraz mam w sobie jeszcze więcej siły i determinacji, by zawalczyć o miejsce na podium olimpijskim” – opowiada Maja Włoszczowska.
„Jako mama wspierałam Maję w każdej sytuacji. Starałam się, aby była gotowa nie tylko na codzienny trening, ale również na inne wyzwania – nie tylko fizyczne. Teraz, gdy Maja przygotowuje się do Rio 2016, czuję ogromną dumę, ponieważ wiem, że dzięki ciężkiej pracy, wielu wyrzeczeniom i niezwykłej determinacji, moja córka realizuje swoje marzenia” – mówi Ewa Włoszczowska, mama Mai.
„Kampania powstała na bazie obserwacji, że za sukcesem każdego sportowca stoi jego niesamowita mama” – twierdzi Marc Pritchard, P&G Global Brand Officer. „Nasze zainteresowanie Igrzyskami Olimpijskimi – jako firmy, która z dumą wspiera mamy – jest naturalne, ponieważ marki P&G na co dzień towarzyszą mamom (nie tylko olimpijczyków) i ich dzieciom. Dostrzegamy wielką siłę matek w każdym aspekcie życia i wpływ tej siły na dzieci w okresie dorastania. Poprzez naszą kampanię zachęcamy wszystkich, by wspólnie z nami podziękowali mamom za rolę, jaką odgrywają w wychowywaniu silnych dzieci” – dodaje.
Przy każdej kampanii z okazji Igrzysk Olimpijskich P&G korzysta z badań prowadzonych przez marki, takie jak Ariel®, Pampers®, Lenor®, Pantene® w celu tworzenia najlepszych produktów dla mam i rodzin. Tegoroczne badania pokazały co oznacza być mamą w dzisiejszych czasach oraz jak kobiety obierają tę rolę. Większości z nich, bo 86 proc., zależy przede wszystkim na tym, by dzieci czuły ich obecność oraz wpływ ich wychowania, nawet jeśli nie mogą być razem. Z kolei 67 proc. badanych mam zgodziło się ze stwierdzeniem, że ważniejsze od angażowania się w każdy aspekt codziennej opieki nad dziećmi jest przekazywanie im dobrych wzorców.
Zgadza się z tym Grażyna Kawęcka, mama Radosława Kawęckiego, pływaka, dwukrotnego wicemistrza świata i dwukrotnego mistrza Europy, także ambasadorka kampanii „Dziękuję Ci Mamo”: „Wiele zmian zaszło w naszej rodzinie, kiedy Radek zdecydował się zostać wyczynowym pływakiem w wieku 13 lat. Całkowite poświęcenie czasu treningom, weekendy przeznaczone na zawody, sporadyczne widywanie się – każdemu z nas było ciężko, jednak wiedziałam, że muszę być silna i wspierać go w odważnej decyzji, którą podjął, niezależnie od tego jak trudne to było dla mnie. Wiedziałam, że muszę dawać mu przykład, o którym będzie pamiętać, będąc z dala od domu. Teraz wszyscy wiemy, że było warto – jesteśmy dumni z Radka i czekamy na jego przyszłe sukcesy. Jestem wdzięczna, że będę mieć okazję być z nim podczas Igrzysk Olimpijskich Rio 2016, ponieważ może to być jeden z najważniejszych momentów jego życia.”
Misją Procter & Gamble jest codzienne przekazywanie mamom na całym świecie tego, co najlepsze. Dlatego, marki P&G będą współpracować z olimpijczykami i ich mamami z 21 krajów podczas ich podróży na Igrzyska Olimpijskie Rio 2016, m.in. z Polski, Francji, Niemczech, Japonii, Wielkiej Brytanii, Kanady, Chin, Stanów Zjednoczonych i państwie-gospodarzu imprezy, Brazylii. Polskimi reprezentantami będą:
• Maja Włoszczowska – kolarstwo górskie, srebrna medalistka Igrzysk Olimpijskich Pekin 2008 oraz jej mama Ewa Włoszczowska
• Radosław Kawęcki – pływanie, dwukrotny wicemistrz świata i dwukrotny mistrz Europy oraz jego mama Grażyna Kawęcka
Doceniając siłę, jakiej wymaga udział w najważniejszych zawodach na świecie, Procter & Gamble stworzył dla sportowców i ich bliskimi ośrodek P&G Family Home, gdzie w czasie Igrzysk Olimpijskich Rio 2016 będą mogli cieszyć się rodzinną atmosferą mimo oddalenia od domu. Ponadto będą mogli skorzystać z zabiegów kosmetycznych i pielęgnacyjnych oferowanych przez marki Pantene®, Gillette® i Head & Shoulders®, a także darmowej usługi pralniczej Vizir®.
„Dzięki kampanii „Dziękuję Ci Mamo” i współpracy z Procter & Gamble mam możliwość podziękować mojej mamie za wsparcie, jakie mi stale okazuje oraz jej niesłabnącą motywację. Jej obecność podczas Igrzysk Olimpijskich Rio 2016 jest dla mnie bardzo ważna, bo świadomość, że będę miał obok siebie najważniejszą osobę w życiu i jej bezwarunkową miłość, jest najlepszym motywatorem” – mówi Radosław Kawęcki. „Choć tak naprawdę nigdy nie da się w pełni podziękować mamom za ich pracę i poświęcenie... Wiem, że to co ja mogę zrobić, to dać z siebie wszystko i, miejmy nadzieję, pomachać jej ze zwycięskiego podium – to będzie najlepszy wyraz mojej wdzięczności za lata wsparcia i cierpliwości” – dodaje z uśmiechem.
Dodatkowe informacje o kampanii „Dziękuję Ci Mamo” znajdują się na stronie: www.everydayme.pl/dzień/dziekuje-ci-mamo